Hoeveel kg bagage bij emigratie.

M5

Moderator
Weet iemand eigenlijk hoeveel kg aan bagage je mee mag nemen (in het vliegtuig ) waneer je definitief naar Australie vetrekt. Ik heb al verhalen gehoord van 40 kg of 80 kg ,mmar weet nog steeds niet wat nou het juiste andwoord is.

Groetjes Sander  :up:

M5: Titel van het topic aangepast.

Hoi
Van wat ik eventjes snel kan vinden 32kg bij KLM--- 20kg p/p bij transavia ????? Verschillend per vlucht staat rechts boven op je ticket.  Ook eventjes me zus gebeld die is grond stewerdoos bij martinair zij zegt ook dat het verschillend is. Je kan de maatschappij bellen en zeggen dat je wat meer begage wilt meenemen. Dat kan dan dat is zelfs gratis als jet het van te voren aangeeft. O.k. als het echt veel te veel is dan moet je wel per kg betalen....  Pin me er niet op vast :wink:
Dat is wat ik eventjes snel heb kunnen vinden  op de webside van klm en transavia

[sub]Bear heeft vandaag echt niks te doen  :-D[/sub]

Yep, hangt er helemaal vanaf. En zorg dat je het in writing hebt dat het mag, anders kunnen ze nog lastig doen.

Het kan meestal(of altijd?) alleen maar met een echt migranten visum, die je dan voor het eerst gebruikt. Dus niet met een al gevalideerde visum, of met een temporary visum.
Wij hebben het niet eens geprobeerd, want ik ben aussie citizen, en Pascal op een temp visum. Uiteindelijk hadden we toch genoeg aan ieder 20 kg, en ieder 5 kg handbaggage. Maar we hadden het ook zo gepland dat we na 2 weken al de container kregen. en de eerste 2 weken bij vrienden logeerden.

Ik vloog met Singapore Airlines en het was makkelijk om het dubbele aan bagage mee te nemen. Ik moest alleen maar een kopie van mijn visum faxen en het kan (denk ik) alleen maar bij een enkele reis.

Andere maatschappijen kunnen iets soortgelijks hebben.

Wij vlogen ook met Singapore Airlines (niets te klagen over trouwens). Normaal mag je met hun 20kg per persoon meenemen, maar je bij het boeken kun je gelijk extra kilo's bijkopen: 50 euro per 10 kg. Valt dus wel mee kwa prijs.
Maar als je definitief gaat, dan laat je toch spullen verschepen. Hoe kun je dan meer dan 30 kg (ongeveer) per persoon nodig hebben voor de eerste paar weken? Wij hebben het zelfs met < 20 kg per persoon gered.

[quote author=tinusv link=topic=1416.msg11962#msg11962 date=1112157136]
Maar als je definitief gaat, dan laat je toch spullen verschepen. Hoe kun je dan meer dan 30 kg (ongeveer) per persoon nodig hebben voor de eerste paar weken? Wij hebben het zelfs met < 20 kg per persoon gered.
[/quote] In ons geval dus niet, ik had al eerder geschreven dat wij niet in de gelegenheid meer zijn om een container te huren,dus een paar kilootje's extra meenemen bij vertrek komt bij ons goed van pas.

Groetjes Sander

[quote author=M5 link=topic=1416.msg11963#msg11963 date=1112162152]
In ons geval dus niet, ik had al eerder geschreven dat wij niet in de gelegenheid meer zijn om een container te huren,dus een paar kilootje's extra meenemen bij vertrek komt bij ons goed van pas.

Groetjes Sander
[/quote]

Dat berichtje heb ik dan net even gemist. In dat geval is het wel wenselijk lekker veel in het vliegtuig mee te kunnen nemen. Gelukkig hebben ze op alle luchthavens wel bagagekarretjes  :wink:!

Ik was dus ook op zoek naar de hoeveelheid die je mee mag nemen, omdat we van verschillende te horen krijgen dat we meer mee mogen nemendan de 20 kg per persoon. Nu heb ik zelf ergens gelezen dat wanneer je via amerika reist je meer mee mag nemen dan 20 kg. per persoon. Vlieg je via Azie/Afrika dan blijf je hangen op 20 kg. pp. en 5 kg. pp. handbagage. Nu zijn wij met z'n vieren, dus mogen we 80 kg in het vliegtuigruim meenemen en nog 20 kg. als handbagage. Dus totaal 100 kg. dat lijkt mij behoorlijk wat als je dat zo bij elkaar opteld.

Als je van te voren bij de vliegmaatschappij aangeeft hoeveel extra je mee wilt nemen, is dat geen probleem bij Quantas. (waar wij mee gaan vliegen) Nu weet ik niet of de handbagage ook zo precies wordt afgemeten.

Laat je in ieders geval niet gek maken met wat anderen zeggen en zoek voor je zelf uit wat je mee mag nemen, want je ziet dat het kan verschillen per vliegmaatschappij.

groetjes Astrid

De bagage hangt ook gewoon af van luchtvaartmaatschappij tot de andere.
En zelfs hoe de grond-stuward/ess gezind is. Als zij of hij goed gezind is
heb je van die paar extra kilootjes geen last.
Ik heb eens gevlogen met een vijftiental kg handbagage en toen hebben
ze er niets van gezegd tot helemaal in Australia.
Een andere keer had ik iets meer dan zeven kilo en toen was er wel
een probleem.

Het hangt voor hun wat af hoe vol de vlucht zit, als ze helemaal vol
zit zijn ze meestal een stuk strenger. Ook gewoon voor de veiligheid.

Volgens mij mag geen vliegtuigmaatschappij (officieel) toestaan dat 1 stuks handbagage > 7kg is omdat het dan beetje au doet als het onverhoopt uit de bagage-vakken valt. (nou denk ik dat 5 kg ook al au doet maar goed: dat is de uitleg die ik gekregen heb)

Als je met een koffer(tje) of dikke dagrugzak aankomt moet ie meestal wel even op de weegschaal; dus verhul het een beetje als het kan. Maar ja: soms mag je niet meer dan 1 stuks handbagage pp meenemen (dat ook nog eens kleiner dan X x Y x Z cm moet zijn)

Over gewicht incheck-bagage: als je een enkele reis hebt (en dat kan alleen met bepaalde visa) mag je volgens mij het dubbele meenemen. Met een WHV mag dat iig wel. Maar inderdaad: vraag het even na bij vliegtuigmaatschappij want er zijn verschillen.

Oh ja: Amerikanen mogen 60 kg meenemen! (niet dat wij daar wat aan hebben)

Denk dat dat alleen is als ze naar Amerika vliegen. En dat zal ook alleen zijn met Amerikaanse vliegmaatschappijen... Kwamen wat Amerikanen tegen met dat verhaal. Vandaar

Als je naar America vliegt mag je normaal 32 kg meenemen. Dat van 60 kg heb ik nog nooit gehoord.

Ik ben 2 keer naar Amerika geweest, we mochten per person 2 keer 32kg (maximum gewicht per koffer) meenemen, dus 64kg per persoon in totaal, zie b.v. website Cathay Pacific:

http://www.cathay-usa.com/beforeyoufly/baggagecheckin.asp

Baby zonder stoel mag ook 32kg meenemen + buggy.
Dus als je eerst vrienden/familie in de VS wil bezoeken en/of een paar dagen naar Disney gaan of zo is het misschien een optie om via de VS te vliegen.

Gr,
Susan

Back