hoeveel startkapitaal?

shazza2581

New Member
weet iemand of je een bepaald bedrag aan start kapitaal mee moet nemen?
en hoeveel zou dat dan ev moeten zijn?
dank

Het is volgens mij niet verplicht een startkapitaal te hebben. Maar met een lege portemonnaie zou ik de overstap niet wagen. De kans dat je dan weer terugmoet naar Nederland is vrij snel, omdat je de eerste 2 jaar na aankomst in Australië geen recht hebt op een uitkering.

Het verschilt ook per persoon/gezin/etc. hoeveel geld er nodig is voor verblijf en wat je gaat doen in Australie. Mijn vriendin en ik zijn van plan om eerst een aantal maanden te gaan rondtrekken. We nemen gelukkig genoeg geld mee om dat ook te kunnen doen. Daarna willen we zowieso een goede buffer overhouden en willen we een baan gaan zoeken, waars. in Brisbane en omgeving.

Anderen komen Australië binnen en gaan binnen 3 dagen na aankomst aan het werk. Dat is ook een keuze en dan zou je al relatief met minder geld binnen kunnen komen....

Probeer zowieso zoveel mogelijk te sparen nog in NL. Dat scheelt alleen maar weer in Australië.....

ja ik heb een aardige buffer en wil ook een kapitaaltje meenemen dat als ik denk dat het het wordt om dan in een huis te investeren.
je hoeft dus geen kapitaal te hebben om te emigreren das fijn om te horen.

Op je visumaanvraag vragen ze wel of je een indicatie kunt geven van hoeveel geld je mee denkt te nemen (dit is dan incl. de waarde van spullen die je meeneemt: computers, meubels, tv etc. etc.)

Of je geld mee moet nemen hangt volgens mij af van voor welke type visa je in aanmerking komt. Ik heb geen vak geleerd, heb geen werkgever én ben 45 en moet dus (subclass 163) wel degelijk geld meenemen....  :-(  :wink:

een half jaartje geleden heeft iemand eens een berekening gemaakt met de kosten die je in de eerste periode kunt verwachten. Misschien heb je daar iets aan. Even searchen en misschien vind je het terug.

Met een online aanvraag (VE176) hoefden wij niets in te vullen over wat we mee zouden nemen aan kapitaal! Als je de papierenversie zou kiezen dan wel! (Er zijn trouwens wel meer verschillen tussen een papieren en online visumaanvraag...de papierenversie is uitgebreider; zo willen ze meen ik ook weten waar je wilt gaan wonen en dat vragen ze niet in de online versie)

[quote author=Ernie link=topic=8171.msg108223#msg108223 date=1200482854]
Met een online aanvraag (VE176) hoefden wij niets in te vullen over wat we mee zouden nemen aan kapitaal! Als je de papierenversie zou kiezen dan wel! (Er zijn trouwens wel meer verschillen tussen een papieren en online visumaanvraag...de papierenversie is uitgebreider; zo willen ze meen ik ook weten waar je wilt gaan wonen en dat vragen ze niet in de online versie)
[/quote]

Zelf ga ik ook op een VE176 echter met de staat Victoria als sponsor. Bij de aanvraag van dat sponsorship moest ik wel degelijk aangeven welke hoeveelheid geld ik mee nam en wat ik dacht het eerste half jaar uit te geven. Ik weet niet of er erg strikt naar gekeken wordt maar ik heb zelf een reeele berekening opgegeven.

Groetjes Chantal

Hi

Ook bij ons visum (SIR 495 voor SA) moeten wij kunnen aantonen dat wij geld achter de hand hebben/meenemen. In Booklet 6 staan hier regels over vermeld bij de divers visa. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij moeten wij (met 2 pers) ca 950 AUD per week voor 2 jaar, dus dan kom je uit op zo'n kleine AUD 100.000. (ca € 60.000)

Dit moesten wij bewijzen dmv overzichten van de bank en overwaarde van de woning.

Succes!

Aussiegirl

Back