Hoi allemaal. Even voorstellen!

dreamer

New Member
G' day mate!

Als ik aan Australie denk, denk ik aan over het algemeen mooi weer, natuur and wildlife. Op zich al goeie reden om op vakantie te gaan.
Laatste tijd denk ik ook serieus om te gaan emigreren. Ik lees heel vaak dat kwaliteit van leven erg goed is. Ik keek ook vaak naar een engels programma genaamd down under. Heel leuk allemaal maar denk dat ik eerst maar eens op vakantie moet gaan :)

Ik lees hier ontzettend veel leuke verhalen en tips dus wie weet.....one day i will be there enjoying the goodlife!

Groetjes allemaal,

Welkom op het forum!!

Wat voor opleiding heb je, voor wat voor visum wil je gaan, etc etc.. Vertel vertel ;)

Dankje wel Gwen. :)

Ik ben nog aan het orienteren. Ik werk in de gehandicaptenzorg met ernstig en licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen. Heb spw4 gedaan mbo dus. Ik vrees dat ik weinig kans heb om gesponsord te worden. Ik denk eerst gewoon een tourist visa aanvragen aangezien skilled visa erg lang duurt voordat het goedgekeurd is.

Ik zou graag mijn functie ook daar willen bekleden.
Wat heb jij gedaan? Ben je al een keer down under geweest? Hoe was dat?

Het lijkt me zowiezo een goed plan om hier op vakantie te gaan om een gevoel te krijgen voor het land.
Hou er wel rekening mee dat je officieel geen werk mag zoeken hier op een toeristenvisum. Maar misschien is een WHV ook een optie?

Hoi Dreamer,

Welkom op het Forum :)

Persoonlijk vind ik het een verstandige zet om (indien mogelijk) eerst hier op vakantie heen te komen, voordat je besluit te emigreren :) Mooie verhalen genoeg, maar er zijn natuurlijk ook genoeg minder leuke verhalen van mensen die geen werk kunnen vinden, heimwee krijgen e.d..

Een WHV zou een leuke optie zijn! Of een vakantie en rondtrekken. Hoewel ergens op vakantie heengaan natuurlijk anders is dan er daadwerkelijk wonen en werken, kan het wel je gevoel bevestigen (of juist niet).

Toegegeven, toen ik hier in 2004 voor het eerst op vakantie naar toe ging, had ik niet verwacht 5 jaar later te emigreren... Dacht altijd dat als ik zou gaan, het Canada zou worden (Rockies, witte kerst, beren, vriendelijke mensen, ruimte). Geweldig mooi land, Canada en dan die zandbak die Australie heet? Indrukwekkend, maar vast niet zoals Canada... Maar op dag 1 was ik om. En toen had ik alleen de wolkenkrabbers en botanische tuinen van Sydney nog maar gezien...

Ik lees hier op het forum dat SPW niet echt de ideale opleiding is voor Australie, maar Gwen weet daar alles over te vertellen :) Ik weet wel, dat een vriendin van me hier een opleiding in de zorg heeft gedaan en nu in de gehandicaptenzorg zit en dat geweldig vindt! Dus vraag naar mensen in deze sector lijkt er wel te zijn.

Maar ga je lekker orienteren. In maart (?) is er altijd een emigratiebeurs ergens in het midden van NL, wellicht een bezoekje waard? En vooral hier op het formum meelezen en vragen :)

Thnx voor jullie adviesen jongens! :)

Ik dacht idd ook aan een whv. Nadeel is dat je voor je 31ste gebruik van moet maken en aangezien ik deze week 29 wordt (hiephiep hoera) , moet ik dus hier snel gebruik van maken.
Stel het lukt mij om een whv te krijgen en ik wil daar gaan werken. Moet ik wel mijn baan opgeven:( . Never nooit dat een werkgever hier een toestemming voor geeft. Plus ik heb ook een koophuis. Hoe moet ik dat regelen?
Het liefst zou ik nu al een whv regelen en in mijn "vakantie" 5 weken daar kunnen werken en weer terug maar dat is wishfull thinking ;) en ik vind het echt zonde van de visa.

Ik hoop ergens dat het toch goed komt. Ik blijf een optimist :)
Alle adviezen en tips zijn meer dan welkom!

Dankje wel Gwen. :)

Ik ben nog aan het orienteren. Ik werk in de gehandicaptenzorg met ernstig en licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen. Heb spw4 gedaan mbo dus. Ik vrees dat ik weinig kans heb om gesponsord te worden. Ik denk eerst gewoon een tourist visa aanvragen aangezien skilled visa erg lang duurt voordat het goedgekeurd is.

Ik zou graag mijn functie ook daar willen bekleden.
Wat heb jij gedaan? Ben je al een keer down under geweest? Hoe was dat?

Spw is inderdaad moeilijk :-S
Ik heb mwd gestudeerd maar werk op dit moment ook in de gehandicaptenzorg met lvg jongeren. Wat n toeval :).

Stel het lukt mij om een whv te krijgen en ik wil daar gaan werken. Moet ik wel mijn baan opgeven:( . Never nooit dat een werkgever hier een toestemming voor geeft.

Een whv krijgen is niet moeilijk hoor. Mits je gezond bent..
Wie weet heb je geluk met je werkgever. Ik heb een half jaar onbetaald verlof gekregen, dus het bestaat nog wel!!

Oh ps, ik ben 2 jaar geleden voor 6 mdn in adelaide geweest voor stage en ga april 2013 opnieuw terug, nu om te backpacken.

Welkom!

Zou persoonlijk niet teveel verwachten vade emigratiebeurs m.b.t een keuze. Leuk om er rond te dwarrelen, maar sowieso weinig over australie en ook niet echt diepgaand.

Wel veel verhuistoko's en een aardig sfeertje :)

Zou persoonlijk niet teveel verwachten vade emigratiebeurs m.b.t een keuze. Leuk om er rond te dwarrelen, maar sowieso weinig over australie en ook niet echt diepgaand.
we hebben er ooit een uurtje of twee rondgelopen, was leuk voor de kids en we hebben er leuke mensen ontmoet. Voor ons was het hoogtepunt een gesprek met de dame van SA Gov. Die heeft ons goed op weg geholpen bij het selecteren van potentiele werkgevers en plekken om te wonen. Maar toen hadden we al een visum dus dat scheelt

Welkom! Genoeg verhalen op het forum om te lezen, erg leuk en je krijgt zo een beeld wat voor mogelijkheden iedereen heeft benut om hun droom waar te maken (of hier nog mee bezig zijn)!

Thnx for the tips!

Gwen, ook toevallig!!:D Sol beroepenlijst staat social worker wel op dus er is nog hoop!

@fol thnx for the tip. Kan geen kwaad om n kijkje te nemen :)

Ik ben wel van plan om volgende jaar op vakantie te gaan. Lekkker 5 weken weg!

Gwen, ook toevallig!!:D Sol beroepenlijst staat social worker wel op dus er is nog hoop!
Social Worker ja, maar daar valt alleen MWD op. Kijk maar eens op de site van AASW (Australian Association of Social Workers). Zij moeten jouw diploma valideren voor een visum aanvraag. Je kunt daar per land kijken welke opleiding uit dat land overeen komt met het Australische Social Work, en voor Nederland staat er alleen MWD op.

Back