hoi allemaal, wij willen ons even voorstellen.

jeroen Bos

New Member
Hoi, Ik en mijn vrouw Mirjam zijn van plan te emigreren naar Australie. Daarom gaan we 15 juni een maand naar australie, om te kijken hoe het daar is. We hebben 2 kinderen van 3 en 5, en gaan ons orienteren om ons in australie te vestigen. Ik ben van beroep aannemer in de bouw, en vroeg mij af of er vraag is naar timmerlieden en/loodgieters. We beginnen in Sydney, en dan zien we wel hoe het verder gaat. Heeft iemand tips of suggesties, horen we dat graag. Zijn er misschien ook nederlandse clubs in Sydney, waar ik naar toe zou kunnen gaan. Het beste is natuurlijk om het van mensen te horen, die er al wonen.

Tot horens,

Jeroen en Mirjam

In ieder geval van harte welkom op dit gezellige forum, goed idee om de boel eens goed te
gaan bekijken (en leuk natuurlijk). Helaas kan ik je geen gerichte tips geven over je
andere vragen, maar iemand anders op dit forum vast wel  :up:.

Groetjes Miranda  :)

zat nog even te kijken, lees dit topic eens even verder door, vanaf de post van Memswear (+ de 2e pagina erbij):

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=729.msg26408#msg26408

groetjes Miranda  :)

Hoi Jeroen en Mirjam!

Welkom op het forum.

Hier vindt je gelukkig ook genoeg info over het leven in Australie! Vraag maar raak!

Groetjes Lin

Hi Jeroen & Mirjam,

:hi: op het forum :up:.
Leuk dat jullie in juni al naar Oz gaan om te oriënteren.
Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden en wat jullie verdere plannen worden :).
Heel veel succes en om vast in de stemming te komen, er valt hier genoeg te :read:.

Groetjes,
Mel

Welkom Jeroen&familiy,ja hoor,timmerlieden en loodgieters zitten ze om te gillen daar!!

Groet,Clair.

Welkom op het forum Bos familie. In juni in Sydney gaan jullie de Australische herfst/winter meemaken! Die is een stuk beter dan die in Nederland die nu toch langzaam maar zeker over lijkt te zijn, maar toch wel erg lang heeft aangehouden dit jaar. maw ik kijk uit naar ons verhuis naar de andere zijde.

Hoii,

Ook van mij :hi: op dit forum!

Mijn vriend is ook timmerman en wij zitten op het moment te wachten op een oproep voor de  medicals en vog.
Er is genoeg werk in  de bouw te vinden www.jobsearch.gov.au voor timmerlieden of ander bouwpersoneel.

Veel succes met alles!

Liefs Eutrice

Hallo,

Welcome op het forum. Heel veel succes in Aus. goed om alles eerst te gaan bekijken. Ik denk niet
dat jullie daar problemen hebben om werk te vinden.

groetjes Jolanda

bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee. We zijn erg nieuwsgierig hoe het daar is, en kunnen niet wachten!! We gaan eerst naar Sydney en willen ook nog een weekje naar tasmanie. Schijnt ook erg mooi te zijn. Wie kan mij daar meer over vertellen?

Alle suggesties zijn welkom.

Oh ja, wat is nu de beste manier om een skilled visum aan te vragen. Moet ik dit daar ter plekke doen, of moet ik hier naar de ambassade of een agency regelen.

ik hoor het graag.

groetjes jeroen

[quote author=jeroen Bos link=topic=4263.msg53302#msg53302 date=1143385220]

Oh ja, wat is nu de beste manier om een skilled visum aan te vragen. Moet ik dit daar ter plekke doen, of moet ik hier naar de ambassade of een agency regelen.

[/quote]

Gebruik de search optie eens, een vracht aan info

WELKOM to the forumfamily

voor tasmanie moet je bij lost zijn !!(ja toch lost?)

Ik weet niet hoe oud jullie zijn en op wat voor visum jullie gaan,
Maar mijn advies;
ga naar zoveel mogelijke plaatsen ter orientatie (ik ben echt geen liefhebber van sydney)
Probeer Melbourne (ligt onderweg naar Tassie) of probeer een dagje te werken (weet je meteen hoe de werksfeer is )

Sterkte enne uiteraard veel plezier ,

Groetjes Johan

Hallo,

Welkom, en join the club of Australia lovers :up: , heel veel plezier op het forum maar wel oppassen voor de verslaving want die slaat toe voordat je het weet.
Wij gaan ook dit jaar een maand met onze kinderen (4) een reis door Australia maken , wel ietsje later dan jullie omdat wij naar WA gaan en het daar in de Ozzie winter toch wel erg frisjes is  om met een camper met de kids te reizen. Laat het nog eens weten hoe het was.
Hebben jullie al voor jezelf precies uitgezocht waar je je wilt gaan settelen? Wij hebben ook een metsel en aannemersbedrijf ,en ik geloof dat er in Australie erg veel vraag is naar goed gekwalificeerde bouwvakkers dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.Het is net wat Ineke schreef in mijn topic die miranda nog even opzocht als je een keer  een beetje bekend bent is het klaar. Succes!!

groetjes Manja  :)

Tasmanie is geweldig mooi! Maar...........om nou te zeggen dat het lekker is voor juni/juli, nee, meer: BIBBER BIBBER.
Maar da's allemaal heel persoonlijk natuurlijk!
Welkom op het forum en vraag maar raak!

Henriette

Hi Jeroen & Mirjam,

Welkom op het forum  :hi:

Veel plezier op reis en Australie en natuurlijk met jullie emigratie plannen. 

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Back