Hoi allemaal,

Ilona

New Member
Mijn naam is ilona en woon in Nederland.
Samen met mijn man hebben we t er vaak over om in een ander land opnieuw te beginnen....
We hebben 2 kinderen. Justin van bijna 9 en ons dochtertje Nova is 1 jaar.

Ik ben benieuwd naar verhalen mbt emigreren, werk en huis zoeken e.d.....
Ook ben ik benieuwd hoe kinderen van jullie hiermee om zijn gegaan.

Ik werk in de kinderopvang en mijn man is Tattooist, maar heft jaren ervaring als operator in een fabriek.....enig idee of er in deze branches veel vacatures zijn??

Groetjes ilona

Het handigste is om eerst eens te kijken of jullie beroepen voorkomen op de SOL. Staat je beroep erop, dan ben je al een flink end op de goede weg.
Denk er wel aan dat het soms lastig is om eventuele diplomas in het vakgebied te laten erkennen in Australia.

Dankjewel voor je reactie! Hebben er inderdaad op gekeken en die staan er op.
Misschien toch eens verder kijken voor informatie mbt Australië werken emigreren e.d

Hoi Ilona, welkom! Het scheelt een stuk dat je beroep of dat van je man op de SOL staat. Ik ben zelf niet zo van de tattoos, maar het lijkt me dat een goede tattooist hier wel een boterham kan verdienen. Tattoos genoeg, maar wat een broddelwerk! Niet bepaald een versiering over het algemeen. Succes met alles!

Hahaha nou hier in Nederland zijn er ook een aantal braaiers.....z'n officiële beroep in de productie stond erbij....tattooist niet, maar wie weet.

Welkom!
Ik kan het zo snel niet vinden, maar er staat op het forum in een draadje een tool, waarmee je kunt zien of je aan genoeg punten komt voor een visum. Even zoeken, maar die test is heel handig en duidelijk. Weet je ook direct wat er zo'n beetje gevraagd wordt. Bijvoorbeeld leeftijd en jaren ervaring in je beroep.

Welkom!
Ik kan het zo snel niet vinden, maar er staat op het forum in een draadje een tool, waarmee je kunt zien of je aan genoeg punten komt voor een visum. Even zoeken, maar die test is heel handig en duidelijk. Weet je ook direct wat er zo'n beetje gevraagd wordt. Bijvoorbeeld leeftijd en jaren ervaring in je beroep.

Welkom!

De Visa Wizard op de officiele website van de Department of Immigration: www.border.gov.au?

http://www.border.gov.au/Trav/Visa/Usin/Applying-for-a-visa-yourself

Welkom op het forum Ilona!
Al een idee waar ergens in Australie jullie zouden willen wonen?
In daycare is er volgens mij wel voldoende werk, hier in WA zie ik in ieder geval veel vacatures voorbij komen. Maar je zult dan wel je papieren moeten laten assessen door de juiste organisatie hier.
Als jullie beide beroepen op de SOL staan dan is het een kwestie van kijken welke persoon de meeste punten kan krijgen, en op die persoon/beroep het 189 visum aanvragen en de ander mee op dat visum als partner.

Industrie (operator) is niet een enorme business volgens mij in OZ. Maar dat is meer gebaseerd op het feit dat ik weinig grote industrie zie als ik er rond rij dan dat ik het echt weet. In de mining boom kon je wellicht de ervaring erna toe kletsen. Maar of dat nu nog lukt/nodig is...

Succes!

Waar we zouden willen wonen, eigenlijk nog niet echt een idee.....Sidney zou een optie kunnen zijn......er is momenteel zoveel aan de hand in Nederland......we zijn het hier echt zat.....
Ook lijkt t me super om samen als gezin ergens anders alleen opnieuw te beginnen. Al kan ik me bedenken dat dit lang niet zonder slag of stoot gaat.....
Het is ook niet zo dat we binnen een maar weg moeten hier, maar we willen ons toch wel verdiepen in hoe en wat.....

er is hier ook van alles aan de hand :p:D en zat zijn we het hier ook wel eens....bureaucratie is hier een verhaal apart bijvoorbeeld. Ach het is overal wat, en eerlijk is eerlijk de gevestigde orde (NL) kan nog wel eens heel erg meevallen als je eenmaal de vergelijking kunt maken. Iets met gras en groen. Maar goed, wij hebben geen spijt hoor, het is gewoon een kwestie van aanpassen en ach ja de één kan dat gemakkelijk en de ander wil het het niet eens. Overal is wat voor te zeggen. Lees dus ook de verhalen van de mensen die terug keren. Dan heb je een goed beeld van alles denk ik. Ik durf deze uitspraak te doen: Het is echt niet wat je verwacht. Anders, heel anders. Niet goed of slecht en vergelijken is ook niet heel erg slim/gemakkelijk. Succes met alles!

Ik durf deze uitspraak te doen: Het is echt niet wat je verwacht. Anders, heel anders. Niet goed of slecht en vergelijken is ook niet heel erg slim/gemakkelijk. Succes met alles!
Ik durf dit nog eens te onderstrepen! Ik vind het heerlijk om hier te wonen, maar er is een aantal dingen waar ik vroeger nooit bij stil stond die ik in Nederland echt ben gaan waarderen sinds we hier wonen. Ik weet dan ook niet of een 'vlucht' uit Nederland een goede reden is voor een emigratie. Hoe dan ook, het is wel een enorme verrijkende ervaring hoe het ook uitpakt.

Back