Hoi allemaal

Elja

New Member
Even voorstellen. Ik benElja (bijna 41), getrouwd met 3 kids (15, 9 en 5). Zelf heb ik vroeger al ik Zuid-Afrika gewoond maar op dit moment wonen we nog in Nederland. Wij hebben (redelijk concrete) plannen om te emigreren naar Australie en mijn man is nu bezig met een baan die ons binnen nu en 3 jaar die kant op gaat brengen (nu arbeidsvoorwaarden gesprek dus ook dat is al zeer concreet). Ik worstel me nu dus nog door de brei aan "help wat moet ik allemaal gaan regelen" dingen. Mij kan het niet snel genoeg gaan eigenlijk. Liever gisteren dan vandaag weg uit Nederland. Mijn tijd in Zuid-Afrika heeft me duidelijk gemaakt dat ik me in de natuur veel meer op mijn gemak voel dan hier in NL. Als hier mensen tips hebben waar we zeker aan moeten denken dan hoor ik het graag.

Hoi Elja! Welkom op dit forum. We hebben zat tips over van alles, maar dat maakt het ook lastig om deze zo maar te spuien. Vaak is het beter om concrete vragen te stellen. In elk geval succes met alles! Het is al een goede start als je via je werkgever kunt emigreren.

Hoi Janneke,
Dank voor je welkom. Uiteraard ga ik het forum gebruiken om concrete vragen te stellen ;) Dit was meer mijn algemene voorstel bericht. In de loop van de tijd komen de concrete vragen vast wel :)

Natuurlijk, daar is deze rubriek ook voor. Ik zag al dat je ook een ander draadje had aangemaakt :)

Last edited:
Welkom Elja!
Als je van de natuur houdt, dan kan ik de Perth Hills zeker aanraden :up:

Welkom! Gaan jullie voor een sponsor visum?
Op dit moment zijn we aan het nadenken voor welk visum we gaan. We gaan vanuit mijn mans werk dus een sponsored visum lijkt dan voor de hand liggen. Maar gezien de staat van het gezin is een skilled visum misschien beter om ook recht te hebben op medicare en andere zaken.

Als je voor een skilled visum kunt gaan, zou ik dat doen, dan ben je gelijk permanent resident en dat scheelt in de kosten voor school en voor een later PR visum. Op een gesponsord heb je ook recht op Medicare. Alleen moet je je daarnaast nog een prive ziektekosten verzekering afsluiten.

Back