Hoi australie-liefhebbers, ik wil me ook even voorstellen!

Charlotte__k

New Member
Ik ben Charlotte, 22 jaar oud en studeer inmiddels psychologie in het derde jaar aan de RUG.

Voordat ik met de opleiding ben begonnen ben ik een jaar in australie rondgereist en ben verlieft geworden op het klimaat, de mensen en de natuur. Gelukkig heb ik hier in Nederland een vriendje gevonden, Timo, die net zo gek op australie is als ik en daarom willen wij graag emigreren.
Ik kijk er naar uit om van jullie te horen!
Groetjes, Charlotte

ps: ik bied nu al mijn excuses aan voor spelfouten, ik ben duits en heb nog moeite met schrijven!

Welkom!

Dokter! Dokter!.... Nog een patiënt van het gevreesde Australië-virus:D.
Join the club!

Dank jullie wel!
Ik ben van plan om mijn opleiding af te ronden, dan ten minste een jaar als neuropsycholoog te werken en dan een skilled visa aanvragen.
Het problem is alleen dat ik bijvoorbeld niet weet of ze in australie mijn opleiding van 4 jaar ook erkennen. Ik weet dat de APS de diplomas allemaal moet testen. daarom vroeg ik me af of iemand in dit forum er al ervaring mee had?

Naar het schijnt stellen ze daar de eis dat een opleiding 4 jaar fulltime duurt. Maar misschien verschilt dat per beroep of niveau.

Als het goed is kun je op de site van immi.gov.au vinden welke organisatie in Australie jouw diploma moet erkennen en als het goed is zul je op de site van die organisatie per land vinden welke diploma's 'normaliter' als gelijkwaardig erkent worden.

Welkom op het forum! Zoals Gwen inderdaad aangeeft, even zoeken naar de beroepsorganisatie in Australië en zij kunnen je meer info geven over het erkennen van je diploma. Succes met het afronden van je studie!

Back