Hoi Sas hier

Sas&Dino

New Member
Hallo!

Ik ben Sas en heb mijn Australische vriend 1,5 jaar geleden ontmoet in Berlijn. Toen dacht ik een gek die mij naar de andere kant van de wereld laat verhuizen... Nu gaat het toch echt gebeuren. We hebben de afgelopen tijd erg veel op en neer gereisd. We hebben het geluk elkaar vaak te kunnen zien, echter maar korte perioden (ong. 9 dagen per keer) De knoop is doorgehakt. Samen met mijn hond Dino ga ik in 2015 die kant uit. We zijn nu de voorbereidingen aan het treffen voor een partnervisum. De planning is om in januari de aanvraag te gaan doen. Ik ga de aanvraag vanuit NL doen.
De informatie hier is zeer zinvol, ik wordt elke dag wat wijzer!

Hallo Sas! Wat een leuk verhaal, mooi hè hoe de wereld je kan verassen soms. Veel geluk!

Welkom Sas! Voor informatie is dit forum inderdaad een geweldig forum. Ik ben opgegroeid niet ver van je woonplaats, in Beverwijk en ben ook niet de enige op dit forum die daar vandaan komt. Waar ga je in Australie wonen?

Welkom Sas! Voor informatie is dit forum inderdaad een geweldig forum. Ik ben opgegroeid niet ver van je woonplaats, in Beverwijk en ben ook niet de enige op dit forum die daar vandaan komt. Waar ga je in Australie wonen?
Perth om te beginnen, dan willen we met een 4x4 naar Darwin rijden. Dus ligt nog niet echt vast waar we gaan neerstrijken :)

Eh, wat ligt er op de lange route dan?

Wij zijn binnendoor en langs de kust (heen en weer) gereden. Het is er fantastisch maar naast grofweg Geraldton, Carnarvon, port Hedland, Broome, Derby, Newman, Tom Price, Kunnunurra en Katherine is er niet veel :)

De Long Long way around (via Alice) is niet veel meer. De Looooooooooooooong way 'round kom je wel een plaatsje zoals Sydney tegen :D

Maar ik bedoel het niet negatief hoor Sas. Go Explore!!!

Ha Sas,
Wij vonden de route langs de westkust zeker de moeite waard. Inderdaad voor de natuur. Pinnacles en Monkey Mia, hoewel toeristisch, wel de moeite waard. Het is wel zo dat je vaak 2-300 km moet rijden voordat er weer iets aardigs op de route is. Op de weg naar Monkey Mia stikte het van de thorny devils op de weg. Hoewel wij niet duiken, gaan veel mensen naar Exmouth. Ga ook zeker naar Karijini NP (we hadden daar ergens prachtige 4WD route naar Tom Price) en we zijn zelf gek op de Kimberleys and Gibb river road, daar zijn prachtige gorges en wandelingen. Even afzien is de route naar Mitchell falls, ik neem tenminste aan dat dat nog steeds ruig is, het is al weer een paar jaar geleden dat we daar waren. Wat hoger: Lake Argyle en Catherine Gorge.
Veel plezier met de voorbereidingen!

Ga zeker lekker rondkijken in het "niets" wat de westkust heet! Veel relaxter (lees minder touristisch) dan de oostkust. Veel natuur, duik en snorkelmogelijkheden!

Welkom Sas,

Ik ben ook met het partner visum traject bezig. De doorlooptijd in Berlijn (waar je NL visum aanvraag wordt behandeld) is momenteel 10-14 maanden, dus het wordt nog spannend of je in 2015 al een enkeltje Australia kan maken.
Kijk ook goed naar de voorwaarden voor het partner visum. Er wordt veel bewijsmateriaal aangevraagd voor een defacto partner visum.

Welkom Sas!
Zoals Red Dust heb ik dezelfde route genomen, echt geweldig! Zwemmen met de Whale Sharks in Exmouth, Karijini NP, een aai geven aan Red Dog en de Kimberleys, Gibb River Road waren mijn hoogtepunten.
Succes met de aanvraag van het visum!

Back