Hoi uit Sydney

Moneypenny

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben net vanmiddag dit forum tegengekomen - geweldig zeg! Jammer dat ik niet zoiets heb kunnen vinden toen wij nog bezig waren met onze emigratieplannen!!! Onze vrienden vonden het namelijk heel raar dat wij Nederland wilden verlaten....

Wij hebben zelf onze permanent visas geregeld en zijn verleden jaar geemigreerd (een beetje op oude leeftijd voor independent skilled - namelijk, laat in de 30) naar Sydney. Zoals de meeste van jullie zouden weten - het is hier prachtig mooi - en wij hebben het tot nu toe ontzettend naar ons zin.

Tot horens - en groeten uit Sydney 8)
 
Hoi Moneypenny,


Welkom op het forum! Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent. Het forum bestaat pas sinds eind februari. Het doel van het forum is tweeledig. Aan de ene kant is het een ontmoetingsplaats voor iedereen die bezig is met emigreren naar Australie, aan de andere kant is het een ontmoetingsplaats voor Nederlanders die al in Australie wonen.

Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben. Wellicht dat je met jouw emigratie ervaring anderen kunt helpen.


Groeten,
Louw
 
Bedankt Louw - ik weet nog hoe spannend het was om de visas te moeten afwachten - veels te spannend eigenlijk :wink: en uiteraard zal ik onze ervaringen delen :)
 
:) Welkom Money penny, :p
Wij hopen volgend jaar Sep. ook naar sydney te komen.
In welke wijk zijn jullie gaan wonen en hoe bevalt dat.

Veel plezier op het Forum.
 
Wij komen 21 augustus naar Sydney....nog 6 dagen en dan vertrekken we. Waar wonen jullie? enehhh wij zijn ook al ouder hoor.
 
Wij wonen in Belrose. Een aantal Sydneysiders hadden ons de "Northshore" of de Northern Beaches aanbevolen. Belrose is volgens mij een typische Australische buitenwijk - op 15 minuten rijafstand van het strand van Dee Why 8) en 20 minuten rijden van de CBD (buiten de spits). Deze wijk is in de jaren 60 gebouwd - ons huis is van 1971. De trend is dat de eerste eigenaren richting 55+ woningen verhuizen en dat nu veelal families met jonge kinderen hiernaartoe komen. Wij zitten tegenaan de Garigal National Park.

Ik heb even snel naar je website gekeken Ebony - wat hebben jullie een prachtig mooi huis in West Pennant Hills!! Gefeliciteerd!!

Ook wel grappig om te schrijven....wij zijn een week geleden op ski vakantie geweest in Perisher Blue op 5.5 uur rijafstand hiervandaan..er lag meer dan 2 meter sneeuw :lol: terwijl het in Sydney nog 21C was....
 
Moneypenny said:
Belrose is volgens mij een typische Australische buitenwijk - op 15 minuten rijafstand van het strand van Dee Why 8) en 20 minuten rijden van de CBD (buiten de spits). Deze wijk is in de jaren 60 gebouwd - ons huis is van 1971.
Dat is volgens mij wel een leuke wijk, wij hebben in Dee Why gewoond tot ik vier jaar was en toen zijn we (helaas) naar NL verhuisd. Als we er volgend jaar zijn ga ik zeker kijken of ik ons oude huis nog herken. Het strand van Dee Why is wel erg druk geworden, ik heb foto's uit "75 van een bijna leeg strand. Zijn er 2 jaar geleden geweest en het leek wel scheveningen. Niet minder gezellig.

We denken erover om "onder" Sydney te gaan wonen, is volgens mij nog net iets goedkoper. :roll:
 
Eva & Eric said:
Moneypenny said:
Het strand van Dee Why is wel erg druk geworden, ik heb foto's uit "75 van een bijna leeg strand. Zijn er 2 jaar geleden geweest en het leek wel scheveningen. Niet minder gezellig.

We denken erover om "onder" Sydney te gaan wonen, is volgens mij nog net iets goedkoper. :roll:

Dee Why kan 's weekends erg druk zijn - maar gelukkig lang niet zo druk als Scheveningen :lol: Ik kan me voorstellen dat heel Warringah anders was in '75. Ons huis is van '71 - en toen was er bijna niets in de omgeving volgens de vorige eigenaren van ons huis.
 
Back
Top