Hoi :)

MariskaR

New Member
Hoi :)

Ik weet niet eens meer waarom ik er bij kwam, maar opeens had ik het besloten. Ik wil mijn master gaan doen in Australië.

Na flink wat rond kijken op de website van verschillende Australische universiteiten ben ik er uit bij welke university en welke master course ik wil gaan doen. Te weten:
Master of Multimedia aan de Monash university in Melbourne. 

Natuurlijk moet er eerst flink gespaard worden, zo een studie kost natuurlijk niet niets en ik heb door dat ik mijn hbo bacholor (Informatica) al heb gedaan geen recht meer op stufi (helaas!).
Wel heb ik inmiddels al begrepen dat je naast je studie 20 uur per week mag werken en in de vakanties onbeperkt. Zodat ik als ik eenmaal daar ben kan werken zodat ik een dak boven me hoofd heb en wat te eten :)
On campus wonen lijkt me niets, het kost behoorlijk wat en waarschijnlijk gaat een vriend (uit de UK) van me mee op een WHV en is het natuurlijk wel zo gezellig als we in een zelfde huis wonen.

Ik wil graag tijdens het eerste semester (februari) beginnen en dat wordt dus 2011. Liever natuurlijk deze februari al, maar we moeten natuurlijk wel realistisch blijven ;)

Er zal natuurlijk veel geregeld worden (IETLS, aanmelden university, Visa, etc etc) en het duizelt me allemaal een beetje wat nou de juiste volgorde is, maar ik hoop door middel van het forum hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Hai Mariska klinkt allemaal erg spannen, welkom op het forum en veel suc6. Je vindt hier vast veel info en nieuwe vrienden

Yvonne

Hoi Mariska,
wat een gave stap!!
Maar inderdaad wel verschrikkelijk duur, en zeker als je geen stufi meer hebt, ongelofelijk verschrikkelijk duur!!
Dat wordt goed sparen.

Zelf ga ik wel komende februari, voor een 6mnd stage. Met mijn visum mag ik alleen niet werken, maar kan dan van mijn
stufi weer mijn huisvesting betalen..

Voor hoe lang ga je? Heel de master? 4 Jaar dus?
Ik geloof dat je nog wel bij de IB-groep kunt lenen, ook al heb je je stufi opgemaakt.
Kijk ook eens naar de verschillende beurzen die je misschien kunt krijgen. Wie weet kun je ook via die weg extra geld krijgen.

Succes met alles!

Hey Mariska,
Succes!! Kijk zoals Gwen al zegt eens rond. Soms zijn er studiebeurzen te bemachtigen. Soms gaat dat er universiteit soms is het open voor studenten van alle uni's. Er worden bij temp. visa's al wat opties hier en daar benoemd onder andere kopjes. Anders is het idd heel erg duur! Qua visums weet ik niet precies hoe het zit, maar als je even zoekt op deze site zul je al veel tips en trucs van anderen vinden (met name onder: temporary visas). Ook op immi.gov.au kun je heel veel vinden! Wacht vooral niet te lang met het uitzoeken van je visum. Als student op een uni zul je medicals moeten doen. Ook moet je even zien of je 'zomaar' kun enrollen in de curcus die je wilt of dat daar misschien eisen aan verbonden zitten. Het zou jammer zijn als je visum en alles straks rond is en je je niet kunt inschrijven voor de cursus die jij wilt.
Dus even mailen met de uni.
Succes!

Voor hoe lang ga je? Heel de master? 4 Jaar dus?
Ik geloof dat je nog wel bij de IB-groep kunt lenen, ook al heb je je stufi opgemaakt.
Ik heb mijn bachelor al, dus hoef alleen nog een master en die is maar 1,5 jaar.
De kosten voor de studie komen op ongeveer 33.000 dollar en dat hoop ik bij elkaar te sparen voor die tijd.
Maar lenen bij de IBG is altijd handig voor de zekerheid als het een maandje niet wil met werken of onverwachtse uitgaven.

Ik las ergens op het forum dat kilroy education gratis voorlichting geeft voor studeren in Australie. Ik denk dat ik daar maar eens lang ga als ik terug ben uit parijs.

Welkom op het forum!
Ik start volgend jaar in september met een studie aan de Gold Coast en begin zo stilaan te weten hoe het in elkaar zit.
Komt heel wat bij kijken, he. :lol:
Ik ben ook al langs geweest bij Kilroy Education (toen nog IDP) en ze hebben me al heel goed kunnen helpen. Ga ook alles via hen regelen dan ben ik zeker dat ik het juist doe. Is toch gratis dus... Het is dus inderdaad wel een aanrader om even bij hen binnen te springen en al je vragen af te vuren.

Wat de volgorde betreft, zit je toch al aardig juist, hoor. Eerst de IELTS-test, dan inschrijven aan de uni en wachten op een Confirmation of Enrolment en dan kan je de visa aanvragen. En waarschijnlijk dan nog wel ergens Medicals gaan doen.
Er werd mij ook al verteld dat, wanneer je de bevestiging ontvangen hebt van de uni, dat je dan ook al je vliegticket kan boeken.
Wat dat werken betreft, daar kan je wel pas mee starten als de opleiding officiëel begonnen is. Niet eerder, maar dat wist je misschien al. :smile:

Veel succes in alle geval met de plannen! :up:

Back