Hoi!

Esmee

New Member
Even voorstellen:

Mijn naam is Esmée en samen met mijn man Ronnie heb ik 2 dochters, Phileine (5) en Amélie (1). Wij wonen in Zeeland.

Al zolang mijn man en ik elkaar kennen kwammen het woord 'emigreren' wel eens naar boven, maar de laatste tijd denken we er serieus over na. Van een oud-collega en ook anderen op o.a. dit forum hoor/lezen we veel positieve dingen. Met name het relaxtere en minder jachtige leven spreekt ons erg aan. Wij houden beiden erg van de natuur (is hier in Zeeland ook heel mooi :)) en van een niet te koud klimaat. Ook het feit ergens anders weer helemaal opnieuw te beginnen (met alle ups & downs) vinden we een spannend gegeven. We zijn ons goed bewust van het feit dat je het samen zult moeten doen en dat het ook in Australië niet altijd makkelijk zal zijn. Dus zeker geen roze bril voor ons!

O.a. door middel van dit forum willen wij ons verder oriënteren. Wat zijn onze mogelijkheden, de leuke en de minder leuke kanten, waar zouden we dan precies naar toe willen SA, VIC of toch NSW? En voor welke school kun je het beste kiezen? Onze oudste gaat nu naar een particuliere school omdat ze daar meer verbreding en verdieping kunnen bieden aan kinderen met een voorsprong. Hoe zit dat in Australië?
En dan nog ons huis....In deze tijd moeten we rekenen op een (groot!) verlies bij verkoop. Hoe gaat dat als je wilt emigreren.
Voor wat betreft een visum hebben we move2Australia benaderd en die schatten onze kansen hoog in, mede door het beroep van mijn man.

Jullie lezen het: vragen genoeg:)!

Groetjes,
Esmée

Welkom! :)
Per staat verschilt het nog wel wat ze aanbieden aan kids met een voorsprong.
Maar SA in dan wel een goede keuze, QLD juist niet heb ik begrepen.
Hier ook 2 kids met een voorsprong en een huis die lastig te verkopen is. ;)

@HardCore: Ronnie werkt nu al projectleider/calculator/werkvoorbereider bij een bedrijf die de fundaties voor windmolens verzocht. Civel Engineer. En we gaan de link bekijken!

@FamilieS: Waar wonen jullie nu?

Oei! Dat lijkt me lastig verkopen....
Wij hebben als 1 van de weinigen in Nederland echt een overwaarde in de woning door een verbouwing van bijna 10 jaar. Maar weer veel kosten die van die overwaarde betaald moeten worden.
Blijft lastig....

Ja dat is het zeker: lastig. Wij zijn nu dus aan het bekijken of het uberhaupt mogelijk is om te gaan wanneer ons huis met verlies wordt verkocht. Want wat doe je met dat verlies? Bestaat er de mogelijkheid om dat in het buitenland in een nieuwe hypotheek onder te brengen? Of blijf je dat afbetalen als een los krediet in NL? Dus miss kunnen we helemaal niet door de ingezakte woningmarkt...:-((

Of scheiden van tafel en bed voor je gaat en dan de NHG er voor op laten draaien. :p (Grapje!!)
Wij gingen er vanuit dat we in Australië straks geen hypotheek zouden kunnen krijgen, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat echt wel zo is????

Back