Hoi

charlesk

New Member
Hallo iedereen - ik ben Charles, 35, oorspronkelijk uit Rotterdam , maar sinds 1981 wonend in Engeland (Somerset en Londen), en nu al twee jaar lang in Australie met mijn Australische vrouw. Al dat woonen in engels spreekende landen is nogal slecht geweest voor mijn Nederlandse taalkennis, dus 'bear with me!'.

Ik woon in Brisbane (in het zuid-oosten van de stad - Carindale), werk voor Queensland's Staats regeering en in mijn vrije tijd geniet ik enorm van de Australische lifestyle, het lekkere eeten en het heerlijke weer. En als je ook in Brisbane woont of op bezoek bent en je een oranje Landrover met een NL sticker op de reserve band ziet rondrijen ben ik het (rij me alsjeblieft niet aan - dat hebben ze deze week al twee keer geprobeerd! :-o ).

Hopelijk kan ik wat bijdragen...

Charles

Hiya Charles & welcome

Heb je Oranje Landrover nog niet gezien, maar zal er nu op letten :) als ik richting Carindale ga! Wij wonen in Edens Landing dus redelijk bij jullie in de buurt, well for aussie standards that is. Werk trouwens ook voor de overheid (TAFE in mijn geval).

Groetjes
Syl

[quote author=charlesk link=topic=1956.msg18589#msg18589 date=1119183854]
En als je ook in Brisbane woont of op bezoek bent en je een oranje Landrover met een NL sticker op de reserve band ziet rondrijen ben ik het (rij me alsjeblieft niet aan - dat hebben ze deze week al twee keer geprobeerd! :-o ).
[/quote]

Ik pas wel op om je aan te rijden met mijn geel/blauwe fiets, dat zal ik zeker verliezen. Dus graag oppassen als je mij in de buurt van St. Lucia tegenkomt. Mijn NL sticker (die met de post uit NL is gekomen) moet ik trouwens binnenkort eens op mij fiets klussen, ben ik ook herkenbaar  :lol:.
Welkom!

Ik zal me ook eerst even netjes voorstellen:

ik/wij zijn Kookaburra dwz John en Cathelijn die ook de overtocht gaan wagen!  :roll: Net als Aukje en Dirk focussen wij ons op mei 2006. John zijn diploma's worden op dit moment beoordeeld door de ANMC en verder moet ik nu IELTS materiaal gaan verzamelen.
Best zenuw8ig allebei; je denkt dat je een heel eind komt met het engels wat je gebruikt maar heb even een hoortestje gedaan en ik moet zeggen dat ik ECHT HEEL GOED op moest letten. De vragen van te voren goed doorlezen anders loop je gelijk achter de feiten aan...  Verder ook spannend qua aankondiging 'emigratie'. Wanneer is het juiste moment aangebroken dat je mamma's hart gaat breken  :cry:  en haar vertelt dat (schoon)zoon en (schoon)dochter gaan verhuizen naar de andere kant van de wereld? Anyway, wij hopen dat we samen met jullie  heel veel ervaringen/tips/enz. kunnen delen.

greetz, John en Cat

Hé John en Cat,

Ook welkom :up:!
Weten jullie al waar julie naartoe willen gaan?
Mei 2006 lijkt nog zo ver weg, maar voordat alles geregeld is..... succes!

Groetjes, Aukje en Dirk.

Ehm, we dachten heel zeker te zijn: Perth of ten zuiden van Perth... maar naar mate de tijd vordert komen er ook steeds meer ideeen voor nieuwe bestemmingen  :-D  en jullie?

Hé kookaburra,

Wij gaan waarschijnlijk richting Brisbane, we denken er nog over.....

Groetjes, Aukje.

Hoi,

Wij zullen over een paar maanden uitkijken voor je 4wd!
Gaan zelf in eerste instantie in Eatons Hill wonen (Northside) maar ben zelf een Southsider en winkelen in Carindale is altijd leuk dus we zullen alert blijven!! :-o

groetjes
Kate

[quote author=Kate link=topic=1956.msg18731#msg18731 date=1119297999]
Hoi,

Wij zullen over een paar maanden uitkijken voor je 4wd!

[/quote]

De auto is nu nog meer herkenbaar - dit weekend zijn we naar de cattle property van mijn schoonvader in de buurt van Maryborough gegaan en dank zij de regen is hij nu helemaal modderig en bruin :)

Dat is wel een verschil vergeleeken met al de hyper-schone 4wds die de stadslui hebben. Die gaan nooit meer offroad dan de stoep :)

Gaan zelf in eerste instantie in Eatons Hill wonen (Northside) maar ben zelf een Southsider en winkelen in Carindale is altijd leuk dus we zullen alert blijven!!

Mijn schoonbroer woont ook in Eatons Hill dus we komen daar vaak. Leuke buurt!

Back