Hoi

44pje

New Member
Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben Wouter, 24 jaar en momenteel bezit met mijn afstudeerstage (automotive engineering) in een gehucht 50km van Sydney. Mijn vriendin (23) gaat volgende week in Perth proberen een afstudeerstage te regelen als geoloog bij een van de vele mining companies, gezien de interesse die ze op haar applications kreeg zal dat geen probleem zijn.

We hebben een paar jaar geleden al besloten dat we na de studie een paar jaar (of langer) in het buitenland willen gaan werken. Tot nu toe stond Afrika bovenaan het lijstje, daar zijn we ook al een half jaar geweest. Nu ik hier ben is Afrika echter naar de 2e plaats gezakt :smile:

Ik heb hier een hoop verhalen gelezen en ik heb een paar simpele vraagjes, wellicht dat iemand me kan helpen?

Stel: Mijn vriendin wil hier ook wel blijven, ze krijgt dan bijna zeker een baan aangeboden na haar afstudeerstage. We gaan dan eerst terug naar NL om wat zaken te regelen enzo.
Dan kan ze dus naar AU komen met "Skilled – Sponsored (Migrant) visa (subclass 176)", right?
Ze moet dan de IELTS ("general" I presume?) doen en een 7 halen.
Ik lift mee en moet een 4,5 halen.
Eigenlijk maakt IELTS niet zoveel uit, ik ben ervan overtuigd dat we allebei wel een 7 kunnen halen (jaja overconfidence :grin:)

OF

Ik ga zelf voor de Skilled Independent (subclass 175) visa en mijn vriendin lift mee.
Ik heb voor mezelf de on-line assessment ingevuld, ik was eligible "[...] assuming that you have at least 12 months experience [...]
Dus, ik moet eerst 12 maanden in NL werken? Daar valt vast wel onderuit te komen toch?

Is er overigens een snellere manier om naar AU te gaan? Ik lees hier verhalen over langer dan een jaar formuliertjes invullen enzo. Ik heb geen zin om nog langer dan een jaar in NL rond te hangen als de beslissing om te emigreren eenmaal gemaakt is (kan ik trouwens wel mooi die 12 maanden ervaring opdoen :grin:)
Misschien op een tourist visa ofzo? En dan eens in de 3 maanden even naar NZ voor een nieuw tourist visa?

Goed, is een lang verhaal geworden, bedankt voor het lezen :smile:

Je weet toch dat de officiele regel dat je moet kunnen aantonen is;

Je de laatste 18 maanden actief bent in dit vak en van deze 18 maanden minstens 12 maanden gewerkt te hebben.

Jack :evil:

Hallo 44pje,

Welkom op het forum en leuk dat jullie al in Australie zitten.
Je geeft aan dat je geen zin hebt om langer dan een jaar in NL rond te blijven hangen als de beslissing al genomen is. Join the club  :lol:
Er hangen hier heel veel mensen rond, ook veeeeeeeel langer dan een jaar, die liever in Australie zouden zitten.

Jack, weet je het zeker? Wij gaan voor een Skilled Independant en hebben meer dan 3 jaar van de laatste 4 jaar nodig, of had jij het over het sponsored visum?

Adios, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=8681.msg115126#msg115126 date=1207114409]
Hallo 44pje,

Jack, weet je het zeker? Wij gaan voor een Skilled Independant en hebben meer dan 3 jaar van de laatste 4 jaar nodig, of had jij het over het sponsored visum?

Adios, Dijnnas[/quote]

Ja helemaal right, Dijnnas
Ik meen dat de regel is,  4 jaar geleden in dat beroep ben je al actief en waarvan minimaal 3 jaar gewerkt te hebben (dus niet 16 maanden thuis zitten vanwege een bepaalde reden).
Daarvan willen ze hebben dat je van die laatste 18 maanden zeker 12 maanden actief bent op de werkplaats.

Helemaal op de hoogte ben ik er niet van maar ik denk dat we zo aardig in de richting zitten.

Cheers,

[quote author=Jack link=topic=8681.msg115125#msg115125 date=1207105235]
Je weet toch dat de officiele regel dat je moet kunnen aantonen is;

Je de laatste 18 maanden actief bent in dit vak en van deze 18 maanden minstens 12 maanden gewerkt te hebben.

[/quote]

Ouch, dat is nieuw (het idee is nog vrij vers, ik ben nog niet zo lang info aan het zoeken)

Hoe zit het met het sponsored visum dan? Als je werkgever voor je garant staat moet je dan alsnog 1,5 jaar "ervaring op gaan doen" in NL? Een groot bedrijf heeft mijn vriendin al min of meer verteld dat ze haar een baan aan gaan bieden na haar stage. Sterker nog, als ze niet heel serieus overweegt om na haar stage daar te blijven werken dan mag ze niet eens stage komen lopen.
[sub]En dan kan ik toch mooi meeliften? :lol:[/sub]

Hi,

Wanneer je de searchbutton gebruikt vind je al veel informatie over de verschillende visa, zo ook sponsored.

:up:

Back