Home Exchange

Tycho

New Member
Hallo allemaal,
Vraagje, heeft er iemand ervaring met huizenruil voor een vakantieperiode met een australisch gezin. Wij (gezin met 2 kinderen) zitten er aan te denken om 2 weken aan de oostkust in Queensland te verblijven en nu vroegen wij ons af of het ruilen (dit wordt aangeboden via internet) wat is. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Het lijkt me namelijk best wel raar om vreemde mensen in je huis te hebben en die je spullen gaan gebruiken.

Ik hoor vast nog wel.

Groetjes uit Zwolle 

Hoi Tycho,

Ik heb niet zozeer ervaring met home exchange zelf maar wel met iets soortgelijks, namelijk mensen in mijn huis die voor mijn planten, tuin en dieren zorgden. Zij hebben dan een gratis vakantie en ik heb mijn zaken verzorgd. Ik heb er goede ervaringen mee.

Het bureau waar ik toen mee in zee ben gegaan zit in Groningen en heet Holiday Link. Zij doen ook aan woningruil maar ik weet niet of ze ook ruilen in Australië.

Succes.

Erna

Ik heb het ook een aantal keren gedaan. Niet echt huizenruil, maar heb een aantal keren op een huis van andere mensen gepast en heb zelf ook 3x mensen in mijn huis gehad, terwijl ik op vakantie was. Bij ons is het altijd goed gegaan. Toen ik op Curacao woonde, regelde ik ook dikwijls oppashuizen voor mijn bezoek, was wel net zo relaxed  :grin:

Websites voor huizenruil zijn o.a. www.homeforexchange.com en www.huizenruil.com.

Succes!

Wauw,
wat een goed idee.

Betaalbare vakantie en je huis niet onbeheerd, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb......

Bedankt voor de tips

Ineke

Back