Home sweet home!

Nynke

New Member
Ik weet niet of dit topic in het verleden al is langsgekomen, maar ik kan het altijd proberen....

Hoe wonen jullie in Australia? Hebben mensen al een foto van jullie huis en vinden jullie het leuk om dit te laten zien?

Zelf heb ik nog geen foto helaas dus voorlopig  :tent: (ben pas 7 juni in Sydney)

Wie durft.......????????
 
Dag Nynke,

Leuk initiatief. We hebben vorige week een huis gekocht, waar we (onder de normale voorbehouden ;-) maandag 26 juni intrekken. Per vandaag is ons huis helaas niet meer zichtbaar op de diverse real estate sites, dus moet ik nog even wachten voor we foto's kunnen plaatsen. Zal ergens in juli worden denk ik...

M.vr.gr.
Perthpete
 
Hoi!
Leuk topic!
Wij wonen nu sinds 7 maanden in Queensland en heel erg naar onze zin! Helemaal sinds we sinds 2 mei ons visum binnen hebben!!

Voor foto's en meer info kun je op ons weblog kijken, scheelt weer wat foto's plaatsten hier!

Groetjes Lin
 
Hoi hoi,

als je wilt spieken, kan je ons huis op m'n website zien (zie profile). Hoe we wonen? Het huis ligt op een heuvel (Mountain, officieel), de straat is een rondlopende straat met een private entry wat betekent dat we erg weinig verkeer langskrijgen. Het is er erg rustig, met veel vogels en een fijn uitzicht.

We're counting ourselves lucky!

Cheerios,

Ireen
 
hoi even een vraagje. We gaan pas in november naar brisbane en gaan eerst 2 weken in een vakantie cabin "wonen" om tijd te hebben om een huisje te zoeken. wie kan een goede real estate winkel aangeven die in de buurt van Nathan, Mount gravatt enzo goed is? En is het haalbaar om met 2 weken een huis te hebben? snap dat dat ook ligt aan wat je kan uitgeven, maar we denken dat 250 per week een goed uitgangspunt is. heb eea al op een website gevonden, maar het is waarschijnlijk wijzer om eerst zelf te kunnen kijken en niet via internet vanuit nl wat te regelen.

pascale
 
Hoi Pascale,

Here you go: http://www.brisbaneholiday.com.au/location.html

Ierse vrienden van ons hebben hier een tijdje gezeten toen ze net aankwamen en zolang ze aan het huizenjagen waren. Ze zaten in de nieuwe zog. Cosmo Cabin, en die waren meer dan prima! Dit park heeft ook een zwembad, altijd fijn :)

Voor 250 p/wk kan je wel een huis vinden hoor, en vanuit Mt. Gravatt zijn er genoeg fijne buurten makkelijk te bezoeken, zoals Rochedale en Springwood. Makelaars zitten er overal, en wie nou goed of slecht is, dat vind ik moeilijk te zeggen. Wij zijn zelf altijd ramenkijkers geweest (foto's van huizen-te-koop hangen in the window), en van rentals ligt er meestal een folder net buiten de deur. Binnen 2 weken kan lukken :)

Cheers,

Irene

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Hoi Irene

ik heb al geboekt voor een palm cottage in dit resort. we zijn er in januari geweest toen we op "vakantie" waren en info in brisbane wilde krijgen over diverse dingen. we zijn bekend met dit park. Het is in ieder geval een geruststelling dat we binnen 2 weken iets kunnen vinden. Spannend hoor nog een half jaar en dan is het zover. we hebben er veel zin in.

pascale
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4721.msg59998#msg59998 date=1148082306]
als je wilt spieken, kan je ons huis op m'n website zien (zie profile).
[/quote]
wow, nice.....I would trade (switch?) with you annnyy time :p (van huis dan he...)
 
Ach Pascale, ik zie nu dat je helemaal niet om een park-adres vroeg! Zorrie!

En geef tegen de tijd dat jullie hier zijn maar een gil, voor als je hulp wilt bij het huizen zoeken. Er zijn toch altijd van die weetjes waar je als buitenlander niet van weet, toch?!

En Fol: een mens hier zou zeggen "Nice house! I'd swap you any time!" En dank voor je compliment. Ik ben steeds niet klaar met het verfwerk waar ik maanden geleden mee ben begonnen, maar daar staat tegenover dat ik wel al een hele hoop gedaan heb :)

Cheerios,

Ireen.
 
[quote author=heemskerk link=topic=4721.msg60005#msg60005 date=1148108730]
hoi even een vraagje. We gaan pas in november naar brisbane en gaan eerst 2 weken in een vakantie cabin "wonen" om tijd te hebben om een huisje te zoeken. wie kan een goede real estate winkel aangeven die in de buurt van Nathan, Mount gravatt enzo goed is? En is het haalbaar om met 2 weken een huis te hebben? snap dat dat ook ligt aan wat je kan uitgeven, maar we denken dat 250 per week een goed uitgangspunt is. heb eea al op een website gevonden, maar het is waarschijnlijk wijzer om eerst zelf te kunnen kijken en niet via internet vanuit nl wat te regelen.

pascale
[/quote]

Hoi,
Ik ben makelaar in Caloundra en werk voor LJ Hooker. Als je wilt stuur me dan een mailtje met je exacte gegevens en met je wensen/eisen. Dan kan ik mijn collega van LJ Hooker in Nathan of daar in de buurt vragen of ze wat voor je kunnen zoeken.

Groetjes,
Gabrielle
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4721.msg60063#msg60063 date=1148174575]
En Fol: een mens hier zou zeggen "Nice house! I'd swap you any time!" En dank voor je compliment. Ik ben steeds niet klaar met het verfwerk waar ik maanden geleden mee ben begonnen, maar daar staat tegenover dat ik wel al een hele hoop gedaan heb :)
[/quote]


Hmm, ik moet toch een beetje anders dan de rest blijven ;)
Een huis is toch nooooit af (althans, die drang hebben de meesten :p)... Maar maanden? Voor een schilderbeurt? Misschien een schilder inhuren? :p
 
Van foto's van huizen naar een nagellak kwastje, kan ie nog gekker?? :nails:  :gossip: kopje thee erbij!

:wink:
 
Gabrielle said:
Ik ben makelaar in Caloundra en werk voor LJ Hooker. Als je wilt stuur me dan een mailtje met je exacte gegevens en met je wensen/eisen. Dan kan ik mijn collega van LJ Hooker in Nathan of daar in de buurt vragen of ze wat voor je kunnen zoeken.

dag Gabrielle,

wij komen het einde van het jaar richting Sunshine Coast en willen waarschijnlijk ergens in de buurt van Caloundra / Maleny/ Landsborough neerstrijken, mogen we je tegen die tijd contacten??

groet,
Rob

Lost: Quote aangepast.
 
Back
Top