Hond & 2 Hamsters Mee Naar Sydney

Taartje

New Member
Wij gaan in Januarie 2006 naar Australie..
Ik weet dat dit nog een eind weg is, maar we zijn al aan het informeren enzovoort.
Nou vroeg ik me af hoe het zit met je hond op reis.. Ik las op schiphol.nl wel hoe hij vervoert wordt
Maar hij zit wel 20 uur in een vliegtuig! Veder heb k ook 2 kleine hamsters die wel mee moeten( :-D).
Ik denk persoonlijk dat die wel in de cabine mogen, aangezien in somige maatschappijen ook honden in de cabine mogen.
Heeft iemand ervaring met dieren vervoeren naar Australie
Graag een e-mailtje, of reactie
Groetjes Maartje  :up:

Hier vind je meer info over het meenemen van een hamster (guinea pig). In princpe zou het dus mogen. Ik persoonlijk vind het echter niet diervriendelijk om je hamsters dit (de reis, quarantine enz.) aan te doen. Een hond of kat kan ik me voorstellen dat je die mee wilt nemen. (Maar goed je was niet geinteresserd in mij mening maar  naar de feiten :up:). En over het meenemen in de cabine: het lijkt mij dat vliegtuigmaatschappijen dit NIET toestaan, want je zult maar allergisch zijn voor hamsters en naast jou zitten (nofi).

[quote author=tinusv link=topic=2485.msg26561#msg26561 date=1125794619]
Hier vind je meer info over het meenemen van een hamster (guinea pig). In princpe zou het dus mogen. Ik persoonlijk vind het echter niet diervriendelijk om je hamsters dit (de reis, quarantine enz.) aan te doen. Een hond of kat kan ik me voorstellen dat je die mee wilt nemen. (Maar goed je was niet geinteresserd in mij mening maar  naar de feiten :up:). En over het meenemen in de cabine: het lijkt mij dat vliegtuigmaatschappijen dit NIET toestaan, want je zult maar allergisch zijn voor hamsters en naast jou zitten (nofi).
[/quote]

Een guinea pig is een cavia, niet een hamster.

Ik ben trouwens verbaast dat je cavia's mee mag nemen, zal wel recentelijk veranderd zijn misschien....
Lijkt me erg sterk dat je hamsters mee mag nemen. In QLD mag je niet eens hamsters hebben, NSW weet ik niet...

Ik weet bijna zeker dat je geen dieren mee mag nemen in het vliegtuig! Vooral als ze normaal in quarantine moeten!!

:)

gr

Simone

Hamsters en Cavia's (Guinea Pigs) zijn ook super stress gevoelig....dus of het verstandig is??? Bovendien kwam ik in een snelle zoek actie het volgende tegen:

Introduction
Australia has very strict rules on the importation of animals, controlling the types of animals that can come in and the countries they come from. The rules are set by the Australian Quarantine and inspection Service (AQIS).

As a general guide - dogs, cats and horses may be brought in from a number of countries, subject to quarantine controls. Other household pets, such as hamsters, guinea pigs, caged birds, etc are prohibited.

To check if other animals are allowed in, try searching the AQIS database for the rules applicable to that species.

Groetjes
Syl

Op aqis.com.au vind je alle informatie over het invoeren van huisdieren! Begin er op tijd aan, want zeker voor een hond moet je toch zes maanden op voorhand aan allerlei testen en zo (rabies inspuiting,...) beginnen. Ze zijn heel streng in Oz, dus alles moet echt volgens het boekje geregeld worden. En of het nu om kleine of grote huisdieren gaat, maakt hun niet uit. Elk dier dat toegelaten wordt in Oz, moet door de hele rimram. Informeer je dus goed!

Sara

Back