hond en paard in Australie

marymary

XPdite Sponsor
Ik wil zowel mijn hond als mijn paard mee naar Australie. Ik ben er zelf geboren en 4 keer doorheen gereisd, maar gek genoeg kan ik me niet herinneren of je met een hond en paard op het strand kan. Ik woon nu in Den helder en daar si het ideaal, het is hier rustig en kan altijd over het strand met mijn beesten. Hoe streng zijn ze in Australie?

Hoi,

Ik weet dat je een speciale vergunning nodig hebt om met het paard het strand op te mogen, voor de hond volgens mij niet.
Ik weet niet of je daar iets over kunt vinden op de website van de dimia, waarschijnlijk niet. :|

Gr,Koen

Hmm, ik weet niet of het verschilt per staat in Australie, maar hier in WA, Perth, gaan wij altijd naar het hondenstrand en daar zit een speciaal paardenstrand aan vast waar je dus lekker met je paard kunt wandelen en zwemmen. Wij zien heel vaak paarden en het lijkt er niet op dat je er een vergunning voor nodig hebt. Maar ik heb nooit op de borden gekeken ofzo, dus ik weet het niet honderd procent zeker.

Het ziet er in ieder geval wel hoopvol uit voor je :)

Cheers, Anna

hondenstrand? Paardenstrand? Waar is dat dan?  dat moet wel buiten perth liggen, aangezien perth niet aan het strand ligt. Tijdens mijn backpackreis heb ik een weekje paardgereden voor de tweede keer in mijn leven.

De eerste keer zat ik nog op de basisschool, was ik doodsbenauwd en moest natuurlijk op het grootste paard dat ze hadden. En tot overmaat van ramp vertelden ze ook nog dat dat beest doof was. :-o
Uiteindelijk vond ik het prachtig!

De tweede keer was ergens bij Tamworth in september 2004.  Ik was nog maar net in Australie. En ik maar denken dat het hier vlak was.... Daar kwam ik wel achter tijdens het paardrijden. Helling op en af... meneer... ik ben nog maar beginneling!!!! Uiteindelijk een van de mooiste dingen die ik ooit in mijn leven heb gedaan.

Lekker rijden door de natuur zonder dat je anderen, asfalt of iets anders tegenkomt. Gewoon ongerept landschap.

Als ik weer in Australie ben, studie perth, dan wil ik ook leren paardrijden. En dus niet zo'n weekje de cowboy uithangen op een farm, maar echt lessen! Waar en hoe kan ik dat het beste doen?

Iemand tips & suggesties!  Ik ben straks maar een arme student, maar ik wil toch zeker wel leven als ik daar ben. En dan is paardrijden prachtig. In ieder geval beter dan in NL waar je om de haverklap wat tegenkomt.

Back