hond via Nieuw-Zeeland?

Tamarind

Well-Known Member
Hoi,

Wat betreft de hond die in quarantaine moet, hadden we een complex mogelijk plan: eerst naar NZ, waar je je hond tijdens die 10 dagen wel mag bezoeken, en na 90 dagen in NZ mag je met hond naar Australië zonder opnieuw quarantaine. Nu zag ik recent dat de regels voor bezoek in NZ lijken te verstrengen: enkel de facility in Christchurch laat dit nog toe. Mickleham sowieso helemaal niet, tenzij je hond langer dan 10 dagen in quarantaine moet blijven. Wij hebben een hond die vroeger worstelde met verlatingsangst, en het lijkt ons veel prettiger dat hij ons regelmatig kan zien in die tien dagen, zeker na zo'n lange vliegtuigreis. Iemand ervaring hiermee: is bezoek in Mickleham met enig 'aandringen' wel mogelijk of niet? Iemand ervaring met quarantaine in NZ? Die quarantaine is echt een vervelend struikelblok...
 
Ik weet niet hoe het precies zit met bezoeken in NZ. Ik denk dat je ook even na moet denken over:
De reis naar NZ is langer
De hond ondergaat meer veranderingen. Vliegen, 10 dagen quarantaine, 90 dagen NZ, en dan weer vliegen om dan weer in een ander land en klimaat aan te komen. Denk niet dat tie staat te kwispelen om na 100 dagen NZ weer in een vliegtuig te stappen? Weet niet of dat nu echt beter voor hem is dan 1x 10 dagen quarantaine en dan klaar.

Onze 3 katten zijn geheel ongeschonden uit de strijd gekomen en ik ben blij dat ze van huis in NL zo naar huis in OZ konden (met 1x 10 dagen quarantaine)

Los daarvan nog de kosten, je moet zelf 100 dagen in NZ zijn wil je dus de hond zien/verzorgen. En dan met zijn allen inclusief hond weer naar AU. Ik kan niet oordelen over je huisdieren en je portemonnee maar het klinkt als complex, duur en wellicht niet eens echt fijner voor je hond?

Succes met beslissen!
 
Mmmm ik ben ook niet echt voor dit pkan. Elke dag dat je het quarantaine station bezoekt denkt woef dat hij mee naar huis mag. Dat zijn 10 extra teleurstellingen! Onze honden zijn in Australie prima verzorgd in quarantaine.
 
Ja, het is een moeilijke knoop. Ik wil vooral vermijden dat hij denkt dat hij terug in het asiel zit, of dat we 'm achtergelaten hebben. Maar misschien maakt bezoek niet zoveel uit als hij niet mee mag, ik vind het moeilijk om in te schatten. Hij blijft hier wel eens bij een dogsitter, maar dat is altijd in huiselijke sfeer, nooit in een kennel... Het liefst ging ik met hem mee in quarantaine (eindelijk tijd om te lezen lol).
 
Nog ff een tip: zorg in ieder geval dat je al vroeg je reiskrat ophaalt en dat voor minimaal een aantal weken de slaapplaats van jouw hond maakt. Eerst met het deurtje open, later met deurtje dicht. Dat helpt met het geven van een wat meer vertrouwd gevoel op reis. Succes!
 
Als het na 10 dagen voorbij is zal die vooral blij zijn jullie terug te zien. En ben met @Red dust eens. Als tie je elke dag ziet is het elke dag afscheid nemen.

Ik ben blij dat onze furballs maar 1x afscheid hebben hoeven nemen. Want dat is toch het moeilijke moment. Als ze eenmaal in een kennel zitten is dat het nieuwe ‘normaal’.

Het is als een pleister. Gewoon in 1x er af trekken. Het is moeilijk en doet even zeer maar het is wel in 1x over. (Voor jou en voor je 4-voeter)
 
Hoewel ik het niet eens ben met de pleister, misschien wel met de hondenaanpak lol. Ik vrees dat bezoek in NZ trouwens ook zal afgeschaft worden, gezien de recente trend. Er is nu nog maar 1 quarantaineplek waar het kan... En als dat er niet is, maakt het al helemaal geen verschil meer.

Zie je hond/kat trouwens wel of niet bij aankomst op de luchthaven? Dat vroeg ik me nog af...
 
Hoewel ik het niet eens ben met de pleister, misschien wel met de hondenaanpak lol. Ik vrees dat bezoek in NZ trouwens ook zal afgeschaft worden, gezien de recente trend. Er is nu nog maar 1 quarantaineplek waar het kan... En als dat er niet is, maakt het al helemaal geen verschil meer.

Zie je hond/kat trouwens wel of niet bij aankomst op de luchthaven? Dat vroeg ik me nog af...

Hond/Kat gaat apart. Nadat je hem in NL afgegeven hebt zie je hem pas weer na quarantaine in OZ.
 


OFX
Back
Top