honden fokken in OZ

Sas

New Member
Hai,hai.

Heeft iemand enig idee hoe het werkt met het hebben van papieren,vergunningen enz.als we met honden willen gaan fokken in OZ?
Heb wel m"n nederlandse diploma om een dierenpension of asiel te beginnen en heb heeeeeeeeeel wat jaren ervaring met het dierenpension maar ja wat nu hier?
Weet dat je wel als gewoon burger maar 3 honden mag bezitten maar ja als je een nestje hebt zijn het er al gauw meer dan 3 en dan?

ik hoor graag wat tips van jullie want ik zou niet weten waar ik zoiets kan vinden.


groetjes Sas
 
Hoi Sas!

Als 'gewone burger' mogen wij er zelfs maar twee! Ligt aan de maat van je property. Maar een nestje valt denk ik wel buiten de regels.

Is het een idee om een meel te sturen aan de city council van waar je zit/wil gaan zitten?

Cheers,

Ireen.
 
Hai.
Ik weet dat je hier 3 honden mag hebben waar wij zitten in Oz.
Vraag me alleen af of ik dus ook hier in Oz zomaar een soort kennel mag beginnen vandaar de vraag.
weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.

groetjes Sas
 
Hoi,

Bij katten mag je wel een nestje, maar daar moet je wel een vergunning voor hebben. Alles moet dan geregistreerd worden en je moet kunnen garanderen dat je niet blijft zitten met kittens. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als met honden.

Grtz Tanne
 
Hai,hai.

Maar is het dan ook zo als je zelf 2 honden met papieren hebt en je krijgt daar een nestje van dat je daar dan ook een vergunning voor moet aanvragen??
Dus dat je een vergunning voor het aankomende nestje moet aanvragen?

Groetjes Sas
 
[quote author=Sas link=topic=3512.msg41079#msg41079 date=1135043789]
Maar is het dan ook zo als je zelf 2 honden met papieren hebt en je krijgt daar een nestje van dat je daar dan ook een vergunning voor moet aanvragen??
Dus dat je een vergunning voor het aankomende nestje moet aanvragen?
[/quote]

Inderdaad, daarom moet je, als je geen nestje wilt, je dieren laten steriliseren. Het is allemaal heel anders daar met dieren, ze zijn gewoon zo bang dat er weer hetzelfde gebeurd als met de konijnen..

[quote author=tinusv link=topic=3512.msg41084#msg41084 date=1135055452]
Welkom in Australië, het land van de regeltjes, bureaucratie en vergunningen :-o
[/quote]

:-D  :lol:

Grtz Tanne
 
Hai.

waren we eindelijk blij van alle regeltjes af te wezen zitten we er nog mee.Haha.
Nou ik ga het nog wel ff uitzoeken.

Blij dat we afgelegen wonen zeg kunnen we af en toe nog een beetje aan de regeltjes ontsnappen.

Groetjes Sas
 
Back
Top