honden mee naar Queensland

jane

New Member
Hallo iedereen, Wij zijn een familie van 4 die hopelijk medio 2008 naar Caboolture, Queensland verhuizen. We nemen onze twee herdershonden mee. Dit is erg omslachtig gezien voorbereidingen qua inentingen en bloedtesten, vergunningen, accomodatie voor quarantaine en vooral een goede betrouwbare!! vervoerder. Graag zouden wij ervaringen van mensen willen weten die ook honden mee nemen (genomen hebben).
Bedankt vast voor reacties.
Jane.

Hoi Jane

Er zijn hier heel veel mensen die hun hond hebben meegenomen. Wij ook, onze bordercollie! vervoerd met DTC. Er lopen een aantal draadjes op dit forum.
De invoereisen weet je al zo te zien en anders heb ik die wel voor je.
Wij hebben er nooit spijt van gehad. Het is echter niet echt een hondenland hier. Je mag niet overal je hond uitlatenen zomaar het strand op. Hier in Port Macquarie, kunnen we aardig uit de voeten met de hond en hebben ze meerder hondenstranden, maar om Sydney heen is het bv bar.
Als je iets specifieks wilt weten, dan hoor ik het wel.

groeten Mary
ps. vergeet niet minimaal een half jaar van te voren te beginnen met inenten rabius!

Mary, Dank voor je reactie.
Inmiddels ben ik weer wat wijzer en heb goede berichten gehoord over D.T.C. Die zal ik zeker eens benaderen. Ik vind: voor jezelf weet je wat je te wachten staat, maar tegen dieren kan je natuurlijk niets vertellen. Daarom moet je zorgen dat alles zo soepel mogelijk verloopt voor ze.
Groeten, Jane

Wij willen ook onze bouvier meenemen naar Australie. En ik maak me toch ook wel zorgen over de reis, zij zal er wel last van hebben maar dat is zo weer vergeten, het is het geweten van haar baasjes. Maar goed als je alles van te voren goed regelt dan scheelt dat weer een hoop.

Back