Hondentrimmen ook in Australie?

sammy

New Member
Hallo,

Weet iemand misschien of er veel vraag is naar hondentrimsters?
Heb zelf al 5 jaar een eigen trimsalon in Nederland ( Limburg) en nu wil ik weten of er genoeg werk is in mijn vak, kan er nergens niets over vinden op het web!
Mijn man kan al een baan krijgen, dus dat zit wel snor!

Goetjes Danielle

In onze omgeving zijn er een aantal van dit soort bedrijfjes. Meestal gecombineerd met het wassen van de hond: "Mobile Dog Wash". Mensen die met bestelwagentjes of een trailertje met opgebouwde werkruimte de suburbs rond gaan met een wash basin voor het wassen van de hond en een tafel om de hond te trimmen/knippen/scheren. Op het werk adres koppelen ze aan de tuinslang voor water en hebben een stopcontact nodig om het water te verwarmen en de tondeuze te laten draaien. Verder hebben ze alles bij zich.

Onze hond - Cavalier King Charles - wordt 's zomers een paar keer getrimd. Incl. de wasbeurt kost dat rond de $ 35 - $ 45 per keer. In de winter houdt ze haar coat on en was ik haar zelf.

He Henk,

Bedankt voor je reactie!
Er is dus wel vraag naar? Dat is al interessant genoeg voor me.
Als we naar Australie verhuizen dan gaan we naar Qld in de buurt van Brisbane ( Capalaba).

Daar is het bijna altijd warm dus zal er ook wel vraag naar zijn denk ik, of ze hebben de voorkeur naar kort/gladharige honden. Maar het is dus wel dat ze rondrijden om bij de klanten aan huis  te trimmen ( plukken, scheren, knippen, effileren) en niet naar een salon gaan?

Dan moet je zeker al in een heel druk bewoond gedeelte zitten. En je betaald voor je cavalier dus 35 a 45 dollar per trimbeurt? En hoe lang zijn ze dan ong. bezig?

Groetjes Danielle
www.hondentrimsalon-kynos.nl

Daar is het bijna altijd warm
...Dat is relatief, 's winters kan het vooral 's nachts ook rond Brisbane behoorlijk afkoelen en je went aan de warmte en de hond ook.

Wij wonen niet in een (naar Nederlandse begrippen) echt dichtbevolkt gebied: 35.000 mensen in een gebied van ca. 10 x 15 km.

Er zijn ook mogelijkheden om de hond in een "salon" te laten trimmen, maar dat scheelt niet veel in prijs. Een van de lokale dierenartsen biedt deze service aan ( een assistente doet het in de rustige uurtjes).

De laatste keer waren ze ca. 1.5 uur met de hond bezig (wassen, scheren, nagels).

kelly.jpg

hallo, het ligt er aan wat je koud noemt, hier was het afgelopen nacht 8 graden geloof ik, is voor hier al vrij fris, maar als je iets landinwaards gaat dropt de temperatuur.

er zijn hier honden genoeg om te knippen en wassen. dus wat dat betreft kun je wel beginnen en de rest komt wel goed.

de groeten van ons hier  :grin:

Kun je niks vinden op het web? Zoek maar is op dog groomers + naam van de stad waar je naar toe gaat. In Adelaide heb ik er al een aantal zien zitten...

http://www.google.com.au/search?hl=nl&rlz=1T4GGIH_nlAU210AU212&q=dog+groomers+Capalaba

Hallo Henk,

Leuke hond zeg...wat een snoetje!

Bedankt nogmaals.

Hallo Bear,

Nou, niet kunnen vinden is niet het goede woord misschien maar wist niet waar te zoeken!
Maar bedankt voor de tip!

Ha Hein,

Als het niks woord met trimmen kan ik nog altijd bij de Koala....group in Capalaba!
Zit bij de dieren ambulance hier dus iets met dieren zou leuk zijn...

Greetzzzzzzzz

hoi sammy
ik ben ook hondentrimster en woon in groningen mijn man en ik zijn ook van plan
om richting brisbane te gaan voor hem is er ook wel werk wij zijn nog niet begonnen met de aanvraag
maar zijn wel van plan hier spoedig mee te beginnen.
die rijdende auto"s had ik ook al van gehoord wanneer zijn jullie van plan om te gaan.
groetjes auktje

Hallo,

Leuk nog een trimster... :lol:
Wij gaan denk ik (eind) volgend jaar een keertje.

Groetjes Danielle. :up:

honden trimmen, ze doen hier niks anders dan honden scheren/knippen. Het heet inderdaad groomen. Hier in Port zitten er een paar en die hebben het razend druk. Wij waren een hondenuitlaatservice en hondenoppas begonnen. dit liep/loopt niet zo erg. Mijn ervaring is wel dat mensen je moeten kennen, ze zijn hier erg van ons kent ons. Iedereen is wel aardig, maar erg kat uit de boom kijkerig, als je iets van ze wilt.

succes Mary

ps. wij zitten in Port Macquarie

hey danielle er is nog hoop voor ons hopelijk is het in brisbane net zo druk :lol:
gr auktje

Back