Honderd kangoeroes Australie dood in gejaagd

alieNL

Well-Known Member
Honderd kangoeroes Australië dood in gejaagd

HOBART - De Australische politie heeft de jacht geopend op een groep mensen die de afgelopen weken al meer dan honderd kangoeroes heeft afgeslacht. Dat meldden lokale media zaterdag.

Vermoedelijk worden de kangaroes in Tolosa Park opgejaagd met honden. De mensen schieten de dieren neer, maar gebruiken soms ook knuppels om de buideldieren te doden. Tevens zijn kangoeroes aangetroffen die door de honden zijn doodgebeten of zich letterlijk zijn doodgeschrokken.

Parkwachter Barry Hosking vindt regelmatig nieuwe lijken in het natuurgebied. „Als ik 's morgens de poort van het park open doe, dan wijzen de kraaien me de weg naar de karkassen”, aldus Hosking. „Degene die de dieren doodt, doet dat in het holst van de nacht. Het is ziek.”

Bizar! Tolosa Park is hier nog geen 10 km vandaan en we houden daar de jaarlijkse kerst BBQ van werk.

Ik las het nieuws trouwens het eerst hier op het forum. Waarschijnlijk staat het morgen pas in de krant.

Sommige zien kangaroos als grote knaagdieren als een pest...
De families en kinderen genieten ervan als ze het park ingaan.

Triest.

Hoop dat ze de eikels gauw te pakken krijgen.
Sommige geven gas als ze er 1 zien ik ga er voor op de rem ik vind ze prachtig om te zien net zoals mijn boys.

Hou ons op de hoogte als ze gepakt worden en wat hun boete of straf is Lost.

Cheers,

Jack :evil:

Kunnen wij niet nu even een klopjacht gaan houden op de daders, licence to kill who need that :evil: :evil: :evil:

We moeten er gewoon voor zorgen dat we voor het hek open gaat weer weg zijn :up: :up:

:rolleyes: :rolleyes:

Bennie

De knuppel staat al klaar....

Hoezo knuppel??
Dat gaat te snel, ze moeten een langzame pijn tegemoet gaan. Met een hamer teen voor teen en vinger voor vinger.
En als ik daarmee klaar ben verzin ik nog wel iets.

Maw, wat die mensen doen is gewoon ronduit belachelijk

Sommige zien kangaroos als grote knaagdieren als een pest...
De families en kinderen genieten ervan als ze het park ingaan.

Triest.

Hoop dat ze de eikels gauw te pakken krijgen.
Sommige geven gas als ze er 1 zien ik ga er voor op de rem ik vind ze prachtig om te zien net zoals mijn boys.

Hou ons op de hoogte als ze gepakt worden en wat hun boete of straf is Lost.

Cheers,

En jij gaat morgen weer vissen?
Ik vind vissen prachtig om te zien en ik geniet ervan, maar jij hengelt ze aan hun lip uit het water voor je plezier.

Wel er is een groot verschil namelijk deze, als je gaat vissen en je vangt een vis kun je hem meenemen en op peuzelen of weer vrij laten.
De kneuzen die de kangaroos neer schieten doen er verder niks mee ze eten ze niet op maar zijn wel dood dat is al een groot verschil niet???????

Keep it up Jack :up: :up:

Je vraagt je af of ze er een reden voor hebben of het alleen voor de ergernis of de fun doen.

Hier in Nederland moeten bijvoorbeeld een hoop woerden (mannetjes eenden) afgeschoten worden, omdat er veel te veel zijn en die pikken weer kuikens dood, mishandelen vrouwtjes van andere woerden etc.
Alleen veel mensen vinden dat zielig, het is juist zielig om het niet te doen voor de vrouwtjes en de kuikens.
Wildstand gezond houden noemen boswachters en goede jagers dat.

Mocht de reden zijn zoals hier in Nederland, haasje schieten en dan aangeschoten wild rond laten rennen voor de fun, omdat ze eigenlijk niet jagen kunnen en er soms zelfs geen vergunning voor hebben en dus de jonge dieren en vrouwtjes schieten ipv de oudere mannen er bij weg, ja die mogen van mij lang in de gevangenis doorbrengen. (en dat is een understatement :evil:)

En jij gaat morgen weer vissen?
Ik vind vissen prachtig om te zien en ik geniet ervan, maar jij hengelt ze aan hun lip uit het water voor je plezier.

Zullen we het gemakkelijk houden Mr Martin,
The golden rule is mate; wat je dood eet je op, Wat by law beschermt is daar blijf je met je ppotjes van af.
En ik vind visjes ook prachtig en ik geniet er ook van.
Ik kan er zeker van genieten als ze in mijn pan liggen, beetje zout erop, citroentje misschien een beetje kruiden erop.... :up:

Cheers mate,

Jack from the outback :evil:

Daar kan ik me helemaal in vinden, Jack. Ik vis (nog?) niet, maar ik heb er moeite mee om ze pijn te doen alleen voor de lol. Maar als je ze opeet, dan was het gewoon een scharrelvis! Ik bedoel: als je vis eet doe je ze ook pijn maar je ziet het niet (anderen doen het voor je). Dat wel OK vinden en zelf vissen niet is dan een tikje hypocriet.
Beesten doden voor de fun of omdat je er zelf een hekel aan hebt is iets anders. Die kangoeroe's zijn een beetje te vergelijken met schapen die hier soms voor de fun mishandeld worden (maar nooit zoveel tegelijk). Dat is gewoon ziek.
Wat dan wel weer raar is: een vlieg doodslaan vind ik niet zo erg. Is dat ethisch anders of komt dat gewoon omdat ze als dier wat verder van ons afstaan? Lijden van een kangoeroe herkennen wij omdat het op lijden van mensen lijkt. Bij een vlieg is dat anders. Maar is het daarom opeens wel goed? Denk ik misschien iets teveel na over alles?
grin.gif

Daar kan ik me helemaal in vinden, Jack. Ik vis (nog?) niet, maar ik heb er moeite mee om ze pijn te doen alleen voor de lol. Maar als je ze opeet, dan was het gewoon een scharrelvis! Ik bedoel: als je vis eet doe je ze ook pijn maar je ziet het niet (anderen doen het voor je). Dat wel OK vinden en zelf vissen niet is dan een tikje hypocriet.
Beesten doden voor de fun of omdat je er zelf een hekel aan hebt is iets anders. Die kangoeroe's zijn een beetje te vergelijken met schapen die hier soms voor de fun mishandeld worden (maar nooit zoveel tegelijk). Dat is gewoon ziek.
Wat dan wel weer raar is: een vlieg doodslaan vind ik niet zo erg. Is dat ethisch anders of komt dat gewoon omdat ze als dier wat verder van ons afstaan? Lijden van een kangoeroe herkennen wij omdat het op lijden van mensen lijkt. Bij een vlieg is dat anders. Maar is het daarom opeens wel goed? Denk ik misschien iets teveel na over alles?
grin.gif

:grin: <_< Valt niet mee ......schrijven na het drinken.........
Toch begrijp ik je volledig wat je bedoelt.

By the way; sla geen kakkerlak op zijn kop want dan heb je een goede kans dat je er meer krijgt.

Eet smakelijk

Valt dan het plat slaan van een kakkerlak dan wel onder dierenmishandeling of is het juist niet plat slaan een vorm van geboortebeperking.....

Valt dan het plat slaan van een kakkerlak dan wel onder dierenmishandeling of is het juist niet plat slaan een vorm van geboortebeperking.....

Dat zou je even aan Dirk moeten vragen ...relatief gezien :smile:

Stelde de vraag en zag vervolgens mijn man een vraagteken worden... "Wat doe jij daar op dat forum, waar hebben jullie het over...????????" Heb dus nog geen antwoord :smile:

Even een kleine kanttekening; het doden van een kangaroe (of een willekeurig ander dier) is op zich geen mishandeling, alleen het doden ervan op een nodeloos wrede wijze en/of zonder doel. Hier in AU worden veel dieren (ook kangaroes) gedood als ze overlast veroorzaken voor een landeigenaar; en dat is legaal.

In beschermde parken of nabij bebouwing zijn het natuurlijk leuke beesten, maar voor boeren met vee is het een pest omdat de kangaroes het kostbare gras (bestemd voor het vee) opeten - in dat geval schiet de boer dus zonder pardon elke kangaroe af die hij op z'n land tegenkomt. En hij eet'm dan ook meestal niet op, het lijk blijft liggen en is dan voer voor andere wilde beesten.

Omdat NL tamelijk vervreemd is van de (wilde) natuur wordt er als snel gesproken over 'zielig' etc. als er dieren worden gedood, maar daar wordt hier in AU toch heel anders over gedacht. Zeker als het over niet bedreigde soorten gaat. Gifpadden ? Die worden per golfclub (of auto) naar de andere wereld geholpen .... Ga je vissen ? Vang eerst levende krabbetjes, en spiets die vervolgens levend aan een haak om als aas te dienen, alwaar ze poot-voor-poot worden aangevreten door vissen totdat er eentje de hele haak inslikt. Even voor de duidelijkheid: dit is hier in QLD normaal ...

Gevaarlijke slang op het terrein ? Formeel zijn ze beschermd, maar 9 van de 10 landeigenaren pakt toch echt zijn geweer om het zekere voor het onzeker te nemen (meermalen aanschouwd).

Enz. .. :)

Klinkt stom, Maar fijn om te horen. :up:
(Tja, als kleindochter van een veldwachter wordt je toch anders opgevoed......)

Sorry??:oops:

Back