Honderden miljoenen willen emigreren

alieNL

Well-Known Member
Honderden miljoenen willen emigreren

WASHINGTON - Verhuizen naar een ander land? Wereldwijd lopen ongeveer 700 miljoen mensen rond met deze gedachte. Dat bleek dinsdag uit een onderzoek dat in 135 landen is uitgevoerd. Het Amerikaanse onderzoeksbureau Gallup ondervroeg 260.000 mensen van vijftien jaar en ouder.

De Verenigde Staten staan bovenaan het lijstje van 165 miljoen mensen. Na de VS zijn Groot-Brittannië, Canada en Frankrijk ongeveer even populair. Ze zijn elk de droombestemming van 45 miljoen mensen. Deze landen worden gevolgd door de favorieten Spanje (35 miljoen), Saudi-Arabië (30 miljoen) en Australië en Duitsland die elk bovenaan het emigratielijstje van 25 miljoen mensen staan. De Democratische Republiek Congo is van de meeste lijstjes geschrapt.

Vooral inwoners van Afrikaanse landen in de sub-Sahara denken dat het gras groener is bij de buren en willen weg. Gemiddeld wil 38 procent van de volwassenen in de Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara, ongeveer 165 miljoen mensen, naar een ander land als ze de kans krijgen. Aziaten spelen het minst met de gedachte te emigreren. Slechts een op de tien inwoners van Azië wil weg.

Tjee...dat zijn er veel. Maar ondanks de problemen die er (kunnen) ontstaan; mensen leren van elkaar over de hele aarde en voor inteelt hoeven we ook niet meer zo bang te zijn :wink:

Ik vond de emigratiebeurs in Utrecht toen ook zo druk, viel me op hoeveel mensen dus met de gedachte spelen,

De Verenigde Staten is wel het laatste land waar ik zou willen wonen. Maar goed, ieder zijn din... dromen. :smile:

De Verenigde Staten is wel het laatste land waar ik zou willen wonen. Maar goed, ieder zijn din... dromen. :smile:

Ben ik met je eens, maar ja ieder zijn eigen ding. Ik zal nooit nooit zeggen (wie weet wat voor geweldige kans je krijgt maar je moet er voor naar de US), maar het is zeker niet een land waar ik, als ik de keuze had, heen zou willen.

Zou niet iedereen willen vluchten uit een land waar in we dit soort lijsten maken Vaagtaal????
Boven aan staat het gevleugelde "je ding doen....." Dan inderdaad liever je dromen waarmaken :)

Ik denk dat ik dan wel weer in de VS kan wonen. Ik ben er een keer geweest en ik moet zeggen dat ik toch wel aardige lekjes heb ontdekt daar en dat de amerikanen die ik tegen ben gekomen ook allemaal erg aardig waren. Alleen de politiek (en helaas zien en horen de meeste mensen daar het meeste van) is verre van wat ik zou willen, maar goed...
Ik blijf voorlopig toch maar voor australie gaan.

Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat heel veel mensen zouden willen emigreren. Het percentage wat echter de stap zet is aanzienlijk kleiner....

Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat heel veel mensen zouden willen emigreren. Het percentage wat echter de stap zet is aanzienlijk kleiner....

Ik denk dat de oorzaak daarvan is dat veel mensen willen emigreren omdat ze Nederland niet leuk vinden. Maar als ze dan wat onderzoek gaan doen gaan ze zich realiseren dat het gras bij de buren niet noodzakelijk groener is en dat emigratie een enorme stap is die veel doorzettingsvermogen eist. En ook dat als je eenmaal geemigreerd bent het vaak moeilijk om terug te gaan als je spijt krijgt. En dan zullen de meeste mensen toch maar gewoon kiezen voor hun veilige leventje in Nederland. En dat is dan ook wel zo verstandig.

Groetjes,
Rixta

Ik denk dat de meeste mensen nog niet eens zo ver gaan. Vaak is de vraag of mensen weleens denken aan emigreren. Veel mensen denken hier weleens aan, maar doen er verder helemaal niks mee (niet eens op onderzoek uitgaan). Het is gewoon een soort van gedachte (wellicht droom) waar weinig mee gedaan wordt. Daarnaast denk ik dat het ook nog wel eens voorkomt dat een persoon uit een gezin wel zou willen emigreren, maar zijn/ haar partner niet. Ik denk dat er veel oorzaken zijn voor mensen om de stap niet te zetten. Ik denk dat veel mensen ook best tevreden zijn over nederland, maar bepaalde dingen uit een ander land weer prettiger vinden (bijv het klimaat, de natuur of de rust). Daarnaast zien veel mensen denk ik ook teveel nadelen (voornamelijk het missen van familie en vrienden, de sociale zekerheid van nederland en dergelijke). Er zitten ook best veel nadelen aan emigreren en je moet het wel erg graag willen proberen om de stap uiteindelijk te zetten. Het is niet niks...

Back