Honeymoon in Australia

Margrietvk

Active Member
Hi allemaal. Wij gaan 9 januari 2015 trouwen in Sydney (Botanic Gardens voor de ceremony, receptie Circular Quay). Omdat wij een heel aantal familie en vrienden uit Nederland hebben die voor onze bruiloft naar Australie komen willen we niet meteen na de bruiloft naar een of ander ver oord vertrekken. Dat lijkt ons nogal lullig voor degenen die speciaal voor ons de wereld over vliegen. Maar we willen graag wel een beetje 'honeymoonen', dag of 3 hebben we nu in gedachten. Liefst iets een beetje op rij-afstand van Sydney of eventueel rij-afstand Melbourne.
Ik hoopte dat jullie nog tips hebben, misschien een verborgen paradijsje in de buurt van waar je nu woont of een fijn/spannend/avontuurlijk/rustgevend gebied waar je bent geweest? Wij kunnen nog alle kanten op en vinden veel dingen leuk, dus vraag niet wat we in gedachten hebben, dat hebben we nl niet :p

Alvast bedankt!!!
 
Hihi als ik vrij ben, kom ik even een kijkje nemen in de RBG.
Leuke trip naar Hunter Valley misschien?
Of baden in luxe in the BLue Mountains?
Maar wellicht kan ik nog tips geven, we hebben nog even de tijd!
 
Ha Margriet,
We hebben hier twee bruiloften gehad waarbij ook alle gasten bleven slapen. Niet dat je die combi zoekt, maar de locaties waren goed. De eerste was Loxley on Bellbird Hill in Kurrajong Heights (die hebben ook een huis voor 18 personen) en de tweede was in Wisemans Ferry. De eerste was wat luxer met een fantastisch uitzicht. Die laatste plek ligt aan het water en biedt zeker voor elk wat wils: vissen, varen, wandelen en in een klein dorpje. Allebei ongeveer uur rijden van Sydney. Maar de Blue Mountains zijn ook zeker prachtig en voordeel is dat het goed te bereiken is vanuit Sydney met de trein. Dan zou ik kiezen voor Wentworth Falls of Katoomba, vandaar uit zijn er veel wandelingen en sightseeiging uitstapjes te doen. Succes met alle voorbereidingen!
 
Uhm...honeymoon toch? Een dag of 3? Dat is dan zonder al die mensen neem ik aan.
Receptie Circular Quay bij Quay?
 
Bedankt voor de tips! Blue Mountains inderdaad prachtig, maar slaan we nu ff over aangezien mijn vriend daar zijn halve jeugd zo'n beetje heeft doorgebracht en ik er inmiddels ook al een aantal keer ben geweest :)

Port Stephens zullen we zeker in overweging nemen!

@Katjavdl niet bij Quay, denk niet dat wij dat kunnen betalen :p We hebben de receptie bij Wolfies, knus zaaltje met sandstone muren en uitzicht op de harbour. Hunter Valley, daar zal ik me ook eens in gaan verdiepen
 
Ik kan ook Port Stephens van harte aanbevelen. Heerlijk aan het water, met een bootje het water op, dolfijnen en walvissen kijken.
 
Mijn eerste gedachte was ook de Hunter Valley, zeker voor een honeymoon geschikt. Port Stephens ben ik nog nooit geweest, maar een aantal Australische vriendinnen ging daar regelmatig heen en waren daar heel enthousiast over, dus inderdaad een overweging waard!
Wolfies is misschien iets minder exclusief dan Quay, maar zeker een hele goede keuze. Ook een leuke lokatie.
 
Back
Top