Hooikoorts

Ingriddh

XPdite Sponsor
Ik heb in NL ontzettende last van hooikoorts (niezen, loopneus soms verstopte neus en jeukende ogen), word er gek van.
Is er iemand die in NL ook last had van hooikoorts en in Australie nergens last van heeft of heb je daar dan weer andere
allergieen.
 
Met allergieën is het zo dat je eerst met een bepaalde stof in aanraking gekomen moet zijn om er allergisch voor te kunnen zijn. Dus op de "Gumtrees" zal je niet allergisch reageren in eerste instantie.  Ik ga ervanuit dat grasspollen overal op de wereld ongeveer gelijk zijn dus dat je daar hier ook op zal reageren. Het hangt denkt ik vooral af van de plantensoort waar je in Nederland op reageert want bv. Berken heb ik hier nog niet gezien dus daar ben je dan alweer vrij van. De hele plantenwereld is hier ietwat anders dus dat zou gunstig kunnen zijn.
Allergieën voor bv. paarden en honden gaan gewoon door.
 
Ik had de laatste 4 jaar erg last van Hooikooirts.
Daarvoor nooit....ouderdom misschien...neehhhh.
Ik denk dat het van de bomen kwam die hun spul losliet.
Als dat rondzweefde begon het met mij.
Neus dicht, hoofdpijn , waterige prikkende ogen....kolere werd er niet goed van.
Zelfs die spray of pillen hielpen niet eens meer.

Hier in Australia stond ik er het eerste jaar niet bij stil.
Totdat ik opmerkte van dat de hooikoorts me overgeslagen heeft ,  ik heb nergens last van hier.....yoooooohooooo. eeuuhh okay.

Cheers,

Jack :evil:
 
Ik ben net terug van 6 weken in La Hollande, een betaalde stage bij een scheepswerf (jaja het is afzien)

En ik heb en had in Oz geen centje last meer van hooikoort, mooi dat ik een aanval kreeg in NL.
Een bevriende arts heeft me toen aerius voorgeschreven wat wel hielp maar waar ik weer erg slaperig van werd.

Dus het ligt gewoon aan de pollen, hier in Oz zijn andere planten dus andere pollen.

Sterkte, Bart
 
Ik had elk jaar ontzettende last, van mei tot en met juli. In Nederland dan. Na een poos in Australië dacht ik... wat mis ik toch? O jaaaaaaaaaaa, die vervelende hooikoorts!!!  :up:
Toen ik vorig jaar in NL op vakantie was in juni gingen we een eindje fietsen door de polder - leuk zou je denken??!!! NOT. Dikke ogen, neus, keel en niezen niezen niezen. Wat een opluchting dus, in Australië te wonen, heb er geen enkele andere allergie voor in de plaats gekregen tot nu toe!  :grin:

In mijn geval was het een extra bonus dus!
 
[quote author=Bartman link=topic=8935.msg119372#msg119372 date=1213361268]
Ik ben net terug van 6 weken in La Hollande, een betaalde stage bij een scheepswerf (jaja het is afzien)[/quote]

Welkom terug Bart, catch you up later :up:

Jack :cry:
 
Nu gebruik ik honing (das stuifmeel en begint zijn vruchten af te werpen).
Dus als ik een keer terug ga naar NL niet in de zomerperiode gaan om  hooikoorts te vermijden.
Mij benieuwe of ik in Aus. er ook geen last van zal hebben.
Ik moet van de week wel een bloed laten prikken want ze weten niet waar de uitslag van komt
op mijn huid, zit onder de rode bulletjes.
 
Ik heb ook ONTZETTEND last van hooikoorts, vooral ( en dit is geen geintje ) als ik in Eindhoven ben.
In helmond heb ik er minder ( maar nog steeds wel veel ) last van. Ik hoop dat het in Australie over is, het is een van mijn hoofdredenen om aan het water te willen wonen in Australie !.. Water = Geen planten = Geen pollen = Geen hooikoorts !!
 
[quote author=Scamp link=topic=8935.msg120905#msg120905 date=1215531876]
Ik heb ook ONTZETTEND last van hooikoorts, vooral ( en dit is geen geintje ) als ik in Eindhoven ben.
In helmond heb ik er minder ( maar nog steeds wel veel ) last van. Ik hoop dat het in Australie over is, het is een van mijn hoofdredenen om aan het water te willen wonen in Australie !.. Water = Geen planten = Geen pollen = Geen hooikoorts !!
[/quote]

deze jongens zitten er weer wel vollop langs het water:

url
 
Ja, ik weet het. En bloedzuigers, spinnen, teken etc :D
We schaffen wel een goede dosis DEET aan en een mooie klamboe :)
 
Back
Top