Hooikorts down under

hi Bear!

Helaas,helaas, heb ik daar ervaring mee  :-( Had vroeger stevige last in Nederland, toen wij hier kwamen had ik jaren lang geen last maar sinds een jaar of 3 begint het weer (wonen hier nu 9 jaar). Maaaaar goed nieuws is dat het voor de meeste mensen toch nog enigszins seizoen gebonden is. Dus wanneer bepaalde bomen in bloei staan. En er is ook van alles en nog wat voor te krijgen. Je kunt eventueel ook een "de-sensitise" kuur doen als het echt te bar is.

Groetjes
Syl

Geen vreemde vraag, denk zelfs wel een redelijk waardevolle. Ben zelf ook 1 van de ongelukkige op dat gebied.
Heb het niet in de zwaarste vorm, maar bepaalde bomen zijn erg vervellend.

Ik hebe r wel wat last van gehad, maar stukken minder dan in Nederland. Kan zijn omdat niet alle steglijk in bloei gaat ofzo????

Ik heb er ook nauwelijks last van gehad, terwijl in het vergelijkbare seizoen in Nederland het heel erg kan zijn bij mij.

bij mij is het begonnen in oz! van sydney tot adelaide had ik vreselijk veel last, in adelaide naar apotheek gegaan daar vertelden ze dat het hooikoorts was en kreeg ik medicijnen.werkte meteen goed,geen last meer in oz.terug in nl begon het weer,elke zomer vreselijk last. we gaan wonen in qld ben erg benieuwd of ik daar last krijg.volgens mij is het allemaal erg persoonlijk en zul je het zelf moeten ondervinden of je lijf reageert op pollen en op welke!
sterkte,hatchoe.......hanneke

Nu het hooikoortsseizoen op volle snelheid is in Europa, stelde ik mij een paar vragen. (heb het zelf een beetje, valt nog mee)
Hooikoorts (en elke allergie) is eigenlijk een fout in ons afweersysteem, ons lichaam dat verkeerd reageert op bepaalde stoffen waarmee het in aanraking komt.
Stel nu, je hebt in Europa hooikoorts, is dat dan in Australië ook ? daar zijn toch over het algemeen andere planten en bomen met ander stuifmeel. Je afweersysteem kent deze dan ook nog niet.
Misschien dat een allergie zich dan pas na een paar jaar laat zien?

Bear, hoe is het nu met je hooikoorts, nu je inmiddels al even in Australië woont?
Zijn er nog ervaringen?

groetjes,
An

Hoi , ik ben ook lid van dat clubje ongelukkigen (hooikoorts) .Zit nu nog wel in Belgie ,maar vrees dat ik het "Down Under" ook wel zal verder hebben .Nu is er wel iets wat goed bij mij helpt ,wat lekker is en iets dat je altijd (ik toch ) in huis heb .En dat is honing .Elke dag een lepeltje vanaf maart en zo door tot in de zomer .Helpt bij mij echt .Heb vroeger al vanalles en nog wat geprobeerd,maar niets hielp .Dit wel en hoef je ook geen pillen of andere rotzooi te slikken . :lol:

Groetjes Kat

Ik zag laatst een aparte documentaire over parasieten op discovery channel. In onze westerse cultuur zijn door hygiëne en medicijnen de parasieten redelijk teruggedrongen en zijn de westerse mensen bijvoorbeeld vrij van wormen. Nu leek uit onderzoek naar voren te komen dat wormen in de darmen invloed hadden op de weerstand van de persoon waar ze in leefden; zo waren er aanwijzingen dat mensen met parisitaire wormen minder last hadden van allergiën. Ook de afname van besmettingen met parasitaire wormen en de toename van het aantal allergiën onder de mensen vertoonde een verband.

Dusss.... je kan altijd nog wat zandbak zand doorslikken en met een beetje mazzel heb je geen last van hooikoorts meer. Bijkomend voordeel is een legertje 'huis'dieren  :lol:

Hoi Bear ,
ik neem gewoon een koffielepeltje ,plof die in de honing pot en hups in de mond .Zo hebben ze mij dat aangeraden .

Groeten Kat

Ha ha Bear, in de outback heb je geen gras en bomen dus veel pollen kunnen er in het stof niet rondstuiven........

Ik heb hier in Queensland best veel last (maar niet meer dan in Nederland). Mijn zusje die hier op vakantie was werd helemaal gek!!!! Die had erg veel last!

Tja, er zullen zoveel verschillende oorzaken/pollen/stofjes zijn.....kom er maar eens achter welke het precies is!

Henriette

Mijn hooikoorts richt zich op grassen en ik had er hier even veel last van als in NL. Misschien iets korter en heviger omdat het bloeiseizoen hier korter is maar toch. Groot voordeel is dat de medicatie hier volgens mij sterker is in de losse verkoop dan dat ik in NL alleen op doktersrecept kon krijgen. Flink slikken dus met een pilletje per dag (Telfast 180mg) en twee snufjes Beconase 24hr en ik heb  nergens last van.

Heb vroeger zo ongeveer alle mogelijke (alternatieve) dingen geprobeerd maar niets hielp echt. Honing helpt omdat het gemaakt is van stuifmeel - en dat is waar je allergisch voor bent. Door een lage dosis dagelijks te slikken bouw je een natuurlijke weerstand op. Ik meen mij te herinneren dat het juist tegen de seizoenen in moest: dus in de herfst en winter honing zodat je in de lente weerstand hebt. Maar het belangrijkste is hoe het bij jezelf het beste werkt natuurlijk.

Michiel

In nederland slikte ik in van mei tot juli dagelijk medicijnen tegen mijn hooikoorts....vreselijke periode.

woon nu sinds iets meer dan een jaar in Perth, en hebben alle seizoenen nu meegemaakt. Heb een klein beetje last gehad van hooikoorts in oktober, maar minimaal vergeleken met nederland en niet 3-4 maanden maar 3-4 weken.....

Ik ben blij!

PS over het algemeen zijn mijn allergien en astma veel en veel minder hier. Voor mijn astma gebruik ik 1/4 van de medicijnen die ik normaal in nederland had......

Back