Hoop juli 2006 naar Perth te vertrekken

DutchPete

New Member
Hoi Luitjes,

Dit is de eerste keer dat ik hier iets schrijf. Hoop in juli volgend jaar naar Perth te vertrekken. Ben op dit moment bezig met mijn visum (althans daar zijn ze in Engeland mee bezig). En als alles goed is, is dit rond mei/juni geregeld. Heeft ff een tijdje geduurd, omdat ik als apotheker (wat ik nu dus ook ben) naar Australië wil vertrekken. Hoe kom je anders als Nederlander in Australië als je geen familie, vrouw of vriendin in OZ hebt wonen? Okay, had misschien een vrouw van internet kunnen plukken, maar dat is niet echt mijn ding.
Ga bij aankomst in Perth eerst een tijdje bij een Maleise vriend van mij en zijn vrouw en gezinnetje wonen. Maar natuurlijk hoop ik zelf snel iets te vinden.
Kan één van jullie mij misschien al een adres geven van een vereniging met Nederlanders in Perth of zo? Best vreemd eigenlijk, hier in Nederland probeer je alle Nederlanders te ontvluchten, maar ik weet zeker dat als ik in OZ ben, dat ik dan wel van tijd tot tijd met Nederlanders contact wil hebben.
Okay, spreek jullie later. Maar in ieder geval hier al wel een fotootje van mijzelf. Is misschien niet zo'n geweldige foto, maar zal proberen een betere te vinden.
Althans dat dacht ik dan ff te doen, maar kan iemand mij vertellen hoe je dat hier moet doen.

Cheers & No Worries,
Pieter

Bacchus: heb er een apart draadje van gemaakt.

Hoi Pieter,

Welkom op het forum! Leuk dat je naar Perth gaat. Ik vertrek 20 januari naar Perth en er gaan er nog een paar die kant op de komende tijd, maar een heleboel Dutchies zijn er al! Er bestaat een Nederlandse vereniging in Perth, kan even niet op de naam komen, maar laat ik je z.s.m. weten. Ik dacht dat ze de Windmills heten. Er worden af en toe een paar meetings in Perth georganiseerd met Nederlanders die elkaar kennen van dit forum, heel gezellig.

Keep in touch, Marielle

ps. je fotootje is niet doorgekomen, tenminste, neem aan dat je er niet uitziet als een turtle??  :lol: :lol: :lol:

Hartestikke leuk dat er  zoveel mensen reageren.  :cry: Als deze mensen allemaal in Nederland zouden blijven, zou dat weer een reden minder zijn om naar Australië te vertrekken.  :wink: Niet dus!!!
Heb er wel zin in, maar hebben jullie ook niet af en toe die twijfels??? Het duurt allemaal zo lang. Vandaag iemand van de makelaars langs geweest om alles op te nemen. En ben ook maar even naar reisburo geweest om te informeren voor ticket voor 12 maanden.

Is er iemand, die mij nog uit kan leggen hoe ik hier een fotootje moet plaatsen? Of moet je dan op een andere manier lid zijn? Marielle, ik zie er dan wel niet uit als een turtle, maar ben wel zo'n schatje als deze turtle  :wink:

Groetjes, en mocht ik jullie niet meer spreken, dan in ieder geval een hele fijne, leuke, gezellige laatste (?) jaarwisseling in Nederland!!!
Pieter

Is er iemand, die mij nog uit kan leggen hoe ik hier een fotootje moet plaatsen? Of moet je dan op een andere manier lid zijn?

Je hoeft niet op een andere manier lid te zijn, wat je doet is zorgen dat je je plaatje ergens op het net hebt staan, en vervolgens doe je: De url tussen haken
zetten, Er zit een knopje, onderste balk-tweede van links, op het scherm waar vanaf je post..

Wanneer je je foto nog niet hebt geupload dan kan je dat doen bij : www.photobucket.com
Daar maak je gewoon een gratis account aan en kan je je foto's uploaden.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel. :up:

Heb er wel zin in, maar hebben jullie ook niet af en toe die twijfels???

Ik heb geen twijfels over het verkassen naar Oz, alleen af en toe of we het visum wel helemaal rondkrijgen..... niet omdat het zo verschrikkelijk moeilijk is maar je hebt toch altijd wel een onzekerheids factor.... :lol:

Maar goed, ik denk dat je je vooral moet focussen op de toekomst, en  wanneer je je besluit hebt genomen daar niet meer op terug komen. :)
Suc6 en groeten,
Koen

Back