hout niet invoeren???

Sarelle

New Member
Het is vast al ergens besproken, maar ik kan het niet meteen terug vinden. Wie weet hoe het nu precies zit met het meenemen van houten spullen. Gisteren sprak ik een meneer van het verhuisbedrijf en die wees me erop dat je geen dingen van hout mag invoeren... En m'n bed dan..!? :? Lijkt me wat ver gezocht dat we dit hier moeten laten. Gaat het om onbehandeld hout misschien?
Groetjes,
Brenda

Volgens mij gaat het inderdaad om onbehandeld hout. Zou ook te gek zijn....de mensen die nu allemaal al een container verscheept hebben, hebben echt niet allemaal metalen/glazen meubels.....

Een bed, tafel, stoelen etc. moet allemaal geen probleem zijn...mits het goed schoon is..maar dat lijkt me toch dat je dat doet voordat het de container ingaat....

Ik heb het inderdaad ook gelezen en gehoord maar dit gaat alleen om onbehandeld hout
groetjes Irma

Je mag alles invoeren in Australie behalve zoute haring .
Je moet evenwel het wel aangeven. Ik heb vaak bloemen uit Singapoe meegenomen, normaal staat daar de doodstraf op, denk je, dus mooi niet.
Gewoon AANGEVEN en niets aan de hand. Staan 1 uur na aankomst dus in de vaas.
Als je hout niet aangeeft en ze snappen je, dan kun je enorme boetes oplopen.
Op je formulier staat de vraag: Heeft U hout, snoep, olienoten, pindas , Haagse Post.
Dus wat zeg je : JA.
Nou is dat zo moeilijk, dan laat je dus je snoepgoed zien en zeggen ze hallo dat is leuk, loopt u maar door.

Als je spullen uit NL verscheept inclusief bedden, matrassen etc, is heel normaal en dat zet je op je aanmeldingsformuulier (personal effects, WEL DOEN HE), en als je komt dan gaat Quarantaine dat bekijken en beslist of de container moet worden "fumigated" of niet. Hehe opgelucht??
Vaak wel, dat kost je wat centen, maar dan ben je er.

Dus het advies: Alles netjes vermelden wat er in je container zit en bij aankomst bekijkt men of ze willen dat je door de fumigation gaat of niet.
Absoluut niets aan de hand.

Nog een voorbeeld: Je mag dus geen kaas of vleeswaren invoeren. Mocht je dat gewoon op je formulier zetten, dan krijg je bij aankomst de mededeling dat het niet mag en moet je het in een bus dumpen.
Mocht je het niet aangeven en ze vinden het, dan ben je zuur, gigantische boetes kunnen worden geheven.

Dus geen paniek, maar wees eerlijk, onder alle omstanigheden. De quarantaine en douane mensen hier zijn enorm schappelijk, maar doen gewoon hun werk.
Cheers

Als ons hout (en drop) is gewoon door de Quarantine Inspection gekomen (afgelopen maand). Zolang je eerlijk bent is er geen probleem! (zoals al eerder gezegd)

Back