Houten dekenkist

shelley

XPdite Sponsor
Ik heb in principe alleen dozen met boeken, foto's en andere kleine dingen mee te nemen, maar nu is er ook een soort houten dekenkist waar ik erg aan gehecht ben en ik erg graag mee zou willen nemen. Maar ja, nu schijnt hout nogal een probleem te zijn.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat je moet doen om dit Australie in te krijgen?  :oops:

Ik heb de laatste keer (al een keer in australie gewoond) ook houten meubelen meegenomen, antieke tafel, kast enz. en deze werden wel behandeld voor houtworm, weet niet of het echt nodig was maar dat hebben ze wel gedaan en wij kregen de rekening - 400 dollar.  Ook deze keer nemen wij verschillende soorten houten meubelen mee dus ik verwacht dat het weer gaat gebeuren.  Ik zou er wel rekening mee houden dat zij het ook voor jouw dekenkist gaan doen.

[quote author=shelley link=topic=1440.msg12115#msg12115 date=1112349264]
Ik heb in principe alleen dozen met boeken, foto's en andere kleine dingen mee te nemen, maar nu is er ook een soort houten dekenkist waar ik erg aan gehecht ben en ik erg graag mee zou willen nemen. Maar ja, nu schijnt hout nogal een probleem te zijn.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat je moet doen om dit Australie in te krijgen?  :oops:
[/quote]
Hallo Shelley
Wij nemen in onze container ook antieke meubelen mee, en volgens de verhuizer moet je voor een hele container rekening houden met ongeveer €300,--euro. Omdat ze houten meubelen normaal gesproken altijd met gas behandelen.
Als het alleen een kist is moet dat toch stukken minder zijn.

Gr. Ton en Ineke

Tja, het hele ding heeft me slechts NLG 75 gekocht, maar ben er zeer aan gehecht. Ik ben blij dat ik hem in ieder geval mee kan nemen en hoor dan wel van de verschepingsmaatschappij hoe en of wat. Hij gaat in ieder geval mee  :up:

Jemig, ik heb bijna alleen maar houten meubelen... Moet ik zeker rekening mee houden dan..

Grtz Tanne

Echt van die dingen waar je niet bij stilstaat als je denkt aan emmigreren. Maarja, er zijn gewoon dingen die je van thuis wilt meenemen en dit is echt het enige (behalve mijn foto albums natuurlijk) wat ik echt mee wil nemen dus koste wat kost het gaat mee dat ding.
Heeft iemand nog ervaring met ander soort dingen die je moeilijk mee kan nemen naar Australie, waar mensen misschien niet bij stil staan?

wij hebben ook diverse houten meubelen meegenomen, inclusief wat antieke, maar we hebben er helemaal geen probleem mee gehad. Ook geen rekening voor gas.....

[quote author=Peter! link=topic=1440.msg12177#msg12177 date=1112519107]
wij hebben ook diverse houten meubelen meegenomen, inclusief wat antieke, maar we hebben er helemaal geen probleem mee gehad. Ook geen rekening voor gas.....
[/quote]Hallo
Er is ook bijgezegd dat het mogelijk kan gebeuren, afhankelijk van de ambtenaar.
Als je er geen rekening mee houd valt het altijd tegen.
Het zijn juist die kleine bedragen die je vergeet maar die samen toch aardig kunnen oplopen.

Gr. Ton en Ineke

Wij hebben een houten dressoir, salontafel en eettafel. De pootjes/poten onder de stoelen/feautuils zijn ook van hout. Maakt het i.v.m. de houtworm ook uit of het oude of nieuwe meubels zijn? Dit zijn gloedje nieuwe meubels waar niets antieks (ook niet gemaakt antiek) bij zit. Eigenlijk is het een vrij goedkope houtsoort met een kersenfineerlaagje eroverheen. Hmmmm... nog niet echt rekening mee gehouden...
We hebben deze week een info pakket binnen gekregen van Allied Varekamp, dus zal eens kijken of er wat in staat.

Goed om te weten allemaal, wij hebben straks ook wel wat houten meubelen.

:later:

Miranda

Ja, hetzelfde geld voor ons...alles hout.

Maar ik neem aan dat het verhuisbedrijf dit ook wel mededeelt toch?

We hebben ook van die rieten/rotan stoelen.

Ben benieuwd.

Yvonne

[quote author=Wilbert67 link=topic=1440.msg12473#msg12473 date=1113000535]
Zou IKEA ook elk stukje hout dat ze naar Australie verschepen moeten ontsmetten?? :-D :-D
[/quote]
Waarschijnlijk wel.

Heel veel spullen uit Azie die je in Nederland koopt zijn ook ontsmet. Besmettingen met Colorado kevers of allerlei andere (exotische) beestjes maken Nederlandse (en Europese) boeren erg verdrietig.

Back