how's it goin'

Singa

New Member
Hey,

Laat ik me dan ook maar even voorstellen. Ik ben Marcus, student, 26, heb al een groot deel van m'n leven in het buitenland gewoond...  Vorig jaar ben ik voor stage 5 maanden naar Australië geweest en sindsdien speel ik met het idee om ooit eens voorgoed die kant op te gaan. Nu lijkt het erop dat dat binnenkort (komende jaren) niet gaat lukken omdat ik een tweede studie (Geneeskunde) wil gaan beginnen in Nederland.

Mijn stage was in Adelaide, waar ik opzich niet heen zou willen (dat was voor mijn gevoel iets teveel een veredeld bejaardendorp :p), maar tijdens mijn reis van Cairns naar Melbourne heb ik wel een aantal plaatsen gezien waar ik me zeker wel thuis zou voelen ;). Bijvoorbeeld de omgeving Brisbane sprak me heel erg aan. Zijn er hier artsen die hebben besloten naar OZ te gaan of er al zijn, ik ben benieuwd naar de mogelijkheden voor artsen (qua werk/visa enzo)?

Cheers, Singa

Toevallig heb ik tijdens het IELTS examen op 12 maart gesproken met een orthopedisch chirurg die richting Adelaide gaat voor een aantal jaren...Maar volgens mij zit hij niet op dit forum (waarom trouwens niet !!!!)
Maar meer info heb ik helaas niet voor je

Welkom,

Ik ben weliswaar 'maar' fysiotherapeut, maar ik weet dat ze in australie behoorlijjk om goed geschoold medisch personeel in de breedste vorm zitten te springen!
Voor artsen is er trouwens een apart soort regeling naast je visa, wat deze precies inhoud weet ik niet, maar lees het anders even na op ww.immi.gov.au

Hoi Singa,

welkom op het forum, jeetje als je nog een hele studie geneeskunde gaat doen dan moet je nog wel lang wachten voordat je kunt gaan....  :|
In ieder geval succes!

Groetjes Katja.

Dank jullie :)

Jah een hele studie duurt nog wel even, maar ik heb er wel zin in (Ik heb alleen geen zin om werk te gaan zoeken in het verlengde van wat ik al gestudeerd heb, maar dat ter zijde ;)). Ik heb iig al wel genoeg van de wereld gezien om te weten dat ik me eigenlijk niet echt thuisvoel in Nederland...

[quote author=Wilbert67 link=topic=1399.msg11694#msg11694 date=1111523766]
Waarom niet je studie geneeskunde in Australie doen?
Zou toch ook niet gek zijn!
[/quote]

Als dat zou kunnen deed ik het waarschijnlijk direct :)..., maar de tuition fees voor buitenlanders zijn niet mis helaas (ik meen rond de 15.000 á 20.000 AUD). Bovendien zit er dacht ik een selectieprocedure aanvast ofwel een lange weg van onzekerheid.

Ik bedoelde eigenlijk meer de uitstraling, ik heb me er de tijd dat ik in Adelaide was ook niet verveeld. Adelaide lijkt een typisch uitgegroeid plattelandsdorp, het CBD stelt niet zoveel voor. Het is een op zich wel een leuk klein stadje en er zijn nog wel een paar leuke wijken. Opzich wel vreemd voor een stad met meer inwoners dan bijvoorveeld Amsterdam, maargoed tis ook maar net waar je de stadsgrenzen trekt :p...

Ja... Sydney lijkt me ook wel wat.

Je zou altijd kunnen proberen om een beurs te krijgen (winnen is het meer  :wink:) voor een studie. Maar het helpt dan wel als je iemand kent bij de plaatselijke uni...

Succes

[quote author=jufrebekka link=topic=1399.msg11752#msg11752 date=1111651903]
Je zou altijd kunnen proberen om een beurs te krijgen (winnen is het meer  :wink:) voor een studie. Maar het helpt dan wel als je iemand kent bij de plaatselijke uni...

Succes
[/quote]

Cheers mate ;) Ik ken alleen mensen daar bij een Marketing faculteit van een uni. zonder Geneeskunde (UNISA), daar heb je dus vrij weinig aan. Mijn broertje heeft het dan makkelijker, hij heeft al een jaar in de VS gezetten (verlengde stage) en probeert daar nu een PhD plek te krijgen. Zijn admission is vergezeld gegaan van 2 aanbevelingbrieven van locale professoren/docenten en de toezegging dat ze daar voor hem een beurs zouden zoeken, dan heb je wel een goede kans volgens mij. Maar, ik denk dat ik eerst probeer er in Nederland binnen te komen en ik kan altijd nog wel (weer) een stage doen in Australië.

Ik heb voor de grap eens op wat sites gekeken van Aussie universiteiten, maar collegegeld ligt rond de 40.000 AUD en je mag blij zijn als een scholarship een deel daarvan dekt. Ik denk dat ik eerst toch maar in NL blijf. :)

Back