how's it goin'

Singa

New Member
Hey,

Laat ik me dan ook maar even voorstellen. Ik ben Marcus, student, 26, heb al een groot deel van m'n leven in het buitenland gewoond...  Vorig jaar ben ik voor stage 5 maanden naar Australië geweest en sindsdien speel ik met het idee om ooit eens voorgoed die kant op te gaan. Nu lijkt het erop dat dat binnenkort (komende jaren) niet gaat lukken omdat ik een tweede studie (Geneeskunde) wil gaan beginnen in Nederland.

Mijn stage was in Adelaide, waar ik opzich niet heen zou willen (dat was voor mijn gevoel iets teveel een veredeld bejaardendorp :p), maar tijdens mijn reis van Cairns naar Melbourne heb ik wel een aantal plaatsen gezien waar ik me zeker wel thuis zou voelen ;). Bijvoorbeeld de omgeving Brisbane sprak me heel erg aan. Zijn er hier artsen die hebben besloten naar OZ te gaan of er al zijn, ik ben benieuwd naar de mogelijkheden voor artsen (qua werk/visa enzo)?

Cheers, Singa

Toevallig heb ik tijdens het IELTS examen op 12 maart gesproken met een orthopedisch chirurg die richting Adelaide gaat voor een aantal jaren...Maar volgens mij zit hij niet op dit forum (waarom trouwens niet !!!!)
Maar meer info heb ik helaas niet voor je

Welkom,

Ik ben weliswaar 'maar' fysiotherapeut, maar ik weet dat ze in australie behoorlijjk om goed geschoold medisch personeel in de breedste vorm zitten te springen!
Voor artsen is er trouwens een apart soort regeling naast je visa, wat deze precies inhoud weet ik niet, maar lees het anders even na op ww.immi.gov.au

Hoi Singa,

welkom op het forum, jeetje als je nog een hele studie geneeskunde gaat doen dan moet je nog wel lang wachten voordat je kunt gaan....  :|
In ieder geval succes!

Groetjes Katja.

Dank jullie :)