How's it goin'?

OZ_hopeful

New Member
Hey Hey,

Mijn naam is Joeri, 34 jaar en heb al een tijdje geplant om mijn grotere geluk in het prachtige continent van Australia te zoeken.
Ik heb er in totaal al zo'n 3,5 jaar met heel veel plezier gewoond en gewerkt onder diverse visums maar zou toch permanent willen blijven.

Ik zal even kort beschrijven wat ik van plan ben.. (en waarschijnlijk zal ik een keertje een langere post maken in de geschikte sub-topics.)
Ik ben bereid een langer pad te bewandelen om te emigreren. (paar jaar voordat het daadwerkelijk kan/lukt)

Hoewel Ik recent ben afgestudeerd met een bachelor in internationale Marketing & Communicatie en ook in het bezit ben van een MBO4 diploma als video editor wil ik het toch op een andere manier doen. (ik haat kantoor werk). Zoals ik het nu zie heb ik een paar deze mogelijkheden.

- Skilled (bv subclass 189,190, 489) visa als mogelijk.. Het het gat van het te kort van tradies springen. Nu heb ik heb de kans om een opleiding als elektromonteur te beginnen. (1 dag school 4 dagen werk) Waarna ik na 1 jaar een MBO-2 en na 2 jaar mbo-4 elektromonteur kan zijn. (met veel doorgroei mogelijkheden in de branch). Sluit aan op lijst van mogelijke beroepen in het verleden.

- Of door een godswonder toch een sponsorship binnen zien te slepen met de bovenstaande (nog te behalen) credentials. (erg lastig)

- Met een student visa een TAFE opleiding beginnen in 2023 en vanuit daar verder uitbouwen. (erg lastig/kansloos)

Mogelijke beren op de weg:

- De opleiding sluit slecht aan op de AQF (Australian Qualified Framework) en kan niet erkend worden.
- 2 jaar ervaring nodig. dus zal ten minste drie jaar bezig moeten zijn. (iets minder een probleem als australie pas weer 2023 open gaat)
- De helft van de skilled visum aanvragen mislukt en de occupation ceiling is erg laag. (hoewel het per staat verschilt) (ik zou graag naar WA of NT gaan)
- De vraag naar sparky/elektro achtige beroepen stokt.

Ik ben nog andere mogelijkheden aan het bekijken die beter kunnen aansluiten/kansen gaan vergroten.
Ik ben me er van bewust dit alles een beetje een longshot maar zou graag feedback ontvangen.

In ieder geval ga ik ook snel contact opnemen met een migratie expert zoals de aanbevolen http://www.justmigrate.com.au/
 
Welkom! Elk visum traject kent weer zijn eigen uitdagingen.

Biedt je bachelor mogelijkheden? Want als ke eenmaal een visum hebt hoef je niet te werken in de richting van het visum. Je kunt als financiële controller je visum krijgen, en als postbode aan de gang gaan. (maar dat wist je al waarschijnlijk(

Heb niet gekeken of Marketing & Communicatie op de lijstjes staat hoor.
 
  • Like
Reactions: tum
Welkom. Ik zit in de marketing en communicatie hoek en ik kon er niet veel vinden voor een PR indertijd, maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Tradies kunnen ze hier altijd gebruiken en zit goed geld in. Zonder enige kennis van zaken zou ik zeggen dat de opleiding in Nederland afronden, wat werk ervaring opdoen en dan een aanvraag te doen een goeie manier zou moeten zijn, maar goed dan ben je 6 jaar verder.

De kans dat de vraag naar tradies stokt lijkt me heel klein. Als dat gebeurt dan ligt heel Australië met haar real estate fetisj op z'n gat en staat Parliament House in brand. Nee, dat is de laatste industrie die iets te vrezen heeft in dit land.
 
Welkom op het forum en leuk om je verhaal te lezen, iig genoeg mogelijkheden en uitdagingen:)
Succes met je avondtuur :up:

Cheers:cool:
 
Dank jullie wel voor het welkom. Het is inderdaad bij me opgekomen om te proberen via mijn al gedane opleiding en ervaring een skilled visum te bemachtigen. Maar het is ook een beetje persoonlijke keuze om het wat anders te doen. Ik wil gewoon nog niet in een kantoor opgescheept zitten.. Maar het is zeker een traject dat ik gewoon zou kunnen beginnen terwijl ik andere manieren bekijk.

Ik hoor aan het einde van deze week meer over mijn nieuwe werk/opleiding situatie en zal proberen zodra ik meer wee.. /Op dit forum te gaan updaten. Verder ga ik lekker lurken. :)

Zou het slim zijn al een visum organisatie aan te spreken en mijn plannen voor te leggen voor meer advies? zo ja, enige tips of iemand die me dan de goede kant op kan sturen?

Verder, excuses voor mijn brakke Nederlands soms. Ik communiceer extreem weinig (helemaal tekst) in Nederlands en het lijkt af en toe wel of het dit mijn tweede taal is of zo haha.
 
Visa4you doet een gratis eerste visumcheck voor je. Voor daadwerkelijke begeleiding moet je wel in de buidel tasten maar dat gaat per (deeltraject)offerte. Er zijn nogal wat leden hier die met hun werken of gewerkt hebben. Ik heb bij hun alleen de gratis check gedaan en dat heeft me een hoop kopzorg en geld bespaard.

 
Dank jullie wel voor het welkom. Het is inderdaad bij me opgekomen om te proberen via mijn al gedane opleiding en ervaring een skilled visum te bemachtigen. Maar het is ook een beetje persoonlijke keuze om het wat anders te doen. Ik wil gewoon nog niet in een kantoor opgescheept zitten.. Maar het is zeker een traject dat ik gewoon zou kunnen beginnen terwijl ik andere manieren bekijk.

Ik hoor aan het einde van deze week meer over mijn nieuwe werk/opleiding situatie en zal proberen zodra ik meer wee.. /Op dit forum te gaan updaten. Verder ga ik lekker lurken. :)

Zou het slim zijn al een visum organisatie aan te spreken en mijn plannen voor te leggen voor meer advies? zo ja, enige tips of iemand die me dan de goede kant op kan sturen?

Verder, excuses voor mijn brakke Nederlands soms. Ik communiceer extreem weinig (helemaal tekst) in Nederlands en het lijkt af en toe wel of het dit mijn tweede taal is of zo haha.

Het was me niet opgevallen dat je Nederlands gebrekkig is. Gisteren kwamen Annelies en ik tot de conclusie dat het misschien makkelijker is om thuis ook maar gewoon Engels te praten omdat we op zoveel woorden in het Nederlands gewoon niet meer snel genoeg kunnen komen.

Persoonlijk ben ik van mening dat er een hoop waarde in is om zelf de research te doen, maar dat is een beetje omdat bij ons meerdere visum bureaus zeiden dat we hier niet heen zouden kunnen, maar toch wonen we hier inmiddels al 5 jaar.
Maar je kunt natuurlijk altijd je eigen research valideren door eens met een bureau te praten.
 
Back
Top