huidkanker

chris

New Member
Geen leuk onderwerp,maar ben zeer benieuwd wat jullie hierover vinden,daar de kans hierop in australie zeer groot is.
Lekker lang zonnen is er tegenwoordig niet meer bij toch?

Een bezorgde ouder.
 
Ha Chris,

Inderdaad niet zo leuk onderwerp, maar wel iets om bij stil te staan.

Ik geloof dat er al een topic hierover gestart was, dus dan moet je even de search button gebruiken. Zoek maar op zonnebrand of iets dergelijks en dan komt er vanzelf wel iets.

:up:
 
Ik wil er wel wat over kwijt hoor. In de kinderopvang wordt de hele dag gesmeerd (nu ook, misschien wel juist nu, want het is bedriegelijk cool en dan denk je dat het niet gevaarlijk is :S).  No hat, no play is het devies. En ook smeren is belangrijk. Kortom het is een belangrijk issue hier. En ook voor onszelf iets om goed op te letten. Ik heb al meerdere complimenten gekregen voor mijn huid. Dus ik blijf maar smeren tot ik een ons weeg. In Nederland was mijn huid verre van bijzonder. Maar hier met het zonnetje....
 
De kinderen in Oz dragen dan ook speciale badpakjes,
waar de zon niet door dringt, en zoals Jufbec zegt, altijd
zonnehoed op.
 
Geld de bescherming (hoed,creme etc.) ook in de winter?
Ik bedoel voor kinderen op scholen en buiten.
Kijk mijn zorg is dat mijn zoontje(5,5 maand) daar niet zorgeloos (ik dus!)
kan buiten spelen en dan als een klein vampiertje moet gaan leven.
De zon is daar s"winters dus ook sterk genoeg om te verbranden?!
 
Ligt er aan waar je woont Chris, In het noorde ja,    :beach:
maar Melbourne nee.
Maar niet zo zwaar aan tillen hoor, de kinderen weten niet beter.
Mijn klein kinderen zegen zelf waar is mijn pet,    :cool:
als ik het vergeet.


Gr Ineke   :up:
 
Hallo

Ook in Melbourne moet je in de winter oppassen!  Het is de radiation of de zon wat de schade veroorzaakt en de cummulatieve opeenhoping van de radiation in de huid.

In Melbourne doen ze er inderdaad veel makkelijker over maar ik denk dat dat meer met naiviteit te maken heeft.  Als je dus niet 2 van de 3 met huidkanker wil zijn, waar je ook woont in Oz Slip, Slop, Slap en Wrap het hele jaar.

Sidonia
 
Mischien heb ik het mis, maar naar 37 jaar in Melb gewoond te hebben
denk ik dat de winters toch wel zo koud zijn dat ik een trui
of een jas aan doe.
Daar zijn de stralingen moeilijk door te komen.
Op de  TV geven de weer berichten elke dag de stalingen aan,
Meeste stralingen zijn tussen de middag.
Maar het gezicht in smeren de hele jaar door is altijd het veiligste.


Gr Ineke   :cool:
 
Dus de radiation is in de winter ook hoog genoeg zodat je je moet beschermen?
Ik dacht dat de uv straling dan veel lager is,of hoort dit nu gewoon bij the way of life in
australie.
Op de uv index zijn de waarden in de zomer vaak boven de 10 (index gaat van 1tot10)!!!!
,maar op dit moment zijn ze rond de 2 of 2.5 dus wel veilig dacht ik zo of toch niet!?

I AM CONFUSED NOW
 
[quote author=Ineke link=topic=2174.msg21933#msg21933 date=1122461963]
Mischien heb ik het mis, maar naar 37 jaar in Melb gewoond te hebben
denk ik dat de winters toch wel zo koud zijn dat ik een trui
of een jas aan doe.
Gr Ineke   :cool:
[/quote]

Precies, mijn kleine neefje van bijna 5 zit zich nu ook te verwarmen bij de kachel.
Maar zomers gaat ie zonder pet en smeersel niet naar buiten.
 
Dus wanneer ik het goed begrijp is het in de zomer slip,slap,slop&wrap en in de winter wat minder?
 
Ja hoor, niet over in zitten, je ziet van zelf wat de mensen om je heen doen.
Want de Aussies zijn er echt wel van bewust wat goed voor hun kinderen is.
Ze zijn de eerste die speciale badpakjes en hoedjes hebben uit gevonden
om hun kinderen te beschermen.Heb ze hier nog nooit gezien,
Alleen maar mensen die zo rood zijn als een kreeft, of bruin en gedroogt
als een oude tas.  :loldevil:
Zo don't worry mate, she's apple's.


Gr Ineke   :up:
 
Hi

Inderdaad wij volwassen dragen truien en jassen in de winter maar de kinderen op school dragen korte broeken en tshirts!! Uiteraard niet allemaal maar toch wel heel veel.  Ja ze nemen een jacket mee naar school omdat Ma dat zegt maar zodra ze daar zijn gaat dat uit als het zonnetje schijnt.

Zoals ik eerder schreef is het de accumulation of the uvrays wat huidkanker kan veroorzaken.  Hoe minder je huid is bloodgesteld aan de uvrays des te minder de kans is op huidkanker.  En het is anders voor verschillende huidtypes.  Zo als je in de winter denkt dat de zon niet schadelijk is dan is dat een beetje misleidend omdat de uren toch meetellen.

Een hoop denken dat 'lekker bruin' zijn gezond is maar het is dus het tegenovergestelde, niet.

Maar ben het helemaal met je eens dat je niet panisch hoeft te maken.  Gewoon common sense gebruiken en je goed laten informeren door organisatie die er verstand van hebben.

Sidonia
 
Hi Chris

wij wonen in sunny Queensland :) en hebben twee kindjes. Een van vijf en een van drie. Ze weten gewoon niet beter dan dat ze een pet/hoed op hebben buiten. Ook geen blote schoudertjes!! op school/kindy........en smeren, smeren.
Inderdaad zoals Rebekka ook al aangaf: No hat no play! Dat is zeker ook het geval op de basis school van mijn dochter EN op het kinderdag verblijf waar ons zoontje heen gaat. De scholen hebben veel schaduwrijke plekken en in de praktijk hoeven de kids echt niet als kleine vampiertjes  :) te leven hoor.  Bovendien leren de kinderen als heel snel dat het niet leuk is om niet mee te mogen spelen tijdens de pauze en de meeste kinderen hebben dan ook geen moeite met head gear.  :up:

Inderdaad in de winter kan je net zo hard verbranden als in de zomer. Meer omdat het makkelijker is om in de zon te blijven zitten (is in de zomer bijna niet te doen door de hitte anyway) en je dus niet zo snel de prikkende stralen voelt.

Er liggen inderdaad wel mensen op het strand hier maar ik denk dat de meerderheid toch van "toeristische afkomst" is als je even een enquete zou houden tussen de badgasten :evil:

En inderdaad zoals Ineke al vertelde, er is speciale badkleding voor handen as well!

Komt allemaal wel goed hoor, gewoon een beetje common sense gebruiken in de zon.

Groetjes
Syl
(als je nog even op "search" gaat in dit forum dan vind je nog veel meer handy informatie omtrent dit onderwerp.)
 
Machtig mooi, dat smeren, maar die spullen zitten ook vol met slechte dingen voor je lijf. Voor een idee, pak een fles en zoek je ingredienten hier op:

http://www.onegrp.com/front.aspx?SessionID=411479579&ID=education

Even binnen lopen bij de Health Food Shop dan  :)

Doei!
 
Inderdaad.  Ook daar zijn we hier in Australie bewust van.  Gelukkig zijn een hoop cremes al PABA vrij.  Maar je moet je inderdaad afvragen wat voor een andere ziekte het smeren zal veroorzaken.

Het wordt ook geadviseerd om een shirt met kraag en evt. lange mouwen te dragen en niet in de zon te gaan tussen 11 en 3.  De hoed, de zonnebril en de schaduw op te zoeken.  Dus zo weinig mogelijk smeren behalve de keren dat je wel volledig in de zon gaat.

Het is zeker niet de bedoeling om er lekker bloot bij te lopen en je hele huid in te smeren.  Daarom hebben ze ook de zonnebrand maar tot 30+ laten merken.  Mensen krijgen een false sense of security en smeren dus en blijven langer in de zon, hetgeen dus niet de bedoeling was van de anti cancer foundations.

Mijn familie en ik proberen dus zoveel mogelijk bedekt te blijven en zo weinig mogelijk te smeren, maar soms ontkom je er gewoon niet aan.
 
Hier staat ook nog het een en ander over bescherming tegen de zon.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1670.0
 
Back
Top