Huis geregeld aan de Gold Coast, nu nog werk...

Tim en Patricia

New Member
Hallo mede xpdite forumgenoten,

Mijn (Braziliaanse) vrouw en ik zijn afgelopen woensdag aangekomen en ingetrokken in een huis in Mermaid Waters, Gold Coast. Ik wacht nu op mijn skilled (189) visum en het visum voor mijn vrouw. Op mijn vrouw d'r IELTS na zijn alle assessments, vertalingen, bewijzen en health checks gedaan. De case officer is met onze documenten aan de slag gegaan, begin oktober nog ff dat IELTS certificate uploaden en bob is your uncle hoop ik dan.

Ik ben nu nog op een WHV hier. Desalniettemin zou ik heel graag alvast aan de slag gaan. Ik ben een electrical engineering technologist maar accepteer op dit moment (bijna) al het werk om bezig te blijven. Heeft iemand suggesties?

Mijn vrouw is biologe en heeft een MBA in milieu politiek en management. Ze spreekt goed Nederlands en zou het net als ik leuk vinden om andere NL'ers te ontmoeten. Helaas is de Dutchies borrel net geweest en hebben we die gemist. Zijn er meerdere Hollandse events?

Uiteraard hebben wij onze visumprocedure nog vers in het geheugen en helpen anderen graag aan informatie waar mogelijk.

Groetjes,

Tim en Patricia
 
Hi Tim & Patricia,
Welkom op het forum! Klinkt allemaal alsof het voorspoedig gaat! Je zegt dat je net bent aangekomen en een WHV hebt? Is dat WHV net nieuw en heb je dus een vol jaar de tijd om te werken en aan Oz te wennen? Of ben je/zijn jullie hier al eerder geweest? Vandaag hadden we een ieniemienie forum lunch in Sydney met @Katja en @Ernie&Hobbes. Even gezellig Nederlands beppen, maar dat is voor jou niet echt om de hoek. Er zijn vast forumleden dichterbij. Veel plezier in Australie en succes met het vinden van een baan.
 
Hoi Red Dust,

Hartelijk dank voor je reply! We gaan zeker nog een keer naar Sydney. Helaas nu nog niet mogelijk maar dat gaat vast gauw veranderen.

Mijn WHV is geldig tot eind juli 2016. We zijn via Bali in Perth geland, daar rondgekeken, campervan gekocht en naar Port Lincoln gereden. Daar hield onze camper er helaas mee op en hebben we besloten rechtstreeks naar de Gold Coast te vliegen. Wennen aan Oz lukt behoorlijk, wat leuke mensen ontmoet en zodoende vrienden gemaakt. Het weer is natuurlijk ook zeer aangenaam hier!

Veel plezier in de Blue Mountains en groeten van ons,

Tim en Patricia
 
Welkom en groeten uit, nu nog Nederland, wij vertrekken 29 Oktober richting Gold Coast, zijn nu ook op zoek naar een huis.
 
Hoi Frank, dat klink fantastisch! Huizen zijn hier wel te vinden. Mijn vrouw en ik hebben nog geen kinderen en huren een huis in een complex. Heb je al iets op het oog? Real estate sites geven wel goed weer wat je kunt huren of kopen en tegen welk budget. Succes met de verhuizing en het vinden van een huis!

Groeten,

Tim
 
Hoi Frank, dat klink fantastisch! Huizen zijn hier wel te vinden. Mijn vrouw en ik hebben nog geen kinderen en huren een huis in een complex. Heb je al iets op het oog? Real estate sites geven wel goed weer wat je kunt huren of kopen en tegen welk budget. Succes met de verhuizing en het vinden van een huis!

Groeten,

Tim
Bekijken huizen met een zwembad of in een complex, bedankt en tot ziens bij de borrel.:)
 
Is het nog gelukt met werk?
Wij hebben tijdelijk onderdak gevonden in Mermaid Beach en zijn op zoek naar permanent bewoning voordat de container voor de deur staat.
 
Hoi Frank,

Ja, het is gelukt met werk. Ik heb een casual job bij een bedrijf in Molendinar. We kunnen er van leven en het geeft ruimte om de volgende stappen te plannen. Mermaid Beach klinkt goed, wij wonen in Mermaid Waters. Er zijn hier erg mooie omgevingen, ik vind richting Coolongatta ook wel aantrekkelijk maar dat is wat rustiger. Wanneer is de volgende Dutchies borrel eigenlijk?

Cheers,

Tim
 
De borrel is ergens tweede week van de maand, willen jullie alvast even een "bakje" doen, dan geef ik even mn tel.nr door.:up:
 
De borrel is ergens tweede week van de maand, willen jullie alvast even een "bakje" doen, dan geef ik even mn tel.nr door.:up:
Hi Frank,

Yes, bakkie doen klinkt gezellig! Ik weet ff niet hoe ik mijn tel nr aan je door kan geven zonder iedereen met een internet verbinding er ook van te voorzien. Enig idee?

Tim
 
Hi Frank,

Yes, bakkie doen klinkt gezellig! Ik weet ff niet hoe ik mijn tel nr aan je door kan geven zonder iedereen met een internet verbinding er ook van te voorzien. Enig idee?

Tim
Klik op Frank z'n naam en als het goed is (= als je vaak genoeg gepost hebt) dan heb je de optie 'start conversation'.

:)
 
Back
Top