huis huren in Melbourne via gumtree

Loes

New Member
Hoi,

wij, Henk en Marloes, vertrekken midden november naar Melbourne voor ons werk. We zijn nu bezig huisvesting te regelen en hebben iets gevonden op gumtree. Het is alleen lastig nagaan of het betrouwbaar is of niet. Is er al misschien iemand die in de buurt van Renniestreet in Coburg woont? Die kan misschien even kijken of de foto's die we van het huis hebben gekregen ook daadwerkelijk matched met het adres. Zal natuurlijk ook Google earth even checken.
Of als iemand nog andere ideeen/tips heeft dan horen we het graag,

groetjes
Marloes & Henk
 
Jeetje Marloes en Henk, Willen jullie nu al iets gaan huren terwijl je pas in november aan komt.
Wij wonen in Sydney en ik vermoed dat de huizen markt in Melbourne niet veel anders is dan die hier. Er is in de steden een flink te kort aan huur huizen en normaal gesproken staan de mensen in de rij voor een huis. De keuze wie er in het huis komt is aan de eigenaar, evt via de realestate agent. Zij willen eerst je gegevens checken, waaronder je ligitimatie en je arbeidscontract. Mits je een garantie hebt van je werkgever in Australie lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je vanuit NL een huis kan regelen. Daarnaast zou ik ook nog oppassen met het regelen vanuit NL en zeker met het doen van aanbetalingen. Onze ervaring is ook dat ze op de foto's vaak de mooie stukjes van een huis laten zien en de rest valt vaak tegen. Wij zijn er blij dat we lekker er op uit zijn gegaan en de tijd hebben genomen om een goeie woning te vinden, ant woongenot is heel belangrijk. Zeker als je je in een ander land gaat wonen waar je de cultuur niet kent en geen vrienden hebt.
Ik geloof dat de meesten hier de eerste weken in een hotel of holiday rental zitten en van daaruit op huizen jacht gaan evt met een relocation agent, wij hadden er een via onze werkgever.
De meeste huizen zijn al binnen een week weg.
Ik zou adviseren om je via de sites van www.realestate.com.au en www.domain.com.au lekker te orienteren op wat je leuk vind qua wijken en soort huizen. Let er daarbij op dat als je zoekt op Melbourne dat je dan niet alle sub-urbs krijgt, die moet je appart opzoeken. Èn de prijzen zijn in $ per week. dus $500 is per week èn dat is heel normaal!

Succes en veel plezier

Sander
 
Ben heel voorzichtig met Gumtree. Hierop staan heel veel malafide advertenties, en zijn er alleen maar op uit om je geld af te nemen.
Het lijkt mij ook het beste om een huis te huren welk je eerst kunt bezichtigen. Vaak zitten er soms wat verborgen verbreken zoals
ongedierte etc

grt Jos +Liesbeth
 
Back
Top