Huis huren of kopen

Huis huren of kopen

• huren

Votes: 0 0.0%
  • Kopen

Votes: 0 0.0%

• Total voters
    0

badri

New Member
Ik vraag mij af wat zijn jullie gedachten over huis huren voor kort period en daarna koopen of gelijk huis kopen.

Voordeel en nadel van huis huren en huis kopen..

Gr
Badri

We willen eerst bij mijn schoonfamilie of vriendenkring aankloppen, daarna op zoek naar een huurhuis en dan eventueel wat kopen.

We willen rustig rondkijken voordat we een koophuis kiezen. Die plek is toch afhankelijk van: wat kan je lenen en waar zal je werkplek zijn. Als je in Noord Brisbane woont maar je vind werk in Zuid Brisbane, dan is de afstand wel heel erg groot......

KC

ik denk dat je in het begin toch zeker eerst moet huren. Volgens mij wil de bank jouw dan niet zoveel gelg lenen. Maar als je alles lekker voor elkaar hebt kun je zeker een huisje kopen. Ik doe het in iedergeval wel

Groetjes heidi 8)

Kan je eigenlijk direct een huis kopen, of moet je eerst een permanente visa hebben voordat de banken een hypotheek willen verstrekken?
Ik heb ook gehoord dat je aardig wat belasting moet betalen als je een huis koopt, weet iemand daar meer van?
Edgar

ik denk dat het altijd verstandig is om eerst een periode te gaan huren.

je zit dan toch minder 'vast' aan je leven in australie dan wanneer je een huis koopt, mocht het onverhoopt toch minder bevallen of niet zo lopen als je vantevoren verwacht had.

ik heb zo de indruk dat het niet zo heel moeilijk is omeen huurhuis in australie te vinden.

Ik krijg hier (op XPdite) meestal juist de indruk dat het wel erg moeilijk is.
Maar da's voor ons geen probleem, da's meer een probleem voor de familie waar we eerst gaan logeren :wink:

Bart

wij gaan eerst enkele jaren huren (da's niet zo moeilijk om iets te vinden alleen veel papierenrompslomp).
Pas als we echt weten dat Ozzy ons nieuwe vaderland wordt gaan we kopen. Ook de plaats waar je eventueel wilt gaan kopen moet goed bij je passen en dat ervaar je pas als je er zelf enige tijd (enkele jaren?) hebt gewoond.

ons advies: eerst lekker huren en dan pas kopen.

Hoi allemaal,

Als wij naar australie zouden gaan, dan gaan we eerst een maand of 2 bij mijn schoonouders wonen maar die zijn rond de 70 en die willen we dus niet langer dan 2 maanden voor de voeten lopen met 2 kleine kinderen. Als mijn man dan werk heeft als chauffeur willen we voor een tijdje wat gaan huren aan de westkant van melbourne(Tarneit- Taylors lakes of zoiets)Als het allemaal goed loopt gaan we een huis kopen in de zelfde buurt zodat de kinderen weer niet van school/playgroup hoeven te veranderen. Datzelfde geldt dan ook voor mij, anders moet je de hele buurt weer opnieuw leren kennen qua ziekenhuizen(kinderartsen voor mijn zoontje), consultatiebureaus en shoppingscentres. 

Dat is dus in eerste instantie mijn plan mochten we besluiten om te gaan.

groetjes heidi

Wij gaan ook eerst huren,
we willen zeker weten op wlke plek we willen wonen, dat kost tijd.

en met een permanent visum heb je meer voordelen met kopen.Bepaalde teruggaves zou je anders mislopen en die zijn op het moment best aantrekkelijk.

Hoi Lizzyhas,

Dat klopt inderdaad. Omdat mijn een australier is gaan we voor mij een partnervisum aanvragen. Mijn beide zoontjes hebben de nederlandse en australische nationaliteit. Ik heb inmiddels via deze site begrepen dat als je langer dan 5 jaar getrouwd bent, je ook gelijk in aanmerking komt voor een permanent visum, zo ook (george)franciska.
Wij zijn nu 5 jaar getrouwd en in totaal 12 jaar samen dus reden genoeg voor een p.v.

Het heeft natuurlijk voor en nadelen om direct een huis te kopen (als dit direct mogelijk zou zijn)
Wij hebben nu 4 jaar in Zuid Frankrijk gewoond, en daar vrij vlot een huis gekocht.
We gaan het nu verkopen, de waarde is, ondanks de cirsis, gestegen en we maken er aardig wat winst op en we hebben natuurlijk de kosten niet gehad voor het huren van een woning.
Uiteindelijk is het dus een goede keus geweest om een huis te kopen
De huizenmarkt is ook in Australie gezakt, dus des te meer reden voor een investering.
Ik las dat er voordelen in zitten om een huis te kopen als je een permanente visa heeft, weet iemand wat die voordelen zijn?

er zit niet specifiek een voor deel in het feit of je een permanent visum hebt of niet (behalve mischien voor het krijgen van een hypotheek)
maar wel in het feit dat je als emigrant in aanmerking komt voor de first home owners subsidie die afh van de situatie op kan lopen tot 14000 AUD.

[quote author=Wilbert67 link=topic=182.msg134505#msg134505 date=1237115582]
er zit niet specifiek een voor deel in het feit of je een permanent visum hebt of niet (behalve mischien voor het krijgen van een hypotheek)
maar wel in het feit dat je als emigrant in aanmerking komt voor de first home owners subsidie die afh van de situatie op kan lopen tot 14000 AUD.
[/quote]

krijg je die dan als emigrant met een 457 ook dan??
Als je bv toch een perm visa meteen aanvraagt, dat schijnt namelijk ook te kunnen, (een onshore 568 geloof ik dat ie heet een sponsord businees perm visa)
Als dat zo is, dan gaan wij wel eerder kopen dan we nu in gedachten hebben.

FHOG site  :cool: In Victoria moet tenminste 1 van de aanvragers een PR of citizen zijn. Als emigrant heb je dus niet per definitie recht op de grant. Dit zal voor andere staten niet anders zijn. Er zijn nog wat meer voorwaarden. Het lijkt me dat het hebben lopen van een PR *aanvraag* niet voldoende is. Een 457 lijkt me ook niet voldoende. Gewoon even de SRO van je staat bellen/mailen.

hoi,

dan zit ik toch wel goed. heb dus begrepen dat ik gelijk in aanmerking kom voor een PR(spousevisum) en zowel mijn man en beide zoontjes hebben de australische nationaliteit.

laat de $$$$$$$$$$ maar rollen!!!

groetjes heidi

Wees gerust Heidi, de $$$$$$ ben je ongeveer kwijt aan stamp duty, dus de $$$$$$ rollen zo de staats kas weer in en niet je eigen knip  :up:

Gr,
Johan

I know, was ook maar een grapje.

alles kost geld, een huis kopen of huren. Het is een pot nat. Waar je ook woont.

groetjes

Back