Huis huren via internet

Ingriddh

XPdite Sponsor
Wie heeft via internet al een huis gehuurd voordat  hij in Australie aan kwam, kan dat en moet je dan ook een borg overmaken?
Of wie heeft er al afspraken gemaakt met de makelaar (verhuurder) om huizen te bekijken in Aus. als je nog in NL zat.
Of is het gewoon handig om eerst in Aus. aan te komen en dan pas rond te kijken voor een huis.

Hoi,
Hier ben ik ook benieuw naar.
Wij willen ook graag een huis voor we in aus. aankomen.
Helaas ng geen makelaar gevonden die wil zoeken voor ons. Je moet gewoon op internet kijken en een applicationform invullen als je iets ziet.
We zijn bij makelaars langs geweest toen we er afgelopen Nov waren voor info.
Maar ze zeggen allemaal: gewoon op internet kijken, niemand gevonden die ons wil seinen als er iets beschikbaar komt.
Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren (hebben)
De meeste rental komen pas 4-8 weken van tevoren op internet en zijn meestal ook weer snel weg.

Groetjes
Ineke

Vrienden van ons hebben dat gedaan.
Ze haden een gemeubileerd huis gehuurd in Perth voor de eerste weken totdat hun container aankwam.
Dat was geen probleem.
Volgens mij als je de zoekfunctie gebruikt kom je er meer tegen die dat gedaan hebben.

Hier in Rockingham is het zo dat je inderdaad via internet kijkt welke huizen je evt. zou willen huren. Dan bel/mail je de makelaar met je interesse en dan wordt je ingedeeld bij een kijkdag. Op die kijkdag kan je een inschrijfformulier krijgen. Niet komen kijken = geen inschrijfformulier = geen huis.
Het huren vanuit Nederland zou dan niet gaan of je moet iemand vinden die voor je gaat kijken maar dat brengt ook trisico met zich mee dat jij zelf het huis niet mooi vindt. Daarbij zijn de foto's op internet vaak wat rooskleuriger dan de werkelijkheid en weet je niet wat voor buren je krijgt. Wij hadden diverse huizen met een schroothoop, spoorbaan of discoliefhebbers langs ons gezien. Dat weet je niet als je niet gaat kijken

Hallo,

Als je iets voor een korte periode zoekt, kun je ook in een vakantie woning huren. Die zijn voor een korte periode te huur en zijn altijd gemeubileerd. Wij hebben 6 weken in een leuk huis in Scarborough Beach gezeten en in die tijd gezocht naar een permanente woning. Het voordeel is ook dat je geen bond betaald.

Veel succes bij het zoeken.

Groeten, Magda

precies wat wij ook gedaan hadden. De eerste 2 maanden een 'vakantiehuisje' gehuurd. Natuurlijk is dat wel wat duurder, maar wel makkelijker te regelen (zeker gezien het feit dat je maar voor een korte periode wilt ..).

Wij hebben de eerste 3 weken in een caravan park gezeten in een cabin ,we hadden voor een week geboekt en telkens een week bij geboekt tot we een woning hadden gevonden.

Succes :up:

Ik zou je idd adviseren om niet af te gaan op de foto's. toen wij hier aankwamen hebben we heel wat bagger gezien, dat er op de foto's goed uitzag. wij hebben de 1e tijd ook in een gemeubileerd appartement gezeten. dat kan je idd per week verlengen totdat je een foto gevonden hebt.

wat de real estate agents betreft. die zijn niet druk voor je bezig. er zitten er een paar goede tussen. maar meestal is het lijst ophalen of op internet kijken, inspecties en formulier invullen. niets geen gesprek van goh dit zoek ik, kan je me aangeven. want je wordt nooit teruggebeld. echt veel zelf initiatief.

Mijn idee was ook om tijdelijk een ( vakantie) huisje te zoeken maar vraag me af hoe men dat dan doet met opgeven van een adres voor je container, dit moet je toch van te voren aangeven. Want al je spullen in een vakantiehuisje is niet zo handig lijkt me.. of is dit erg of topic :|

Als je in de grote stad wilt huren kun je vanuit het buitenland huren sowieso wel vergeten. Er zijn minstens 50 gegadigden voor elk huis en dan gaan ze het echt niet toezeggen aan iemand die nog het land in moet komen. Vaak verhuurt men ook niet als je de woning niet hebt geinspecteerd. De huurmarkt is hier echt helemaal hopeloos en dus zijn de prijzen ook gigantisch. Enige oplossing voor dat probleem is de grote stad verlaten. Dan heb je meer kans op een betaalbare huurwoning, maar minder kans op een baan. Het blijft lastig.

Groetjes,
Rixta

In eerste instantie heb je geen adres ndig voor je spulletjes enkel een waarschijnlijke woonplaats. Op het moment dat je weet waar je terecht komt neem je contact op met de verscheper met de exacte gegevens. Je komt waarschijnlijk toch ruim voor je spullen aan dus tijd zat om je te orienteren.
Vakantiehuizen zijn een goede optie voor tijdelijk verblijf, kost wel wat maar dan heb je wel de kans om de wijk en het huis waar je wilt wonen uit te zoeken.

Hi,

Onze spullen waren er eerder dan dat we een definitief adres hadden, na overleg met de expediteur konden onze spullen daar gratis opgeslagen blijven tot we een woning hadden.

Groet magda

[quote author=Yoog link=topic=8929.msg119220#msg119220 date=1213140964]
In eerste instantie heb je geen adres ndig voor je spulletjes enkel een waarschijnlijke woonplaats. Op het moment dat je weet waar je terecht komt neem je contact op met de verscheper met de exacte gegevens. [/quote]

Dit is niet het geval bij alle verhuizers! Ik heb toch echt een adres nodig.....het adres wat je opgeeft kan je echter als je een woning hebt wel wijzigen.

Chantal

dus we kunnen het beste een cabin huren voor een week of vier op een camping en vandaar uit een woning zoeken is de conclusie.

onze ervaring in Sydney is inderdaad dat je niet op afstand een huis kan huren, ook zou ik toch echt een huis gaan bekijken voor je 6mnd contract ondertekend, want de staat van sommige huizen is echt TE schandalig (wat je dan nauwelijks op de foto ziet).

Anyways, ligt er aan waar jullie gaan zoeken. Maar als je bijv naar Sydney gaat zou ik eerder een serviced/furnished appartment huren ipv een cabin op een camping.
In Sydney liggen de campings nogal uit de buurt van de stad.
Wij zaten ook op een camping en waren 1.5 a 2 uur onderweg om 1 appartment te bekijken, nou hadden wij geluk en meteen een huis, maar stel dat je een paar weken moet wachten tot je iets vind, is in de stad zitten toch fijner (ook als je al werk hebt)

In ieder geval allemaal bedankt voor je reactie.
we gaan in Australie rond kijken voor een huis en niet via internet zoals we eerst wilden doen.
Eerst het huis maar eens bekijken...op internet zit het er allemaal goed uit, maar dan kan je veel verdoezelen.

Sorry voor de extreem late reactie ;-) druk met een leven opbouwen zeg maar.

Wij zaten op de Big4 Camping in Narrabeen. Prima camping, netjes, schoon, winkels om de hoek.

Maar t werd al snel erg koud.....dus ben blij dat we de camper uit konden en een huisje in konden.

Ik weet dat de "poms" wel huizen kunnen huren via een website: zie www.pomsinperth.com -> de huurprijs is wel erg hoog  :-(, maar het zijn erg mooie huizen, heb er een paar van binnen mogen bekijken!! Geen idee of wij nederlanders ook zo'n site hebben.  :?

Succes Gitt

Back