Huis kopen in Australie als Nederlander

J

jackman36

Hi

Ik woon in Nederland en ik wil graag een huis kopen in Sydney om later in te gaan wonen (als ik een visa geregeld heb). Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt voor de feedback!

gr Jack
 
Hallo Jack.

Ik woon, sinds 1956, in Sydney. Ben nu gepensioneerd. Werkte hier 37 jaar als onderwijzer. Ik kocht in de jaren 70 een huisje in Nambucca Heads. Ontmoette mijn vrouw (nu ex-), ook een onderwijzer(es); verkocht dat huisje en wij kochten een huis in Illawong, in het zuiden van Sydney. Zij woont daar nog. Na mijn echtscheiding, een flat (unit) gekocht in Wollongong. Ook verkocht omdat ik het niet betalen kon. (ook andere redenen.)
Na 37 jaar voor de klas en de bovenstaande ervaringen heb ik HELEMAAL geen kans om een huis te kopen in Sydney.
Sydney heeft de reputatie van de duurste stad in Australië te zijn. Er zijn misschien wel buitenwijken waar de prijs bijna redelijk zou zijn. Maar als Nederlander ben je misschien niet gewend om anderhalf uur te moeten rijden om bij de binnenstad te komen, enz..
Op vakantie hier komen. Goed rond kijken en dan beslissen is - the go! - denk ik. Ik geloof nooit dat iemand hier je advies kan geven dat past bij jouw omstandigheden.
Ik heb natuurlijk geen idee. Misschien ben je erg rijk. In dat geval. Kom eerst even een paar weken hier rondkijken. er zijn prachtige huizen met uitzicht op oceaan, rivier, meren, enz..

Groeten uit Revesby.

Joop
joopwer.jpg

Mijn leven hier in Sydney
 
Back
Top