Huis te koop

Hallo,
Wij zijn eind 2008 naar Australie geemigreerd en sinds April dat jaar staat ons huis in Nederland te koop. ZIjn er misschien mensen die terug gaan naar Nederland en inmidddels gewend zijn aan wat ruimte en rust, die een huis willen kopen? Het huis staat nl. in een dorp, centraal in Nederland met een mooi, blijvend, landelijk uitzicht maar dat schijnt bij de Nederlanders niet meer zo geliefd te zijn. Iedereen wil in de grote stad wonen of in het westen.
Of heeft iemand een ander idee? :oops:
Wij willen uiteraard hier ook opnieuw beginnen.
 
Een huis vekopen gebeurt niet zo 1,2,3. Neem een mkelaar in de am, zorg voor een scherpe pijs en zet je huis online te koop. Dat is het meest gangbare.
 
Een huis vekopen gebeurt niet zo 1,2,3. Neem een mkelaar in de am, zorg voor een scherpe pijs en zet je huis online te koop. Dat is het meest gangbare.


Ja, daar zijn we achter dat het niet zomaar gaat. We hebben vanaf het begin al 2 makelaars, het huis staat op internet (Funda) en we zijn al enorm gezakt met de prijs. Het wil gewoon niet lukken.
 
Als je wel kijkers krijgt, maar ze brengen geen bod uit, dan zou ik eens een goed woordje hebben met de makelaar. Die moet toch kunnen zeggen waarom mensen afhaken en dan kan je daar misschien iets aan doen. Soms is het gewoon zo simpel als dingen verplaatsen waardoor ruimtes groter of juist kleiner lijken, een beetje spelen met kleur of dat soort dingen. WIj hebben voor een deel van onze meubels in de opslag gezet en wat andere meubels gekocht om ons huis toen beter verkoopbaar te maken. Hoe neutraler hoe beter :)
 
Zelfs geen kijkers? Dan moet je makelaar gewoon echt iets meer gaan doen. Een huis kan alleen verkocht worden als mensen komen kijken en dat moet hij toch ook weten. Het is zijn taak om die kijkers te krijgen, dan doet het huis de rest!
 
Zelfs geen kijkers? Dan moet je makelaar gewoon echt iets meer gaan doen. Een huis kan alleen verkocht worden als mensen komen kijken en dat moet hij toch ook weten. Het is zijn taak om die kijkers te krijgen, dan doet het huis de rest!


Ja, er zijn natuurlijk regelmatig open-huizen dagen en daar hebben we altijd aan mee gedaan. Het is gewoon een feit dat het aan het platte land ligt. De mensen willen daar gewoon niet wonen want dan moeten de kinderen te ver naar school en zo zijn er nog meer punten. Door de crisis is er natuurlijk ook meer werk in de grote steden en er is geen geld om de dorpen aantrekkelijker te maken. Het is erg jammer want het is echt goed wonen in een dorp maar breng dat de mensen maar eens aan het verstand.
 
We hebben zelfs in die drie jaar geen kijkers gehad. Drama.

Wat family de Wit zegt over de meubeltjes en spelen met kleur heeft ze volkomen gelijk in ...dit doet wonderen.
Toch zou ik met de eerste stap beginnen.
Ga de site af en kijk wie goed adverteert, wie nog steeds een beetje verkoopt en "open huis" houd.
Contacteer hem eens en nodig hem uit voor een bullshit babbel , want daar zijn ze allemaal goed in.
Luister niet te aandachtig maar kijk of hij actie blijft ondernemen.
Dan je eerste stap uitvoeren.....schop je huidige makelaar buiten.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hé bedankt Jack voor je antwoord. Maar wederom hebben we hier een probleem. We hebben 2 makelaars en die moeten we dan allebei de laan uit sturen. En dat kost geld, je moet zowiezo een bedrag betalen en dat kan bruintje niet trekken. Bovendien een andere makelaar uitnodigen gaat ook moeilijk want wij zitten hier (in Australie) en het huis staat in Holland. Dat gaat dus ook al niet. Al onze meubels zijn opgeslagen in een container en er staat dus niets meer in het huis. Kortom, heeft houd niet op.
Tammy
 
Maar beide makelaars moeten toch inmiddels begrijpen dat ze je niet meer aan het contract kunnen houden... Na zoveel tijd geen kijkers, dan is er duidelijk iets mis met de acties die de makelaars ondernemen en moet dat een reden zijn om het contract te ontbinden zonder kosten!
 
Zoals Sacha al zei hierboven...welke acties?,
Blijkbaar zitten je profiteurs makelaars hun tijd uit in de hoop dat er iemand met een zak geld langs komt voor je huissie.
Tsja zo kan ik ook commissie vragen.
Er moet toch een tijdbestek geschreven staan in je agreement want dat is alles wat het is , niet eens een contract die voldoet aan de wet.
Als alles waar is wat je schrijft snap ik aan de ene kant niet dat je die klojo houd voor nu al 3 jaar.
Die zou ik zo'n zware tijd geven met telefoons, afspraken bij je thuis maken en e-mails zodat hij de agreement zelf gaat verbreken.
Kosten aan advertenties en al het andere ligt eraan wat in de agreement staat.
betalen bij verkoop of bij opzegging van de agreement.
Toch praten we hier over veel "spaar" centjes en toekomst van jullie en hij gaat daar wel heel slap mee om.
Toch is die makelaar duidelijker happy met jullie al zou hij mij hebben als "klant".

Cheers,

Jack :evil:
 
Misschien raar voorstel...wat dacht je van je huis verhuren? Eventueel aan expats? Een kennis van mij doet hierin, zij is een hele goede als ik het mag geloven.
www.EHR.nl (executive home rentals) in Arnhem. Misschien dat zij jullie kan helpen met het een en het ander ( levert het ook nog iets op, bewoond verkoopt het beter). Een overweging die wij misschien maken als wij eventueel de oversteek gaan maken en ons huis niet kunnen verkopen. Dan verhuur en een familielid de verkoop in banen laten leiden.

Sterkte met de perikelen!!
 
Back
Top