Huis verhuren

Franklin

New Member
Ben samen met m'n werkgever druk bezig om uitzending naar Australië te regelen. Mijn vriendin is eveneens bezig om e.e.a. rond te krijgen. We werken beide voor één van de grote 4 accountantskantoren ter wereld. Uitzending moet dus mi gaan lukken.  :lol:  of zitten er nog addertjes onder het gras?? :|

Als alles doorgaat willen we graag ons huis verhuren. Wie heeft tips over het verhuren van mijn huisje? Wie heeft er ervaringen met makelaars in de regio Den Haag?
Als ik dan toch aan het vragen ben: Wie heeft ervaring met het meenemen van huisdieren (2 poezen) naar AUSTRALIË??
Alle tips zijn welkom en worden uiteraard enorm gewaardeerd.

Een ieder die bezig is met het najagen van zijn droom: Keep the faith ! en succes

Fr.
 
Verhuren van je huis:

heb heel netjes de bank gebeld, stel dat ik voor een bepaalde tijd naar het buitenland ga, of het een probleem is dat ik mijn huis onderverhuur via een vastgoedbedrijf........
Antwoord: mevrouw, dat moet u niet vragen, gewoon doen, wij weten van niets...... :wink:

Tja, eerlijkheid duurt het langst....maar voor iedereen die nog twijfelt of je het moet melden of niet: blijkbaar gewoon doen dus....... :p

Verhuren bijv via Meeus, Philips vastgoed, Hestia.....

Gr. Sab
 
Wij hebben ons huis verhuurd via rots vast groep www.rotsvast.nl in Amersfoort. Maar ik denk dat zij ook een vestiging en Den haag hebben. En ook wij hebben niets gemeld aan de hypotheekverstrekker.

Goed zeg dat je dit met je werkgever kan doen! Is dus een groot voordeel dat je bij een Big 4 werkt en in een richting werkt die ze daar kunnen gebruiken. Succes!
 
Ik heb ook over het verhuren van mijn huis gedacht, maar besef ook dat ik in Oz een flinke smak geld nodig zal hebben.
Ik heb dus maar besloten om de overwaarde van mijn huis te gelde te maken, en hiermee mijn fortuin in Oz te zoeken. Veel spaargeld daarbuiten heb ik niet, want heel mijn huis verbouwd...
Al de rompslomp die met het verhuren van je huis erbij komt, wil je mijns inziens allemaal niet hebben. Je kunt niet ff op en neer vliegen.

Of maak ik een denkfout?
Graag jullie reactie, Bart
 
Bart,

Groot gelijk! Het helpt je een goede start maken. De overwaarde van je huis hier kun je minimaal een flinke aanbetaling doen op een huis daar. Het zal dan ook een stuk makkelijker zijn om bij een bank een hypotheek te krijgen. Blijk je vervolgens een groot deel (b.v. de helft) van het huis zelf al te betalen, dan zal het ongetwijfeld ook nog eens mogelijk zijn om een hele goede deal te sluiten met een bank....

Vergeet ook niet dat zelfs als je je huis verhuurd, je dan nog diverse onkosten hebt als eiogenaar. Deze onkosten zijn in euri, terwijl je aussie dollartjes verdient... En zoals je zult weten is dat geen gunstige situatie.

M.vr.gr.

Perthpete
 
heb ik ook gehoord, maar volgens mij geldt het alleen in het geval je huis in australie staat, dus daar 2 of meer huizen hebt, dan mag je zowiezo van elke woning waar je niet woont alle onkosten aftrekken (behalve waar je ingeschreven staat)

en wat betreft rompslomp met verhuren: ik ga verhuren via philips, maar zij doen dus ook het beheer.......dus niks geen rompslomp...

Gr. Sab
 
Verhuren lijkt me een tussenoplossing...

Of je gaat echt emigreren, of je doet het niet. Het lijkt me handiger om een dot cash tot je beschikking te hebben, wat je dan voorlopig op een spaarrekening parkeert.

Maar goed, weten jullie wat een gemiddeld rijtjeshuis zou doen in de verhuur in een fatsoenlijke buurt in Breda?
Ik moet in ieder geval mijn bruto hypotheek+gawali+afvalstoffenheffing etc. er uit kunnen trekken (want zonder Nederlands inkomen geen renteaftrek lijkt mij?). Dan moet er toch wel elke maand een 800 euro op tafel komen.

Het lijkt me trouwens handiger om bij een nederlandse hypotheker je huis in Oz te financieren, met een onderpand van je ouders of zo. De rente kan nu al 30 jaar vastgezet worden op 4,3 procent. Vrienden van mij in Zuid Afrika hebben deze constructie ook gebruikt.

Bart
 
Nog ff een horror verhaal: Daarnet bij Premtime een familie die via een makelaar hun huis hadden verhuurd, omdat ze ontwikkelingswerk in Afrika gingen doen.

De makelaar had het verhuurd aan wat later woonwagenkampers bleken (hij had niet gecheckt of deze mensen voldoende liquide middelen hadden), die het weer hadden onderverhuurd aan criminelen. Omdat het een mooi groot, vrijstaand huis was, hadden die vrij spel om er een wietplantage in te stichten.
Toen ging helaas het huis in de fik omdat er een paar lampen omgevallen waren.

De verzekeraar (ohra) keert niet uit, omdat er sprake is van onderverhuur met bedrijfsmatige handelingen.

Dus de eigenaars van het huis gaan flink de zak in, alle brandschade moeten ze zelf betalen.

Bezint eer ge begint, wanneer je gaat verhuren. Laat mij mijn kiet maar verkopen wanneer alles rond is.


Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=2587.msg29079#msg29079 date=1127648850]
Of je gaat echt emigreren, of je doet het niet. Het lijkt me handiger om een dot cash tot je beschikking te hebben, wat je dan voorlopig op een spaarrekening parkeert.
[/quote]

Couldn't agree with you more.

Als je emigreert dan moet je all the way gaan. Alleen al het idee dat je in Nederland nog zulke heftige financiele zaken hebt lopen die buiten je machtsveld liggen, zouden mij slapeloze nachten geven.

Verkopen die handel en helemaal opnieuw beginnen!

:up:
 
Ja, ook onze tip is toch zeker: Besluit of je wilt emigreren of niet. Zo ja, ga er dan ook helemaal voor. Neem desnoods de tijd om je huis verkocht te krijgen (dat is tegenwoordig met een beetje huis toch wel nodig), en vertrek daarna. Het zal in ieder geval je start Down Under ook een stuk makkelijker maken.

Over aftrek van kosten aan een 2e eigen huis in Australie:

Ik weet dat je inderdaad (en dat doet men ook vaak) een tweede huis kunt kopen als investment. Als dat dan niet je woon adres is, kun je kosten daarvoor inderdaad aftrekken. Vergeet echter niet, winst moet je ook bijtellen!!

Heb je dus een 2e huisje gekocht wat je een paar jaar later met een leuke winst verkoopt, dan moet je over die winst wel inkomstenbelasting betalen... Bekijk goed of dat opweegt tegen de aftrek van je kosten...

M.vr.gr.

Perthpete
 
[quote author=Bartman link=topic=2587.msg29079#msg29079 date=1127648850]
Het lijkt me trouwens handiger om bij een nederlandse hypotheker je huis in Oz te financieren, met een onderpand van je ouders of zo. De rente kan nu al 30 jaar vastgezet worden op 4,3 procent. Vrienden van mij in Zuid Afrika hebben deze constructie ook gebruikt.

Bart
[/quote]

Dit is heel interessant!! Tell me more!! Hoe hebben ze dat gedaan?

Rene
 
heb ik ook gehoord, maar volgens mij geldt het alleen in het geval je huis in australie staat, dus daar 2 of meer huizen hebt, dan mag je zowiezo van elke woning waar je niet woont alle onkosten aftrekken (behalve waar je ingeschreven staat

Klopt, dat heet hier Negative Gearing maar er zitten soms best wel wat haken en ogen aan en het is belangrijk dat je goed financieel advies zoekt voordat je hier "inspringt".

Hier alvast een klein beetje info. maar er is heel veel info. over te vinden.

Negative gearing and tax implications

If you've got money to invest, one of the options you may consider is negative gearing. With correct financial advice and with the selection of the right property, negative gearing can provide great tax advantages. That's great if you're thinking about entering the property investment market for the first time, or want to increase your investment portfolio.

How do you negatively gear a property?
A property is negatively geared when the costs of owning it – interest on the loan, bank charges, maintenance, repairs and capital depreciation exceed the income it produces.  Put simply, your investment must make a loss before you can claim a tax benefit.

It works not only for property, but also shares and bonds.

Investment expenses that you can claim as a deduction
Property owners can claim deduction and depreciation against income on the property. There are three main classes of deductions available to investors:

1. Revenue deductions – These include interest on the loan as well as ongoing maintenance and recurrent expenses such as agent’s fees, council fees, advertising charges, bank fees, body corporate fees, cleaning expenses, gas, water, gardening and insurance.

2. Claims for capital items – Large capital items such as a hot water service, white goods, etc are subject to depreciation. This means the owner must claim the cost over a number of years rather than all at once. Depreciation schedules are set by the Taxation Department and range from a few years to more than 20 years.

3. Claims for building allowances – Owners can also claim depreciation of capital works, specifically for building and landscaping. The current rate is 2.5% over 40 years.

Risks associated with gearing
There is an inherent risk associated with borrowing to fund an investment. While gearing can help you increase your gain on borrowed funds, the losses can be large in adverse circumstances.  As a general rule, only investors with the financial capacity to absorb the effect of potential falls in investment values, as well as an increased cost in interest payments, should consider negative gearing.

You can minimise the risk of gearing by:

Choosing your investment property carefully. You need to try and select a property that is likely to increase in value throughout the investment period.
Having a sufficient income to cover the interest repayments if your tenants are late with their rental payments, or if your property remains vacant for any time. You also need to be able to fund ongoing repairs and maintenance.
Taking out Mortgage Protection Insurance with your investment loan.

Example 
Rental income on investment property  $2,000 per month 
Less 
Expenses (interest, maintenance etc)  ($2,500) per month 
Council rates and other expenses  ($100) per month 
Shortfall  $600 per month 

This example shows how an investment asset may be negatively geared. The net loss of $600 per month ($7,200 per annum) may be claimed as a tax deduction.
 
[quote author=Syl link=topic=2587.msg29113#msg29113 date=1127700232]
heb ik ook gehoord, maar volgens mij geldt het alleen in het geval je huis in australie staat, dus daar 2 of meer huizen hebt, dan mag je zowiezo van elke woning waar je niet woont alle onkosten aftrekken (behalve waar je ingeschreven staat

Klopt, dat heet hier Negative Gearing maar er zitten soms best wel wat haken en ogen aan en het is belangrijk dat je goed financieel advies zoekt voordat je hier "inspringt".
quote]

[/quote]

Voor mij heeft het wel goed gewerkt.
9 jaar geleden heb ik een kleine flat gekocht, om mijn pension uit te breiden.
Heb ook alles kunnen aftrekken van mijn tax.
Maar er is ook een mogelijkheid om de repairs van je eigen huis waar je woont
af te trekken van je tax. Ik heb bij elke reparatie aan de werkman gevraagt om de
rekening op het adress van de flat te zetten, was nooit een probleem.
Er is altijd wel een weg om er uit te komen.
Het heeft nu niet zoveel zin meer ,omdat ik niet meer werk.
Betaal nog wel tax in Aus, maar het is al het laagste tarief omdat ik met
pension ben.
Maar het heeft wel mij pension geholpen,want de huurders hebben het
voor mij bijna afbetaalt.

Gr Ineke  :up:
 
Maar er is ook een mogelijkheid om de repairs van je eigen huis waar je woont
af te trekken van je tax. Ik heb bij elke reparatie aan de werkman gevraagt om de
rekening op het adress van de flat te zetten, was nooit een probleem.
  that's my kind of gal. :-D, good thinking Ineke :up: Zeker als je een Tradie kent die regelmatig klusjes voor je doet zal dat goed te regelen zijn.

Groetjes
Syl
 
....wat betreft je huis verkopen, want je gaat emigreren of niet......

misschien dat er mensen zijn, zoals ik, die door omstandigheden voor deze optie moeten kiezen. Heeft dus niets te maken met echt emigreren of niet..... :|!!!!!

Gr. sab
 
[quote author=Rene-L link=topic=2587.msg29102#msg29102 date=1127669751]
[quote author=Bartman link=topic=2587.msg29079#msg29079 date=1127648850]
Het lijkt me trouwens handiger om bij een nederlandse hypotheker je huis in Oz te financieren, met een onderpand van je ouders of zo. De rente kan nu al 30 jaar vastgezet worden op 4,3 procent. Vrienden van mij in Zuid Afrika hebben deze constructie ook gebruikt.

Bart
[/quote]

Dit is heel interessant!! Tell me more!! Hoe hebben ze dat gedaan?

Rene
[/quote]

Dat zou ik ff na moeten vragen René.

Het gaat er natuurlijk om dat een geldverstrekker zekerheid wil hebben dat ie z'n geld ooit nog terugziet. Maar wanneer je hier in Nederland een onderpand hebt (vrij van hypotheek), dan is de geldverstrekker gerustgesteld.

Ik ga het voor jullie nog ff uitzoeken.

En Sabien:

No offence meant, ik weet niet in wat voor situatie je verkeert. Als het voor jou de enige/beste optie is moet je dat zeker doen, en laat je niet door zeurkousen zoals ik beinvloeden.
Misschien wil je nog een tip van de sluier oplichten?

Bart
 
bijvoorbeeld als je je ex uit hebt moeten kopen en er momenteel geen overwaarde meer op je huis zit en je als je nu moet verkopen waarschijnlijk ook nog eens verlies maakt.

dan is het slimmer het huis nog even een jaartje of 2-3 aan te houden en hopen dat het in deze periode stijgt zodat je straks alsnog kunt verkopen met hopenlijk wel wat winst.....

dus vandaar geen optie voor mij om nu te verkopen, dus dan maar verhuren.....

Gr. SAb
 
Ben het met je eens Sabien, verkopen is voor ons op dit moment gewoon geen optie omdat we net een nieuwe hypotheek hebben afgesloten die ons van een heleboel negatieve erfenissen uit het verleden heeft afgeholpen, maar consequentie is wel dat we het huis de eerste paar jaar niet hoeven te verkopen omdat de opbrengst de hypotheek niet zal dekken.

Dus wie ervaringen heeft met een verhuurbedrijf.... Ik hoor het graag!!
 


OFX
Back
Top