Huis verkopen en heb je een gunstige hypotheek rente?

George Franciska

XPdite Sponsor
Wij zijn erachter gekomen dat de nieuwe kopers, buiten het huis en eventueel wat inboedel, dus ook vaak de hypotheek over kunnen nemen met gunstigere rente dan wanneer ze iets nieuws af moeten sluiten.

Onze kopers gaan er morgen met onze adviseurs naar kijken.
Wie weet kunnen ze het deel overnemen wat wij nog hebben staan, want dat scheelt ze zowat 12.000 euries tot 2012.

Kan toch interessant zijn om te kijken of het met jullie hypotheek (voor wie nog in de verkoop fase zit) ook kan.
Wie weet is dat net een extra zetje voor kijkers.

Hoorde het net toevallig ook op tv.
Voor ons was deze mogelijkheid echt nieuw.

Ik hoop dat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.  :wink:
 
Thanks, wij hadden onze rente voor 10 jaar vast staan (hebben er nu pas 2 jaar opzitten) en lekker laag! Ga morgen de makelaar bellen!

Sacha
 
Niet alle banken/hypotheekverstrekkers werken er mee, maar hopelijk die van jullie wel!  :up:
Onze kopers hebben al een offerte getekend voor de bankgarantie en we hopen dat ze er nog vanaf kunnen.
6.5/7 of 5 % per jaar op een paar ton is toch veel geld niet dan?  :wink:
 
Nou, dat zou wel heel mooi zijn. Wij hebben een hypotheekrente van 3,2% en die is tot 2012
 
Dan is het de moeite waard uit te zoeken of dat deel van je hypotheek over te nemen is door de toekomstige kopers  :up:
Die "meerwaarde" kan je wellicht gedeeltelijk bij de verkoopprijs opnemen en/of gebruiken met de onderhandelingen.

Wij hadden een groot deel variabel en de kopers van ons dus ook.
Heel veel mensen zijn waarschijnlijk net zo laks, daarom geef ik deze tip even mee.
Niet iedereen heeft al een huis, dus eerste hypotheek kan dan makkelijker worden.
 
ja , ik heb dat ook net gehoord, kan voor ons ook interessant zijn , loopt nog 12 jaar, maar onze makelaar is geloof ik involved met de hypotheker en ik geloof dat ik een beetje in zijn vaarwater begaf.

en de kijkers zie je zelf niet, das nou weer jammer, maar volgende week heb ik open huis( en die doe je zelf) en dan wrijf ik het er mooi in, die makelaar kan me wat.
 
Makelaars  :x :x
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 ...en rustig blijven :up:

Ik hou me in over die T$#(*n   schepsels.

Jack :evil:
 
en nu hou je je nog in??!!!!!

Wat als je echt kwaad wordt, mmmm woest aantrekkelijk, ghe ghe

makelaars zijn idd....................
kijkers ook..........................
 
Goeie tip!! :up: Heb het even nagekeken en wij blijken onze hypotheek ook te kunnen doorgeven. Heb t direct op de site vd makelaar laten zetten. De huizenmarkt in NL is momenteel niet best als je wilt verkopen, maar de ausdollar zakt  harder dan de euro, dus je euro's zijn momenteel meer waard in Oz, Dat verzacht de pijn weer wat  :cool:
Marc
 
Niet iedere hypotheek verstrekker doet er aan mee, maar die van ons dus gelukkig ook: Fortis (Wouter Bos nam de telefoon op, heel behulpzaam... :grin:)

Langs deze weg ook nog een woord van dank aan alle belastingbetalers in Nederland :grin:
 
Ik had ook al gezegd dat het niet altijd kan, maar het is de moeite waard om te onderzoeken en ik denk dat meerbanken mee gaan doen.
Zo houden ze toch de leners onder hun eigen dak niet waar?

Succes allen die nog aan het verkopen zijn  :up:
 
Ik weet niet of de rabobank mee zal doen alsnog, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

jammer , want hij loopt nog 12 jaar.
had wel positief geweest.
 
Dan zullen ze bij de Rabobank dus wel klanten genoeg hebben.... Het is juist ontstaan uit een idee om zo klanten te houden en dat lijkt mij in deze tijd een goed idee!
 
Back
Top