Huisdieren en huis huren

Franklin

New Member
Beste forumlezers,

Onze uitzending voor 2 jaar is rond  :), maar na de ene 'zorg' komt de andere alweer boven.....
Wij hebben ons laten vertellen dat het zeer lastig is om een huis/appartement te huren in Sydney waarbij huisdieren zijn toegestaan.  Wie heeft er ervaring met het huren van een huis/appartement en het meenemen van een huisdier????? Ik zou het niet leuk vinden als ik ze achter moet laten, maar het is wel een moeilijke en wellicht verdrietige keuze :cry:.
Valt het inderdaad tegen en is de keuze zeer zeer beperkt of valt het allemaal wel mee???
Wie helpt me aub met het afturven van weer een 'zorg'.

THANKS!!!

Hee Linda, zou jij een Shetland Pony in je huis houden?  :-D :-D

Maar je hebt gelijk, welk huisdier.

@ Franklin; er zijn huizen waar huisdieren zijn toegestaan, maar het beperkt je keuze wel danig. Sommige verhuurders staan vogels toe, maar anders niets. Sommige hebben geen probleem met huisdieren in de tuin, maar wel in het huis. Honden worden hier meer buiten dan binnen gehouden, vandaar. Wij hebben ooit een huis gehuurd waar de kat wel binnen toegestaan was, maar de honden niet, i.v.m. krassende nagels op de parketvloer!

Stuur anders 's een meeltje aan een makelaar daar, om hun mening te vragen.

Succes,

Irene

Franklin,

vanaf 31 december 2005 zijn wij in brisbane. Binnen drie werkdagen hebben we een prachtig huis voor ons en onze hond gevonden. Je keuze is inderdaad wat beperkt, maar wat is nou belangrijker.En ach drie dagen is nou ook weer niet zoveel. Als je een hond hebt, zou ik goed opletten of je hem goed kan uitlaten. Dit is niet altijd het geval namelijk.

Je moet je er vooral geen zorgen om maken. Komt allemaal wel goed. En ach ze moeten minimaal een maand in quarantaine kan jij mooi een verblijf zoeken.
Overigens komt onze hond pas in mei.

groetjes martijn en veer.

Hi Franklin,
Niets zeggen zou ik zeker niet doen, want ze komen controleren na een 6 tal
weken en ze zetten je er gewoon uit hoor en waar sta je dan.
Wij hebben ook twee honden meegenomen vanuit België naar Perth, het quarantaine
station was super, wij hebben ze elke dag twee uur bezocht en konden met ze naar
buiten, uiteraard in een mini tuintje waar jij alleen met jouw honden in kan, maar dit
was toch heel prettig. Wat het huren betreft zijn het vaak wel de minder mooie huizen.
Omdat je de honden pas na een maand kan halen heb je wel even tijd om het beste
eruit te halen. Ook hebben wij bij het lokale informatie centrum een plattegrond gehaald
waar je mooi al de parken en stranden op kan zien waar je met de honden mag komen.
Zo kan je uitzoeken dat je huis beetje in de buurt ligt van deze gebieden. Succes, maak
je vooral niet teveel zorgen. Dit was ook onze grootste zorg en is ons het meest meegevallen.
Groetjes

[quote author=shelley2 link=topic=3797.msg46304#msg46304 date=1138951291]
Hi Franklin,
Niets zeggen zou ik zeker niet doen, want ze komen controleren na een 6 tal
weken en ze zetten je er gewoon uit hoor en waar sta je dan.
[/quote]

Huren nu 4 maanden, nog geen controle gehad.....
Maar eerlijkheid duurt het langst hoor! :up:

Back