Huisdieren meenemen?

RobertInge

New Member
We zitten nog steeds in de overweeg-fase - er zijn nog veel apen en beren die afgeschoten moeten worden op onze weg  :wink:
Zoals het verhuren van ons huis - gemeubileerd en al, we zijn benieuwd hoe dat gaat. Krijgen we het wel verhuurd? En wat als het bijv. maandenlang leeg staat? Nou ja, dit gaan we denk ik maar uitzoeken via de rotsvast-groep.

Een ander punt, niet de onbelangrijkste: we hebben twee katten en een hond. Een aantal jaren geleden is een oom van mij ge're'migreerd van Australië naar Nederland. Hij en z'n vriendin hebben vijf katten. Z'n vriendin kwam hier alleen in de winter (...) maar vorig jaar heeft hij de omgekeerde stap maar weer eens genomen en is hij -samen met de katten- teruggegaan naar Oz. Door de vaccinatie-ellende liep hij ook nog een baan mis omdat hij niet op de gewenste datum kon vertrekken.

Onze katten gaan niet mee, daar zoeken we een goed plekje voor. Maar met een hond is het anders, vind ik. We hebben een knoert van een hond, een Berner Sennenhond. In maart wordt hij vijf jaar, in de bloei van z'n leven dus. Mijn vrouw wil het de hond niet aandoen om mee te nemen, maar ik heb zoiets van: ach, 30 dagen quarantaine, zo erg is dat toch niet?

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat de kosten etc. zijn?

Goede vraag zou ik ook graag willen weten.
Ikzelf heb een black labrador retriever, schat van een hond.
Die gaat ook mee.

WHAT WILL IT COST.  ANYBODY ?????

Ook ik wil graag mijn twee honden meenemen naar Oz. Ik heb een Berner Sennen teef van 6 jaar, en een border collie teef van 3 jaar.
Ik ben alvast begonnen met de nodige vaccinaties en bloedtesten:

Rabiës vacc.              : eur. 44,00 (per hond)
Bordetella vacc.        : eur. 61,00 (per hond)
Bloedafname/titerbepaling: eur. 110,00 (per hond)
Aqis import permit    : aus $ 280 (1 hond), $ 340 (2 honden)
2e bloedtest (brucella, ehrlichia,leptospira): nog aan dierenarts vragen
tickets                      : geen idee nog
kennels                    : alleen goedgekeurde in vliegtuig, mogelijk zijn deze te huur?
quarantaine              : rond de eur. 800,00 (2 honden) voor 4 weken. Als je niet op tijd begonnen bent met het afnemen van bloed voor de testen, 6 maanden van tevoren, moet je hond langer in quarantaine blijven. Dus hogere kosten.

Mogelijk dat ik nog wat vergeten ben!

Helaas dat de bloedtest van de Berner negatief was (te weinig anti-stoffen tegen rabies aangemaakt). Betekent dat ik haar meteen weer opnieuw heb laten in-enten, en de bloedtest weer opnieuw moet laten doen over 4 weken.... dus hogere kosten!
Nou ja, ze is het waard... hopelijk kan ik m'n huis goed verkopen!

Daartegenover zijn er legio draadjes naar dit onderwerp. Er zijn al vele die jullie zijn voorgegaan.
Zoek anders even via de Search knop.

Rene

Hoi,

Ook wij laten onze honden overkomen, wij zitten er al maar onze honden vertrekken op 21 dec en komen 22 dec aan in Melbourne. Ze gaan 30 dagen in quarantaine ( 2 honden mogen samen in een kennel in quarantaine) in het vliegtuig moeten ze in een aparte kennel worden vervoerd. De kennels hebben wij van het internet gehaald. vervoeders van dieren zijn oa exel en dtc hoe langer je van te voren met de inentingen begint des te korter in quarantaine maar min. 30 dagen. Bij de vervoerders weten ze precies de maten van de kennels die je nodig hebt.  Het blijft een dure business de dieren over te brengen maar ik vind dit het wel waard. Bij Aqis kunnen ze een prijsopgave geven van hun kosten. De quarantaine kosten betaal je als je je huisdieren gaat ophalen.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik dit wel,

Succes en groetjes
Brigit :up:

Mijn hond is net een week uit quarantaine, en is haar oude zelf. Al heeft ze nog wel een beetje last van verlatingsangst. De eerste week was ze erg angstig en jankte de hele tijd als ik haar kwam bezoeken. Maar na een week raakte ze gewend aan haar kennel. Ik moet er wel bij zeggen, dat het niet langer had moeten duren dan 30 dagen, want na 30 dagen was ze schor van het blaffen. Maar eind goed al goed, ze lijkt erg happy te zijn nu.

Zat je kat in Sydney in de quarantaine? Ik hoor erg veel goede dingen van Melbourne, maar hoe was het in Sydney? Hebben ze daar de zelfde bezoekers regeling?

Maar leuk (goed) te horen dat de kat goed is overgekomen. Het zijn taaie rakkers die toch veel kunnen hebben.

Jullie hebben wel een aparte kat hoor. Dat hij kan vliegen, en nog wel zo'n eind! :rotflmao:

Rene

Vraag ik me toch af of er leden zijn die hun huisdieren in Sydney hebben gehad. Ik heb (nog) geen reacties gezien over de totale indruk van Sydney. Maar ja, in Melbourne is alles goed geregeld.

Er zal toch wel iemand zijn geweest die hun huisdier in quarantaine in Sydney hebben gehad?

Rene

Nou vraag ik me af over de inentingen, kan alles door de dieren arts gedaan worden? Want in de papieren staat iets over dat je het door iemand van de regering moet laten doen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

En als ik mijn kat in januari laat in enten voor rabbies, en er zit meer tijd tussen het vertrek en de enting dan 6 mnd, is dat een probleem??  :|

Grtz Tanne

Heeft ze maar een maand in quarentine gezeten? Ookal voldeed je niet aan die 6 mnd eis?

En heb je misschien een adres van de RVV of kan ik die via de dierenarts krijgen? En wat moet ik dan precies opsturen naar de RVV?

Ohw, wat erg, echt veel vragen. Maar ik kom er zelf niet echt helemaal uit...  :oops:

Grtz Tanne

Mijn dierenarts kon mij dat dus niet vertellen..  :oops: Die snapte er zelf helemaal niks van..

Maar heel erg bedankt voor alle informatie!!!!  :up:

Grtz Tanne

Hoi hoi,

RVV regio zuid is verhuisd, zit nu in eindhoven vlakbij winkelcentrum Woensel.

gr Martijn

Back