huizen prijzen in perth

Antoinio

New Member
goed of slecht nieuws

de huizen prijzen in perth zijn aan het stijgen volgens de krant perth now.
dus de economie in australie is zich aan het stabilaseren.
en dat houdt dan ook weer in dat hopelijk ook meer banen vrij komen omdat bedrijven weer willen en kunnen investeren.

hopelijk goed bericht voor ieder die naar west australie gaan

gr

Antonio van Halen

he bloemetje

die kat zit nog te hoog voor mij
icon7.gif

maar heb een blikje katte voer gehaald en lok hem wel uit die boom
icon8.gif

zolang als het zal duren blijf ik bij die boom om die kat eruit te krijgen
icon6.gif

Er is hier wat dat betreft helemaal geen recessie geweest. De huizen prijzen blijven stijgen en de stukken grond die ze uitgeven worden steeds kleiner om het nog voor mensen betaalbaar te laten zijn. Voor een stukje grond van ± 450m2 op 45 kilometer afstand van het CBD en redelijk in de buurt van de kust (want dat willen we tenslotte allemaal hier) betaal je nu al AUD 200.000 en dan moet er nog een huis op komen te staan....

Er gaat hier werkelijk geen week voorbij zonder spijt dat we zo lang gewacht hebben met emigreren.... Maar als, als, als.... is een koe in de kont kijken :)

Precies Sacha! Wees maar gewoon blij dat je er nu bent en niet nog in het proces zit!
Wij vertrekken halverwege dit jaar en zien al die prijsstijgingen met lede ogen aan...

Zat onlangs weer even op Real estate te kijken en het viel mij op hoe het aanbod in 1 jaar tijd is veranderd! Vorig jaar was er nog wel een huisje te vinden in mijn prijsklasse, nu zijn het alleen nog maar units! Pffff wil ik over een paar jaar ooit iets kunnen kopen in mijn eentje, dan moet ik echt helemaal in de outback gaan wonen. :|

Maar goed dat weerhoud mij er niet van om te gaan!

Zometeen komt de "mobile lender" van de CWB langs.
Eens kijken of we nog een mortgage kunnen krijgen om iets leuks te kopen :up:

Bart

That's the spirit, Kathren! :up:

Enne....outback met paarden is toch helemaal niet vervelend? :wink:

Nee, dat zou ik totaaaaal geen probleem vinden :up: .. kan heel goed tegen alleen zijn, maar wil alleen niet helemaal verlaten hoeven zitten :wink:

Edit:
En zal je zien dat ik verliefd wordt op een man waarvan zijn dichtsbijzijnde buren 50 km verderop wonen :lol:

Maar als, als, als.... is een koe in de kont kijken :)

Het is as as as is verbrande turf. Tenminste zo ken ik het.
En:
Dat is achteraf en van achteraf kijk je de koe in de kont.

Maar we snappen wat je bedoelt.

Ja de prijzen blijven stijgen terwijl de lonen niet mee stijgen. Dus wordt alles duurder.

Het grappige is trouwens wel dat bouwers hier mooi op ingesprongen zijn. Heel veel van de grote gerenomeerde bouwers hebben nu docherbedrijven die in het goedkopere segment bouwen. Wij gaan morgen de deposit doen op een stuk land van 550m2 en kiezen dan voor een goedkopere bouwer zodat er toch een mooi huis op zal komen te staan. Dan maar iets minder keuze in tegels e.d.....

@ Sasha
Spannend!!!!!! In welke omgeving ligt het stukje grond?

@Marie en Dan
In de outback met paarden is helemaaaaaal niet vervelend! Wil alleen niet helemaal verlaten zitten. :wink:

De grond ligt in The Greens. Dat is een zgn groene wijk in Butler, dus geen drinkwater maar regenwater voor het sproeien van de tuin e.d. We wonen dan 2 kilometer noordelijker dan we nu al zitten, dus nog altijd met de motor in de spits 45 minuten reistijd naar het centrum. Verder over een paar jaar een treinstation bijna om de hoek en nog verder in de toekomst een op- en afrit van de snelweg. Maar in elk geval weten we nu al dat we de eerste paar jaar nog bushland aan het einde van de tuin hebben, want dat gaan nog wel weer even duren voor ze daar gaan bouwen. Ze willen nl. eerst de andere wijken vol krijgen en daarna krijgen we achterburen die op 2 benen lopen en kunnen praten. Tot die tijd gaan we genieten van buren die op 2 benen springen met een lange staart!!!!!!

Wauw!!! Klinkt echt super!!! :naughty2:

Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken tijdens de bouw ;)

Als het allemaal officieel gaat worden zal ik ons eigen draadje wel weer nieuw leven in blazen en zo iedereen op de hoogte houden :)

Back