Huizenruil eind 2020 / begin 2021

Fvkesteren

New Member
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zitten in een ‘wat wil ik nou precies’ fase en willen even helemaal ontkoppelen. We hebben een zoontje van net 2. We hebben het gevoel dat we op dit moment worden geleefd in plaats van te voelen dat we leven. Daarnaast, hoe cliché ook, willen we graag meer tijd met ons mannetje spenderen nu hij nog niet leerplichtig is. We kregen het idee om 4/5/6 maanden als sabbatical op te nemen. Via via kwam ik bij dit forum terecht. We zoeken een ander gezinnetje die met ons een huizenruil wil doen. We wonen in een knus huisje met 3 slaapkamers, 3 woonlagen een een tuin op het zuiden in Breda. Volop speelgoed aanwezig, op loopafstand van een kinderboerderij, het centrum, het ginnekenmarktje, het bos, speeltuintjes, cafeetjes. Breda ligt gunstig geleden voor uitstapjes naar België ofwel uitstapjes naar Rotterdam / Amsterdam (met de intercity direct ben je in 25 min in Rotterdam, en 60 min in Amsterdam). Ik deel graag meer details als er geïnteresseerde zijn! Dus ken je of ben je een gezinnetje wat er even (minimaal 3 weken) tussenuit wil en de Hollandse glorie weer (even) wil opzoeken? Laat het me weten! Ik hoor het heel graag!

Groetjes,

Fenna, Jan en Max
 
Grappig idee :) wens je veel succes.

Ik zou wel een plan B bedenken, want ik denk niet dat veel mensen bewust voor een paar maanden naar NL gaan. Of het is voor vakantie (paar weken) of voor remigratie (en daarmee worden huizen vaak verkocht)
 
Grappig idee :) wens je veel succes.

Ik zou wel een plan B bedenken, want ik denk niet dat veel mensen bewust voor een paar maanden naar NL gaan. Of het is voor vakantie (paar weken) of voor remigratie (en daarmee worden huizen vaak verkocht)

Dankje! Niet geschoten is altijd mis ;). 3 weken is nog wel haalbaar hoopten we. Plan B is een huisje huren via Airbnb of misschien dat we ergens kunnen verblijven met als tegen prestatie arbeid die we kunnen verrichten. Ken je iemand die voor langere tijd zijn huis verhuurt tegen een schappelijke prijs of werk?
 
Waarom bied je jezelf niet aan als huizenoppas? Dus zonder het ruilen. Goede manier om verschillende plaatsen te verkennen en toch gratis accommodatie, met een beetje mazzel zelfs inclusief auto.

Goed idee. Er was hier een stel dat zo maaaanden in Noosa gewoond heeft.
 
Waarom bied je jezelf niet aan als huizenoppas? Dus zonder het ruilen. Goede manier om verschillende plaatsen te verkennen en toch gratis accommodatie, met een beetje mazzel zelfs inclusief auto.
Wat een geniaal idee! Niet aan gedacht. Is het iets wat in Australië gewenst wordt denk je? Van wanneer tot wanneer loopt de ‘zomervakantie’? Dat kan wel voordelig zijn voor huizenbezitters dan. Ben jij toevallig op zoek naar een huizen oppas? 😉
 
Het wordt in Australie heel veel gedaan, sprak gisteren nog een vrouw die het voor een half jaar heeft gedaan. Ze had in Darwin gewoond, in de buurt van Perth en op verschillende plekken in QLD. Zoek maar eens op house sitting en je krijgt diverse organisaties waarbij je je kunt aanmelden en 'solliciteren' op een huis. Dat hoeft echt niet alleen in de schoolvakanties te zijn, die nu starten tot eind januari. Wanneer zijn jullie van plan hierheen te komen? Wij gaan in maart op vakantie, dus wie weet...
 


OFX
Back
Top