huizenruil

frihel

New Member
hallo lezers,
we hebben recent de toestemming gekregen om te emigreren naar Ozzie NT.
Nu hadden we net een huis gekocht en wij vroegen ons af of iemand ervaring heeft met het ruilen van huizen? Of, weet iemand iemand die geinteresseerd is in woningruil?
Verder zouden wij graag onze camper (unit die op een laadbak van 4wheeldrive ligt) mee willen nemen naar Oz. Hebben jullie tips etc? Zijn er veel huizen te huur in de omgeving van Darwin?
Zo veel vragen, maar met bovenstaande eens beginnen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
frihel

Hoi Frihel,

Ik heb hier zelf ook al eens aangedacht. Misschien moet je eens kijken op google. Houseswap of homeexchange en dan search. Je krijgt er dan een stuk of wat sites uit wat hiermee te maken heeft.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn wereldwijd genoeg mensen die hieraan meedoen.

Misschien vind je iemand waarmee je je huis voor een tijdje wilt ruilen.

Succes ermee.

Is het plan om te emigreren net pas in je op gekomen, Dit omdat je net een huis gekocht hebt en nu toch weg wil??

Wij hebben zelf geen huis gekocht maar 2 jaar geleden hebben we de woning uitgebreid en daarvoor de hypotheek verhoogd. Onlangs hebben we vrijblijvend de waarde van het huis laten bepalen en we kunnen na verkoop toch de hypotheek bekostigen.
Nu ben ik er zelf nog niet 100% over uit maar het idee speelt toch al een tijdje.
OP welk visum reizen jullie naar australie. Als ik ga dan vraag ik een partnervisum aan omdat mijn man australier is.

Succes met jullie plannen en ik hoop dat je wat aan mijn antwoordt hebt.

Groetjes Heidi

bedankt voor jullie reactie!
Ik zal zeker eens kijken op de sites die genoemd worden.
Het idee om te emigreren is al heel oud....we zijn er nu 2 jaar mee bezig.
We hadden eerst een afwijziging, althans, we zouden wel in de "pool" blijven, mar na veel zeuren, mailen, vragen stellen etc.....nu toch een skilled visa voor mij en mijn partner. We verheugen ons er heel erg op!
Het huis hebben we gekocht omdat er geen zicht meer op een visum was....en voila...net toen we het hadden gekocht werd de aanvraag toch weer opgepakt.
Het is ook verder geen probleem, we verhuren het huis, maar een ruil zou heel interessant kunnen zijn, zeker omdat je dan waarschijnlijk niet met huurdersrechten zit enzo.

Ik had inderdaad mijn vragen in 2 rubrieken gesteld...im sorry....ben nog nieuw... :|

Back