Hulp gezocht: Werken in een mijn.

Lex Corsten

New Member
Hallo iedereen!

Ik weet niet of dit de juiste plek is om een bericht te plaatsen, of dat er al een bericht bestaat over dit onderwerp (waarschijnlijk wel...), maar ik kon het niet vinden.

Over een week vlieg ik naar Sydney om met een WHV (Work Holiday Visum) een jaar te gaan werken en te genieten van Australië.

Nu is het zo dat ik van een vriend heb gehoord dat werken in de mijnen bij Perth flink loont. Tot wel 2500 Dollar per week zonder kennis of diploma's!

Mijn vraag luid: zijn dit broodjes aap verhalen, of is het wel mogelijk? Mocht het mogelijk zijn, hoe vindt ik dan zo een baan?

Ik hoor graag een reactie!

Groetjes,
Lex

haha aapjes hebben we hier niet geloof ik ;)
welkom op het forum! Je vraag zit meer in de backpackers hoek denk ik. Maar ik kan je wel melden dat de banen in de mijnen al een tijdje in de slechte hoek zitten. De mijnsector krijgt al een hele tijd flinke klappen en heel wat mensen zijn al hun baan kwijt geraakt. Wellicht is er voor backpackers werk en verdient het goed, dat weet ik niet. Houdt er wel rekening mee dat het zwaar werk is en dat de omstandigheden pittig zijn. En dat je goed verzekerd bent, mocht er iets fout gaan.
Bovendien is het de bedoeling dat vanaf juli 2016 de backpackers veel meer belasting gaan betalen over hun zuur verdiende dollars. Dat zit in de pen.

Ik sluit me bij de vorige reacties aan. Hier in Whyalla (SA) raken veel mensen hun baan kwijt of hebben uren en loon (10%) in moeten leveren. Diverse mijnen draaien met 'skeleton staff' en onze staalfabriek gaan ze 'mothballen'.
Ik zou ook niet weten of een backpacker hier zomaar het mijnbouwgebeuren in zou kunnen rollen. Ik zou me voor kunnen stellen dat de voorkeur uit zou gaan naar PR houders en citizens, zoals @Kims ook al zegt.

Ze werken in ploegendiensten die er flink inhakken (vind ik dan, met mijn 9-5 baantje :D ). Denk aan 12-uurs diensten. Hoewel die in sommige gevallen ook teruggebracht zijn naar 8 uurs diensten.

Maar lang verhaal kort: ga niet uit van een salaris van $2500 per week :)
De wegen hier zijn niet geplaveid met goud, eerder rood zand en heel veel stof :) (in Whyalla dan :D ).

Geniet van je tijd hier! En ben benieuwd wat je allemaal gaat doen en zien hier en hoe je het ervaart en of je na je WHV net als zovelen, Aussie-verslaafd bent :)

Keep us posted!

Ha die Lex,

Sja,... goed betaald worden voor een beetje werk,... ze zeggen weleens: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook niet waar. Dus dat wordt dan ook gewoon citroenen of bananen plukken. Hard voor weinig, zeg maar. Maar wel punch-night als je geluk hebt!

Succes!

Back