Hulp!!! nodig bij police check voor australian citizenship

paraso

New Member
Hallo ik ben nick.

ik zit met een probleem, ik ben bezig met mijn aanvraag australian citizenship by decent.
ik heb al mijn papieren naar londen gestuurd, en heb net bericht gekregen dat ik een Australian police check nodig heb! ik dacht dat mijn nederlanse internationale wel goed was :p
nu heb ik 28 dagen om mijn national police check op te stuuren naar londen.
maar ik moet hem eerst aanvragen.
nou heb ik wat invormatie gekregen van de ambasade in londen om naar www.afp.gov.au tegaan.
maar ik weet niet welke form ik moet invullen.
het moet natuurlijk zo snelmogelijk gebeuren :S
stel ik zal de online aplicatie doen, mag ik mijn paspoort en rijbewijs en als de andere documenten mogen kopieren en iemand laten tekenen door een ambtenaar of zo? of moet het echt via een erkent bedrijf?
ook vraag ik me af of ik de documenten via de post of via de mail moet stuuren.
want warom zou je het online doen als ze geen credidcard gegevens via de mail willen ontvangen?

hopelijk kan iemand mij helpen! als je meer informatie nodig hebt laat het maar weten!
alvast bedankt voor jullie tijd!!

gr nick

oke bedankt! ik had hem al gevonden op internet, maar de vragen zijn soms een beetje raar!
ik woon natuurlijk in nederland.
nog een vraagje, hoe moet ik mijn documenten opstuuren via de mail of post?
en mag mijn dokter de documenten zoals kopie van mijn paspoort tekenen?
dat hij aangeeft dat ik het werkelijk ben? of moet ik het allemaal officeel laten doen?

gr nick

sorry nog een ding, ik las dat je eerst code 33 afgerond moet hebben voor ik de aplicatie opstuur.
ik kan er namelijk niets over vinden. of is die helemaal niet voor mij bedoelt?

Hallo Nick

Ik denk dat je kopieën van je documenten aan de balie bij gemeente kan laten ondertekenen. Dat heb ik namelijk voor mijn visum gedaan. En het was alles in orde.

Groetjes Eni

Ik heb de kopieen laten tekenen door dezelfde persoon als die mijn form 188 had getekend. Zodra je hem aangevraagd hent even de bevestiging naat Londen doormailen en de termijn er bij (afgelopen zomer was dat 6 weken ofzo), met vraag om uitstel. Dan komt het vast goed!

Ik wacht nu al ruim 5!! Weken op mijn Australische police check. Ze zeggen er 15 werkdagen over doen plus verzendtijd. Ik heb al diverse keren gemaild maar ik krijg nooit antwoord... Reken dus op best wat tijd :(

Ik had mijn Australian National Police Check in een paar weken binnen. Ik heb een uittreksel van de gemeente, een kopie van mijn creditcard, een kopie van mijn paspoort en nog een kopie van een Australische brief ingescand en gemailt. Ik heb deze overigens nergens laten tekenen en dit was geen probleem. :)

Back