Hulp / tips gevraagd

hubahuba

New Member
Hallo allemaal,

Een jaartje of zes leerde ik via Yahoo chat een vrouw kennen uit Tasmanië.
Al pratende zijn we echt iets voor elkaar gaan voelen, maar er zijn in de afgelopen jaren nogal wat ups en downs geweest. We staan nu op het punt om elkaar op korte termijn voor het eerst te ontmoeten maar zijn, mist alles goed verloopt voornemens om te gaan trouwen en samen in Tasmanië te gaan wonen.

Wie kan mij aangeven welke zaken ik moet gaan ondernemen om zo snel mogelijke te kunnen trouwen en het just visa te krijgen. Ik kom op deze site alllerlei afkortingen tegen en moet echt even wat hulp hebben.

Alvast bedankt ... Thomas

hallo thomas,

tips heb ik niet voor je want ik heb geen spouse visum. maar wat een stap hoor. vooral als je elkaar nooit ontmoet hebt. heel veel succes met alles.

groetjes lisette

Hallo Thomas

Ik kan je helaas ook geen tips geven over het soort visum.
Spannend zeg, dat je haar binnenkort voor het eerst gaat ontmoeten. Heb je al een datum in je hoofd wanneer je die kant op gaat?
Succes!

Groeten
Anne

Bij een notaris of bij de gemeente.
Soms kan het gratis bij de notaris als je een goede treft (wij hebben het voor een taart laten doen :wink:), bij de gemeente hebben wij altijd moeten betalen.

Je kan nog geen visum aanvragen op gronden van een spouse of PMV visa. Je moet elkaar eerst daadwerkelijk kennen voordat je in aanmerking komt voor deze visums. (dus ontmoet hebben).

Op korte termijn naar australie te kunnen en daar voor een jaar te blijven, als je nog onder de 31 bent, is via de Working Holiday Visum. (deze kan je later omzetten van temporary working holiday naar spouse, maar niks is garant!). Andere mogelijkheden zijn dat je moet gaan kijken voor een work permit of verblijven voor een korte duur met een ETA (max 3 maanden en work prohibited) (wel binnen 5 minuten geregeld).

Ik zou het anders ook niet weten. in ieder geval veel succes!

~Ben

Ik ben dit jaar 40 geworden, dus dat Working Holiday Visum zit er niet meer in.
Bezoek staat voor eind augustus, dus nog een 3,5 week en ik ben in Hobart Tasmanië.
Vriendin heeft al een afspraak gemaakt om daar met de emigratiedienst te gaan praten.
Dus maar even afwachten wat daar uit gaan komen.
Eenieder alvast bedankt voor alle tips en de leuke/spontane reacties.

Gtz ... Thomas

Hoi Thomas,

Wat een bijzonder verhaal. Spannend. Succes er mee en Hobart is een leuke stad, veel plezier!

Dijnnas

Back