Hulp van een emigratiebureau of niet?

Annemarije

New Member
Wij, Anne Marije en Rick, denken er al enige tijd over om samen met onze drie kinderen naar Australie te
emigreren. Met als ideaalbeeld het starten van een Bed & Breakfast of Backpackers. We hebben inmiddels al veel informatie verzameld maar blijven een beetje twijfelen over het wel of niet in zee gaan met een emigratiebureau. De kosten van zo'n bureau zijn aanzienlijk en we vragen ons af of we ze ook daadwerkelijk nodig zullen hebben bij de visa-aanvraag. Wie heeft tips/ervaringen hiermee en zou ons op weg kunnen helpen. Sowieso komen wij graag in contact met Nederlanders die onlangs naar Australie zijn geemigreerd en daar een eigen business zijn gestart. We zijn benieuwd naar jullie verhalen! Veel dank alvast!
Anne Marije en Rick
 
Hai..

Wij hebben het WEL gedaan, maar uiteindelijk moet je toch alles zelf invullen enzo.
Komt bij dat er rekening na rekening kwam, en het was heel erg stressvol.

Nu zitten we bijna op het einde van het proces ( diac heeft gevraagd om VOG en medical test)
maar van het migratiebureau an sich hebben we wel spijt.

Succes!
 
Hai Amity, mag ik vragen met wie jullie in zee zijn gegaan?

Wij willen op de emigratiebeurs vlg week, ons onschrijven bij Buysse, het voelde wel okee met hun, en ik heb er weinig tot geen slechte berichten over gelezen.We gaan het niet allemaal zelf doen omdat wij een beetje geleid willen worden in het moeilijke emigratieproces en ons Engels is toch nog niet je van het zeg maar.
 
Hee Peter, was het nou eigenlijk veel duurder dan dat je alles zelf geregeld zou hebben? ( ik moet er niet aan denken )
p.s erg hot in Perth zag ik?  :cool:
 
lezen, lezen,lezen, tijd, tijd ,tijd.....als je hier zin in hebt lukt het je zelf wel (zeker met alle topics die hier staan!). Wij hebben alles tot nu toe dus zelf gedaan (VE176, family sponsored). De booklets zijn over het algemeen ook duidelijk (hoewel een paper en online WEL van elkaar verschillen en ze daar in Oz ook geen weet van hebben, duhhhhhh)
 
Wij Jos +Liesbeth zijn heel tevreden over Buysse msschien iets duurder maar wel perfect beter als immigratieburo hier mag je nooit mee in zee gaan .
 
[quote author=skippie link=topic=8381.msg112587#msg112587 date=1204187661]
Hee Peter, was het nou eigenlijk veel duurder dan dat je alles zelf geregeld zou hebben? ( ik moet er niet aan denken )
p.s erg hot in Perth zag ik?  :cool:
[/quote]

Tuurlijk! Hoe verdienen anders de eigenaren / werknemers van het emigratiebureau hun geld? Lijkt mij fair en meer dan logisch toch? Vraag dus eerst naar de "fees" die bovenop de kosten van de DIMA er zijn.

Groeten Sander
 
Als je het geld er voor over heb dan zou ik zeker alles laten doen door een emigratie agent. Dat neemt gewoon heel veel onzekerheid weg. Als je het zelf doet dan loopt je toch altijd te kloten met de inhoud van het helen proces. En ja je hebt het forum en de booklets etc maar het lijkt mij altijd toch en beetje het gis en gok werk. Daar in tegen doet een agent het voor de 10.000maal zeker bij Buysse die zitten er namelijk al een tijdje.

Ik heb het ook via Buysse laten regelen.. toppie. Het verliep zo soepel daar bij Buysse dat ik mij achteraf afvroeg of ik het niet zelf had gekund.  Waarschijnlijk wel maar toen ik aan het proces begon had ik het forum nog niet :roll: :? :wink:

Tip :up: Weet je dat bij een hele hoop Bureaus je ook voor advies teregt kunt. Dan betaal je per uur of per blok. Kun je het eerst zelf uitzoeken en net voordat je alles opstuurt ga je bij een agent langs om het eea te vragen en te controleren. Dat is een beetje de gulden middenweg...

Succes :up:
 
[quote author=Bear link=topic=8381.msg114399#msg114399 date=1206322891]
Als je het geld er voor over heb dan zou ik zeker alles laten doen door een emigratie agent.
[/quote]

Het verliep zo soepel daar bij Buysse dat ik mij achteraf afvroeg of ik het niet zelf had gekund.

:grin:
 
[quote author=skippie link=topic=8381.msg112587#msg112587 date=1204187661]
Hee Peter, was het nou eigenlijk veel duurder dan dat je alles zelf geregeld zou hebben? ( ik moet er niet aan denken )
p.s erg hot in Perth zag ik?  :cool:
[/quote]
Jeetje... zie ik nu pas .. Eerlijk gezegd zou ik niet weten of het veeel duurder was dan wanneer we het zelf gedaan zouden hebben. Natuurlijk rekent het buro een bepaald bedrag wat je sowieso niet zou hoeven te betalen als je het zelf zou doen. Vande andere kant washet voor ons (vanwege de leeftijd, 40 en 42) wel zo dat we e.e.a. met zo veel mogelijk zekerheid in 1 keer goed wilden doen. We hebben zoals vaker gezegd toch nog best veel zelf moeten doen (vooral de RPL is daar een zware), maar dat is ook allemaal werk wat iemand anders niet voor je kan doen. Veel hulp hebben we van ze gekregen in de zin van het reviewen en aandringen op verbeteringen in de RPL. Vraag is: hoe veel geld zou het je gekost hebben zonder de hulp en adviezen (bv een RPL voor een tweede keer moeten doen na een eerste afwijzing)? Nog los van de extra tijd ...

Enne ja, het was een behoorlijke tijd achter elkaar temepraturen net onder en soms boven de 40. Heerlijk hoor!! (Mede dankzij zwembad en airco natuurlijk).
 
Hai..
Ik schreef het al eerder, en wij hebben veel narigheid gehad met ons bureau. Omdat het vastgestelde budget werd overschreden ( dat was 5000 euro) uiteindelijk na tips op dit forum hebben we 'gedreigd' het hoger op te zoeken, en wilde we niet meer betalen maar nu krijg ik nog immer facturen, en daarna een credit.

Als ik dus niet dit forum had gehad waren we over de 10.000 euro kwijtgeweest  :shock:
En ik had allemaal 9-ens op mijn ielts test dus ik had het makkelijk zelf kunnen doen,maar dacht dat de papierwinkel ingewikkeld was.
Uiteindelijk was dat dus niet zo.

het enige wat het bureau kort gezegd doet is de juiste papieren naar je mailen en dan moet je alles zelf aanvragen, of opzoeken en uiteraard invullen.
Mijn man heeft dit gedaan ,en ik raad iedereen aan eerst goed hier te lezen
 
hallo hallo,
Wij hebben inmiddels onze eerste stap in de hele procedure gezet. nou ja, wij.... Rob van M2A hebben wij ingeschakeld. Dit omdat wij te weinig tijd hebben om alles door te lezen en uit te zoeken. Tot nog toe heb ik er ECHT GEEN spijt van dat we met M2A in zee zijn gegaan. Hopelijk zitten wij in maart 2009 ergens in Australie, misschien wel een paar duizend euro armer maar wel een stuk sneller dan wanneer we het zelf zouden doen (denk ik) :grin:

Maar het is iedereen zijn eigen keus, een bureau of niet.
 
Wij hebben alles zelf geregeld en waren onder de 2000 EUR klaar.
Als ik terug kijk en zie wat je er voor moet doen (behalve veel lezen) dan zijn minimaal 80% van de zaken toch dingen die je zelf moet doen, bureau of niet. Een bureau kan nu eenmaal niet je tests doen of je gegevens verzamelen en de papieren invullen kan je ook zelf. Het wordt een ander verhaal als je een twijfelgeval bent of zelf exht geen mogelijkheid kunt vinden op welk visum je moet gaan.
Conclusie: Is je engels goed genoeg (zou het eigenlijk moeten zijn!) dan kan het prima zelf zolang je maar een "standaard" geval bent,
 
Wij hebben gebruik gemaakt van TIG, geen spijt van gehad.
Een hoop geregel wordt door hen gedaan. Ze zeggen je wat en hoe je het doen moet. En ze zitten in Perth, dus dicht bij de bron in Austarlie.
 
Hoi,

Ik sluit me geheel aan bij Wilbert67.
Alles zorgvuldig doorlezen en gewoon doen wat er staat dan kom je er wel uit.
Omdat onze hond ook meeging kwamen we boven de 2000 euro uit. Ook daar geld gewoon lezen en de procedurestappen volgen dan is er geen enkel probleem om je viervoeter mee te krijgen.

Groet Gerrit
 
Back
Top