[quote author=Jan Katers link=topic=4813.msg61231#msg61231 date=1149066262]
Ik vind/vond het avontuurlijke juist zo leuk van het hele emigreren :wink:
[/quote]
[quote author=Hebe link=topic=4813.msg61211#msg61211 date=1149060031]
Wat ik begrepen heb van Move2Aus (Rob Breumelhof) leveren zij ook de dienst van begeleiden na aankomst. Helpen je wegwijs, etc. Lijk mij wel wat, hoor!
Hebe
[/quote]
Klop ligt er een beetje aan wie je krijgt. Die vriendelijken vent van de M&G zij toen ook iets van dat ie eigelijk mee moest om taxfile, medicare, etc te regelen. Maar uiteindelijk heeft ie alleen in de straten gids aan gegeven waar we moesten zijn en kregen we zijn e-mail en telefoon nr als we ergens niet uit kwamen. Straten gids hebben we van hem gehad en het was zeker geen goedkoop dingetje. Bij RAA liggen ze voor 19,95
en oja wij hadden een auto gehuurd. Maar die man had ook een vrij kaartje voor de taxi bij zich van SA goverment. Dus als je aankomt met al je koffers en een gezin van 5. Hoef je geen zorge te maken dat die M&G mannetje een te kleinen auto heeft oid.
Maar goed,... verder stelt het niet veel voor en is het inderdaad juis een heel avontuur om met je straten gids richting het CBD te gaan. Geen idee waar of hoe je terecht komt. De Hele dag 3 keer in de ronten lopen om het eea te regelen.
Zo heb ik binnen een week onze Rijbewijs, taxfile, auto verzekering alles geregeld. Medicare was nog simpeler. Formulier in vullen die je krijgt van M&G mannetje. Lekker een dagje shoppen in het Marion shopping centre of het CBD als je daar nog geen genoeg van hebt :wink:
Formulier in leveren en paspoort/ visum laten zien. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten met medicare. (Kan pas na 7dagen na aankomst ofzo, staat alemaal in de folder die je ook krijgt)